07272017Πεμ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-Μάθηση / Φεβρουάριος 2006 - φ43

Πριν λίγο καιρό στη διεύθυνση  http://www.ktpae.gr/diav_more.php?diav_id=49 εντόπισα τη Δημόσια Διαβούλευση και το σχέδιο Διακήρυξης για το έργο 'Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Υποδομών & Προηγμένων Υπηρεσιών για την Υλοποίηση του e-SCHOOL'. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι για το e-School, είχα ακούσει την πρώτη ανακοίνωση σε συνέδριο πριν 3 χρόνια  (από το βήμα και όχι στα πηγαδάκια των διαδρόμων.
Μάλιστα το είχα αναφέρει και στο σχόλιο της πυξίδας  Νο 14 του Μαΐου 2003) Αυτό μεταφράζεται σε άλλα δύο – τουλάχιστο - χρόνια πίσω για τη "σύλληψη" και την προετοιμασία της πρότασης. Συνολικά δηλαδή για να φτάσουμε στη δημόσια διαβούλευση πέρασαν 5 χρόνια, και βάλτε και άλλον έναν τουλάχιστο για την τελική προκήρυξη και ανάθεση του έργου, συν δύο για την υλοποίηση, φτάσαμε στα οχτώ (!!!) χρόνια μετά την αρχική ιδέα – που προφανώς προέκυψε από την καταγραφή κάποιας ανάγκης την οποία και θα κληθεί το έργο να καλύψει.
 
Τώρα, αν αυτή η ανάγκη θα υφίσταται, οχτώ χρόνια μετά, ως είχε τότε, είναι ένα ερώτημα που σε περιπτώσεις άλλων έργων, άσχετων  των Νέων τεχνολογιών (για παράδειγμα ένας δρόμος ή μια γέφυρα) έχει θετική απάντηση.
 
Όμως στον κόσμο των Νέων Τεχνολογιών τα οχτώ χρόνια είναι ένας αιώνας…Πριν οχτώ χρόνια ο ΟΤΕ μας πουλούσε για πρώτη φορά το ISDN και όλοι ήμασταν εκστασιασμένοι με τα σταθερά 64 kbps… Υπήρχε ακόμα ο Netscape Navigator στους υπολογιστές που συνδέονταν με το Internet, DVD το PC δεν είχε και οι οθόνες μας ήταν υπερβολικά "χοντρές" σε σχέση με τις σημερινές. Ακόμα και τα βιβλία πληροφορικής του Γυμνασίου έχουν αλλάξει δύο φορές από τότε!
 
Δεν θέλω με τα παραπάνω να απαξιώσω ή να μηδενίσω το όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας από το έργο, αλλά να καταδείξω ότι οι δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες θα πρέπει τουλάχιστο να μελετηθούν ξανά από τους διοικούντες τουλάχιστο σε ότι αφορά τα έργα των Νέων τεχνολογιών.
 
Στη δημόσια διαβούλευση περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του E-school το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:Εφαρμογές γραμματειακής υποστήριξης και κεντρική βάση δεδομένων με στοιχεία που θα καταχωρούνται μέσω των σχολικών μονάδων. Η γραμματειακή υποστήριξη θα  περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω δυνατότητες:
 
·  Αυτοματοποίηση μαθητολογίου (στοιχεία μαθητή, εγγραφές, μετεγγραφές, διδασκαλίες, επίδοση, φοίτηση, διαγωγή, ηθικές αμοιβές, ποινές, ατομικό δελτίο υγείας, καταστάσεις μαθητών).
 
·  Διαχείριση βαθμολογιών (βαθμολόγηση μαθητή ανά μάθημα και διδάσκοντα, έλεγχος επίδοσης για ένα μαθητή ή ομάδα μαθητών, εξαγωγή αποτελεσμάτων επίδοσης, στατιστικά στοιχεία ανά περίοδο, χαρακτηρισμό επίδοσης και μάθημα).
 
·  Διαχείριση απουσιολογίων (καταγραφή και δικαιολόγηση απουσιών, υπηρεσιακά σημειώματα, έλεγχος φοίτησης για ένα μαθητή ή ομάδα μαθητών, εξαγωγή αποτελεσμάτων φοίτησης, στατιστικά στοιχεία ανά περίοδο, μήνα, ημέρα εβδομάδας, διδακτική ώρα και μάθημα).
 
·  Διαχείριση τάξεων / τμημάτων (στοιχεία τμημάτων, ένταξη μαθητών σε τμήμα, αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς, ενημέρωση και παρακολούθηση υλοποίησης προγράμματος, καταχώρηση βαθμολογιών και απουσιών μαθητών κάθε τμήματος).
 
·  Διαχείριση μαθημάτων (καταγραφή και συντήρηση στοιχείων μαθημάτων ανά τάξη και τμήμα της σχολικής μονάδας, υλοποίηση μαθημάτων ανά τμήμα - βιβλία διδαχθείσας ύλης).
 
·  Αρχείο με τα πλήρη στοιχεία κάθε εκπαιδευτικού
 
·  Λειτουργική μονάδα (τρέχουσες πληροφορίες για τη σχολική μονάδα
 
·  Ωρολόγιο πρόγραμμα (καταγραφή ωρολογίου προγράμματος της σχολικής μονάδα).
 
Περιμένω τα δικά σας σχόλια στο  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.