Μάθηση e-μάθηση

Μάθηση e-Μάθηση / Ιούνιος 2007 - φ.58

    Θέλω να σας πω μια ιστορία. Πριν περίπου 18 χρόνια, το 1989 νομίζω, Οκτώβριος, μόλις που είχε τελειώσει η Infosystem στη Θεσσαλονίκη. Ο φίλος μου ο Δάνος (και μετέπειτα κουμπάρος μου –Κουμπάρος και Θεσσαλονίκη επικίνδυνος συνδιασμός) έρχεται στη σχολή με ένα υπερ-υπεροπτικό ύφος και μας ανακοινώνει: "Μάγκες αγόρασα ΤΟ μηχάνημα. Ένα tulip 286 με 20 ΜΒ δίσκο. ΠΩΣ θα γεμίσει αυτός ο δίσκος; μου λέτε; Δε θα γεμίσει ΠΟΤΕ!".     
Λογικό από τη μεριά του, τότε δουλεύαμε DOS, τα πάντα ήταν text και όλοι οι υπόλοιποι της παρέας είχαμε 80x86 με δύο οδηγούς δισκέτας για αποθηκευτικά (μάλιστα τρυπούσαμε τις δισκέτες των 360 και 720 ΚΒ για να διπλασιάσουμε τη χωρητικότητά τους!!)
 
Έλα μου όμως, που πριν ακόμα έρθει το Πάσχα, εμφανίσθηκαν τα Windows 3.1 και οι πρώτες εφαρμογές επεξεργασίας κειμένου και διανυσματικών γραφικών… Κατέβασε τα αυτιά ο Δάνος μπροστά στον ανεπαρκή πια δίσκο του και στο κάζο από την παρέα που κράτησε χρόνια.
 
Ίσως να ήταν η παραπάνω ιστορία, ίσως κάτι άλλο, αλλά ΠΟΤΕ κανείς από την παρέα δεν ξαναμίλησε με δέος για οποιοδήποτε νέο τεχνολογικό προϊόν που αγόρασε. Ποτέ;
 
Πριν λίγες μέρες αγόρασα καινούργιο Laptop (ένα Toshiba satellite με 800 €). Η χωρητικότητα του σκληρού του δίσκου είναι 100 GB και δεδομένου ότι έχω ένα εξωτερικό δίσκο των 320 GB για backup και για κύρια αποθηκευτική μονάδα αρχείων μουσικής και ταινιών, αλλά και 70 GB ακόμα στους άλλους δύο υπολογιστές μου, υπολόγιζα ότι μου είναι υπεραρκετός.
 
"Δεν γεμίζουν με ΤΙΠΟΤΑ όλα αυτά" είπα στον πωλητή που μου πρότεινε μηχάνημα με μεγαλύτερο δίσκο.
 
Μετά λίγες μέρες, η Νηπιαγωγός του γιού μου, με παρακάλεσε να δέσω σε ένα DVD τις βιντεοσκοπημένες παραστάσεις των παιδιών, έτσι ώστε κάθε παιδί να πάρει με το κλείσιμο της χρονιάς, μαζί με τις εργασίες του και ένα DVD ως ενθύμιο.
 
Ευκαιρία να τεστάρω το νέο μηχάνημα σκέφτηκα, με έπιασε και το εγωιστικό του πατέρα να κάνω εφετζίδικη δουλειά και ξεκίνησα να δοκιμάζω διάφορα εφέ πάνω στις προς επεξεργασία ταινίες.
 
Το μηχάνημα άρχισε και γονάτιζε σιγά σιγά, αλλά εγώ απτόητος, δοκίμαζα το ένα εφέ πίσω απ’ το άλλο ώσπου να διαλέξει ο 6χρονος γιός μου πιο είναι εκείνο που του αρέσει περισσότερο.
 
 Δεν άργησε να βγει το μήνυμα "Ο ελεύθερος χώρος του δίσκου δεν επαρκεί για την ενέργεια που ζητήσατε. Διαγράψτε ένα ή περισσότερα αρχεία και προσπαθήστε ξανά". ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ 100 GB είναι αυτά, κιόλας τέτοιο μήνυμα; Κι όμως ο δίσκος είχε γεμίσει!  Το τελευταίο πράγμα που περίμενα να συμβεί. 
 
Η ιστορία επαναλαμβάνετε λοιπόν, και εκείνο που με κάνει και απορώ είναι το τι έπεται. Ξεκινήσαμε με το απλό κείμενο, περάσαμε στο εμπλουτισμένο κείμενο, στη φωτογραφία, τον ήχο, το βίντεο και μετά; Σε πολύ λίγο καιρό από τώρα, ο δίσκος του πιο φθηνού υπολογιστή της αγοράς θα είναι της τάξης κάποιων TeraByte. Φανταστείτε τι θα υπάρχει μετά από 18 χρόνια… Με τι θα γεμίζουν εκείνοι οι δίσκοι; 
 
Δεν θα υποκύψω στον πειρασμό να γράψω τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που αρχίζει να πλέκει το μυαλό μου, θα αρκεστώ να πω ότι η μορφή καταγραφής της πληροφορίας (που υλοποιείτε σήμερα με τις προαναφερθείσες μορφές) σίγουρα θα αλλάξει.
 
Η πληροφορία που καταγράφεται σήμερα όταν αναπαραχθεί μπορεί να διεγείρει μόνο τις δύο αισθήσεις, την όραση και την ακοή. Η καταγραφή της πληροφορίας στα χρόνια που έρχονται θα είναι πολύ πιο πλούσια και η αναπαραγωγή της θα δημιουργεί εικονικούς κόσμους πολύ κοντά στο να τους χαρακτηρίσεις αληθινούς. (υπέκυψα τελικά!)
 
Περιμένω τα δικά σας σχόλια στο http://papastamos.blogspot.com/