05292017Δευ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-μάθηση / Ιανουάριος 2005 - φ42

Πριν λίγο καιρό έφτασε στο email του σχολείου που υπηρετώ το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού  Χανίων της 29ης Νοεμβρίου 2005 σχετικά με τις  πιστοποιήσεις δεξιοτήτων χρήσης Νέων τεχνολογιών από μαθητές αλλά και ενήλικες. Το ψήφισμα αναφέρει:
"Σήμερα η πληροφορική διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και τυχόν απαίτηση χωριστών πιστοποιήσεων  καταργεί την ενότητα του απολυτηρίου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι μέχρι τώρα αποτυχημένες προσπάθειες να επιβληθεί  στους αποφοίτους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η κατοχή-αγορά πιστοποιητικών χρήσης ΗΥ είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα των παρασκηνιακών ενεργειών ιδιωτικών εταιριών εμπορίας πιστοποιητικών στα πλαίσια της προώθησης των προϊόντων τους.
Σήμερα  η πιστοποίηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης Η/Υ είναι αναχρονιστική, τεχνολογικά παρωχημένη και παιδαγωγικά απαράδεκτη. Υποβιβάζει τους μαθητές σε πελάτες και την πληροφορική από μέσο δημιουργίας σε μέσο καταναγκασμού εκτέλεσης μηχανικών ενεργειών.
Ζητούμε:
1.   Την κατάργηση κάθε απαίτησης πιστοποίησης σε βάρος των αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν διδαχθεί πληροφορική.
2.   Δωρεάν αξιόπιστη δημόσια πιστοποίηση, μόνο για τους ενηλίκους που δεν έχουν διδαχθεί πληροφορική στη βασική τους εκπαίδευση, ως μέρος του ψηφιακού τους αλφαβητισμού."
Το ψήφισμα με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, και λυπήθηκα που δεν ήμουν στη συνέλευση να το υποστηρίξω κι εγώ μαζί με τους άλλους συναδέλφους που το ψηφίσαν. Η απόκτηση πιστοποίησης στη χρήση Νέων Τεχνολογιών από ένα μαθητή, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα την αξιοποιήσει στην αγορά εργασίας μετά από 5-6 χρόνια, δεν έχει κατά τη γνώμη μου καμία αξία. Είναι προφανές ότι μετά από 5-6 χρόνια, οι νέες τεχνολογίες του σήμερα θα είναι ήδη παλιές, αλλά επίσης μια τόσο "παλιά" πιστοποίηση δεν θα έχει ουσιαστική αξία.
Σε ότι αφορά τη "Δωρεάν και αξιόπιστη δημόσια πιστοποίηση" θα πρέπει να αναφέρω δύο στοιχεία.
Πρώτα απ’ όλα στο σχέδιο eEurope, η Ελλάδα μαζί με τις άλλες χώρες, έχουν δεσμευτεί να δημιουργήσουν δομές πιστοποίησης δεξιοτήτων χρήσης Νέων Τεχνολογιών. Επίσης το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας έχει θέσει εδώ και κάποια χρόνια σε λειτουργία, δικό του μηχανισμό πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων χρήσης νέων τεχνολογιών, που μπορεί με ευκολία να διευρυνθεί για ευρύτερη χρήση. Τέλος η κρατική παρέμβαση έχει γίνει στη "βαριά βιομηχανία" πώλησης πιστοποιήσεων, αυτή των ξένων γλωσσών με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τους λόγους που η κρατική πιστοποίηση δεξιοτήτων χρήσης νέων τεχνολογιών καθυστερεί. Όταν μάλιστα το Ελληνικό κράτος μέσω του ΟΑΕΔ και των προγραμμάτων επιμόρφωσης ανέργων, αναγκάζετε να "αγοράζει" από την αγορά, συστήματα πιστοποιήσεων αμφιβόλου αξιοπιστίας.
 
Περιμένω τα δικά σας σχόλια στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.