05292017Δευ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-μάθηση / Μάρτιος 2006 - φ44

Είναι Δευτέρα πρωί. Όπως όλες τις Δευτέρες πρωί, η διάθεσή μου είναι χάλια. Το μπλοκάκι είναι γεμάτο δουλειές που έχουν μείνει σε εκκρεμότητα από την Παρασκευή και ο καφές αργεί να ετοιμαστεί. Έως ότου γίνει ο καφές, ανοίγω τον υπολογιστή του γραφείου μου για να τσεκάρω το mail του Σαββατοκύριακου. Μάταια όμως. Ο υπολογιστής με ειδοποιεί ότι και πάλι σήμερα (όπως και όλη την περασμένη εβδομάδα) η σύνδεση με το διακομιστή απέτυχε…  Χωρίς χάσιμο χρόνου και έχοντας τη διάθεση που έχουν οι Γαλάτες όταν παρατάσσονται απέναντι στους Ρωμαίους, παίρνω τηλέφωνο στην Τεχνική στήριξη του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου. Ένας υπάλληλος που προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μου λέει: "ο κόμβος κάηκε και είναι στην Αθήνα για αποκατάσταση, συμβαίνουν αυτά, και σεις αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητό σας το πρωί, δεν θα έχετε αυτοκίνητο!!!"
 
Είναι όμως έτσι; Εγώ ως ιδιώτης ναι, δεν θα έχω αυτοκίνητο αν μου μείνει ένα πρωί, αλλά αν παρέχω υπηρεσίες και πληρώνομαι γι αυτό (παράδειγμα ΚΤΕΛ) φροντίζω να έχω backup λύσεις, έτσι ώστε να μην μένουν εκτεθειμένοι οι εξυπηρετούμενοι από εμένα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι ένας από τους μεγαλύτερους παροχείς Internet στην Ελλάδα, αποτελεί πρότυπο για την υπόλοιπη Ευρώπη (όπως διαφήμιζε κάποτε ο δικτυακός του τόπος), είναι ένα έργο που κόστισε πάρα πολύ χρήμα, και που συντηρεί σήμερα ο Έλληνας φορολογούμενος. Δεν μπορεί να του καίγεται ένα μηχάνημα και να μένει εκτός δικτύου ένας ολόκληρος Νομός για 15 μέρες. Πως δηλαδή στους άλλους, ιδιώτες παροχείς, δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι αντίστοιχο;
 
Κλείνοντας το τηλέφωνο, ο θεολόγος του σχολείου μου, που έτυχε να ακούσει το τηλεφώνημα, μου λέει: "Μη σκάς συμβαίνουν αυτά… άλλωστε δεν είναι πια και τόσο μεγάλο θέμα να μην έχεις δίκτυο σε ένα σχολείο για 15 μέρες". Σίγουρα δεν είναι θέμα ζωτικής σημασίας, αλλά είναι ένα πρόβλημα που αφήνει εκτεθειμένο το σχολείο σε πάρα πολλές περιπτώσεις.
 
·        Δεν μπορούμε να κάνουμε τα απαραίτητα σχετικά με το ΙΚΑ των συναδέλφων
·        Δεν μπορούμε να ενημερώσουμε τη βάση αποτύπωσης της σχολικής μονάδας μέσα στις ημερομηνίες που μας έχει ζητηθεί.
·        Έχει πάψει η ενημέρωση του σχολείου με εγκυκλίους και έγγραφα που αποστέλλονται πια μόνο ηλεκτρονικά στο σχολείο
·        Έχει πάψει η επικοινωνία με σχολεία του εξωτερικού και της Ελλάδας σχετικά με συνεργατικά project που συμμετέχει το σχολείο.
·        Οι συνάδελφοι που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο να εισάγουν τις Νέες τεχνολογίες στο μάθημά τους αποθαρρύνονται. Έχουν κάνει μέρες πριν όλη τη σχετική προετοιμασία για το νέο μάθημα και τώρα που είναι η ώρα να το υλοποιήσουν δεν έχουν στη διάθεσή τους το μέσο που στηρίζει αυτή την αλλαγή. 
·        Στο μάθημα της Τεχνολογίας, οι μαθητές που στήριξαν την επιλογή θέματος, στη δυνατότητα αναζήτησης πληροφοριών από το Internet που τους παρέχει το σχολείο, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους.
 
Πριν προλάβω να παραθέσω κι άλλα προβλήματα ο φίλος, που μου προσφέρει τον έτοιμο πια καφέ, με κόβει απότομα. "Τρίχες…!!!" μου λέει, "Η εικόνα που έχουν στο μυαλό όλοι όσοι είναι έξω από μια Ελληνική σχολική μονάδα είναι αυτή της διαφήμισης του Jack Daniels. Αργά και νωχελικά πετάμε τάπες στο βαρέλι. Τι κι αν εμείς νιώθουμε ότι είμαστε σε αγώνα Formula 1. Κανείς δε συμμερίζεται την προσπάθειά μας, ούτε η κεντρική εξουσία ούτε και ο Δήμος - με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου- κι ας επηρεάζονται όλοι από τη δουλειά που θα γίνει στο σχολείο".
 
"Τρίχες…", σκέφτηκα και ρούφηξα μια μεγάλη γουλιά από τον καφέ.
 
Περιμένω τα δικά σας σχόλια στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.