07242017Δευ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-μάθηση / Δεκέμβριος 2005 - φ 41

Παρακολουθούσα στις 15 Νοέμβρη στο κρατικό κανάλι της τηλεόρασης τις ειδήσεις και ως κεραυνό εν αιθρία άκουσα την είδηση: "Ακριβαίνει η χρήση του αργού Internet"! Στο ρεπορτάζ η δημοσιογράφος, ούτε λίγο ούτε πολύ, είπε πως ακριβαίνουν τα τέλη χρήσης των PSTN και ISDN συνδέσεων έτσι ώστε οι χρήστες να επιλέξουν το ADSL!!! Με άλλα λόγια: "Ακριβαίνουμε το ψωμί για να φάτε παντεσπάνι!"
Δεν θα προσπαθήσω να αναφέρω τα αποτελέσματα μιας τέτοιας κίνησης, μιας και όλα ειπώθηκαν και γράφτηκαν τις μέρες εκείνες στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Η κοροϊδία αλλά και η προχειρότητα λήψης της απόφασης ήταν τόσο κραυγαλέα που σχεδόν την επομένη ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ φορέας τηλεπικοινωνίας "πείρε πίσω" όσα είχε εξαγγείλει. Όμως δεν αναίρεσε την πρόθεση του να τα υλοποιήσει. Πολύ φοβάμαι ότι σε ένα χρόνο από τώρα, και σταδιακά, οι τιμές του "αργού" internet, θα είναι αυτές που ανακοίνωσε ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ φορέας τηλεπικοινωνίας, στις 15 Νοέμβρη.
Υπενθυμίζω ότι η Ελληνική κυβέρνηση έχει δέσμευση στο Ελληνικό σύνταγμα αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση να προωθεί και να διευκολύνει τη χρήση του διαδικτύου σε όλους τους πολίτες. Επίσης έχει δεσμευθεί για τιμές στις συνδέσεις ADSL που θα είναι προσιτές στο μέσο νοικοκυριό, ως το τέλος του 2005, ακόμα περιμένουμε….
 
========================================================================
 
Πριν μερικές μέρες ξεφυλλίζοντας την "Ελευθεροτυπία" είδα τη φωτογραφία συναδέλφων του ΤΕΕ από τα Χανιά μαζί με μαθητές τους να πλαισιώνουν το βραβευμένο έργο τους. Το έργο ήταν σχετικό με υδρόψυξη του επεξεργαστή ενός Η/Υ. Τυχαίνει και οι συνάδελφοι είναι καλοί φίλοι και έτσι τις επόμενες μέρες, πέρα από τα συγχαρητήρια, άρχισα να τους ρωτώ σχετικά με τα χαρακτηριστικά του έργου, το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων αλλά και τις προοπτικές των μαθητών που το κατασκεύασαν.
 
Οι μαθητές κατάφεραν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το μηχανισμό με κόστος που είναι πολύ κοντά στην τιμή πώλησης αντίστοιχων βιομηχανικών (και εισαγόμενων) μηχανισμών, αλλά με πολύ καλύτερη απόδοση. Κανείς επιχειρηματίας, παρά την προβολή από τα μέσα και τα χαρακτηριστικά του έργου, δεν επικοινώνησε με την ομάδα. Οι μαθητές πέρα από την πολύ ωραία ανάμνηση και μερικές φωτογραφίες δεν θα αποκομίσουν τίποτε περισσότερο από τη συμμετοχή τους στη δράση.
 
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα με τη στοιχειώδη βιομηχανία ή έστω πνεύμα επιχειρηματικότητας, οι μαθητές θα είχαν προσληφθεί σε κάποια επιχείρηση, ή θα είχαν ανοίξει τη δικιά τους (βλ. google). Όχι για να μοντάρουν τις συσκευές αλλά για να τις σχεδιάζουν. Το μοντάρισμα και γενικότερα η κατασκευή θα μπορούσαν να γίνουν οπουδήποτε στον κόσμο, όμως ο σχεδιασμός και η εμπορική διαχείριση.- προώθηση του προϊόντος θα μπορούσε να γίνει στην Ελλάδα από Έλληνες πολίτες και όχι απαραίτητα για διάθεση του προϊόντος στην Ελληνική αγορά.
 
Είτε το θέλουμε είτε όχι αυτό μπορεί να πουλήσει σήμερα μια δυτική χώρα: Μυαλό και μόνο μυαλό. Και δυστυχώς στην Ελλάδα δεν βλέπω να αγωνιά κανείς να βρει εκείνο το στέλεχος που θα εκτοξεύσει με τις σκέψεις του την επιχείρηση του εργοδότη του. Μοιραία λοιπόν, διαβάζουμε όλοι στατιστικά που δείχνουν του νέους Έλληνες να μεταναστεύουν σε άλλες χώρες. Όπως στις δεκαετίες του 50 και του 60 που η γη ολόκληρη διψούσε για εργατικά χέρια και η Ελλάδα τα έδωσε απλόχερα έτσι και σήμερα η ιστορία επαναλαμβάνετε αυτή τη φορά όμως με τεχνικά και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό.    
 
Μια άλλη παράμετρος της παραπάνω ιστορίας είναι ότι αν μια επιχείρηση έδειχνε ενδιαφέρον για το έργο και τους δημιουργούς, αυτόματα η ΤΕΕ θα είχε μια άλλη όψη στα μάτια της κοινωνίας και μια άλλη θέση στη σκέψη των μαθητών για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
 
Περιμένω τα δικά σας σχόλια στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.