07272017Πεμ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-Μάθηση / Απρίλιος 2006 - φ45

Πριν λίγες μέρες έλαβα ένα mail από ένα φίλο που διδάσκει Πληροφορική στην Αθήνα. Μόλις είχε παρακολουθήσει μια ημερίδα για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Του είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση  αρκετά από όσα είχε ακούσει εκεί, και τα παρέθετε σε μια ομάδα συναδέλφων (ένας εκ των οποίων και εγώ) για σχολιασμό.
 
Η κύρια είδηση, ήταν ότι το έργο του ΕΠΕΑΕΚ που χρηματοδοτούσε τη λειτουργία του ΠΣΔ έχει ήδη τελειώσει και διανύουμε την περίοδο παράτασης έως το Δεκέμβριο. Με το νέο έτος το ΥΠΕΠΘ θα πρέπει να βρει νέα φόρμουλα λειτουργίας και να εκκινήσει τη χρηματοδότηση αποκλειστικά από κρατικούς πόρους.
 
Σε ότι αφορά τη μορφή της φόρμουλας που θα ακολουθηθεί από το Δεκέμβριο και μετά, τα κυρίαρχα σενάρια είναι δύο. Το πρώτο προβλέπει τη συνέχιση της διαχείρισης από τα Πανεπιστήμια, ενώ το δεύτερο προβλέπει τη δημιουργία ειδικού τμήματος στο ΥΠΕΠΘ που θα αναλάβει τα ηνία του παρόχου του σχολικού διαδικτύου.
 
Φυσικά και στον αέρα πλανάται ένα ακόμα, το να κρίνει το ΥΠΕΠΘ ασύμφορη τη λειτουργία και να σταματήσει την παροχή υπηρεσιών διαδικτύου στα σχολεία, επιτρέποντας τη σύνδεση της κάθε σχολικής μονάδας με άλλους παρόχους.
 
Ακριβώς αυτό έχει συμβεί με το έργο της Τεχνικής στήριξης των εργαστηρίων που συνδέονται στο ΠΣΔ. Ενώ για κάποια χρόνια υπήρχε ειδικευμένο προσωπικό (που είχε προσληφθεί και εκπαιδευτεί για ακριβώς αυτό το λόγο) όπου μπορούσες να απευθυνθείς αν το εργαστήριό σου είχε πρόβλημα, μόλις το έργο τελείωσε, οι εκπαιδευμένοι τεχνικοί απολύθηκαν, και το κενό έρχονται να αντικαταστήσουν οι μισθώσεις συμβολαίων συντήρησης από την τοπική αγορά.
 
Σε πολλά σχολεία βέβαια η αποδέσμευση από το ΠΣΔ δεν θα είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Πολλοί δήμοι έχουν εκκινήσει τις διαδικασίες εγκατάστασης ευρυζωνικών ασύρματων δικτύων με ταχύτητες υψηλότερες του ΠΣΔ, τι πιο λογικό – και απλό – να συνδέσουν και τα σχολεία τους με αυτό το δίκτυο. Το κόστος δε μιας σύνδεσης στο εμπόριο, για όσα σχολεία δεν τα καλύψουν οι δήμοι τους, είναι αρκετά μικρό για κάθε σχολικό προϋπολογισμό.    
 
Το μεγάλο πρόβλημα, κατ’ εμέ,  είναι ότι εδώ και χρόνια το ΠΣΔ παρέχει υπηρεσίες και σε εκπαιδευτικούς. Πολλούς εκπαιδευτικούς. Μόνο στο Γυμνάσιο που εργάζομαι το 60% των συναδέλφων συνδέονται στο διαδίκτυο με το ΠΣΔ. Μια παύση της λειτουργίας ή στην καλύτερη των περιπτώσεων υπολειτουργία του παρόχου που δημιουργήθηκε για να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα απογοήτευε τους περισσότερους και κάποιους απ’ αυτούς θα τους οδηγούσε στη ακόμα μεγαλύτερη μείωση των εσόδων τους.
 
Κι αυτό το τελευταίο το αναφέρω γιατί χθες είχα μια κουβέντα με φίλους που εργάζονται σε διάφορους τομείς του δημοσίου (οικονομολόγος, γεωπόνος, μηχανολόγος, δημοσιογράφος της ΕΡΤ κλπ) και κάναμε σύγκριση των μισθών μας. ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ πόσο χαμηλά είναι ο μισθός του Εκπαιδευτικού σε σχέση με όλους τους άλλους υπαλλήλους Π.Ε. του δημοσίου τομέα.
 
 Ίσως, αν κάποιος προσπαθήσει να "μεταφράσει" τον μισθό του εκπαιδευτικού, να εντοπίσει το πόσο ενδιαφέρει το Ελληνικό κράτος, η παιδεία των αυριανών πολιτών του, σε σχέση με άλλους τομείς ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η εκφώνηση – αναμετάδοση της Eurovision).