07212017Παρ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Πρόσωπα και Θέματα

«Πέμπτη στην εβδόμη»

pempti_7_05
pempti_7_04
pempti_7_03

Γεννήθηκα στις 28 Οκτωβρίου 2010 και αμέσως βούτηξα στα βαθιά, αφού από την ίδια κιόλας μέρα, ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Κωνσταντινίδης, η δημοσιογράφος Αριστέα Μπουτζαλή και η ειδική συνεργάτης Δήμητρα Παπακωνσταντή,αποφάσισαν να με εκθέσουν δημόσια στη μικρή οθόνη με θέμα: παρουσίαση, κριτικές και αφιερώματα από όλες τις νέες ταινίες στις αίθουσες των Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Έτσι, με οδηγούς τους γονείς μου, μπορείτε να με βλέπετε ζωντανά κάθε Πέμπτη απόγευμα λίγο μετά τις ειδήσεις των 18:30 αλλά και κάθε Παρασκευή βράδυ λίγο μετά τα μεσάνυχτα στην επανάληψη, από τη Νέα Τηλεόραση Κρήτης για τα Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο ή μέσω ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ από τη διεύθυνση www.neatv.gr για όλον τον υπόλοιπο κόσμο.

Θα χαρώ πολύ, αν αποφασίσετε να με φιλοξενείτε τις αντίστοιχες μέρες και ώρες σε όποια από τις μικρές σας οθόνες…

 

Συνέντευξη του Κώστα Κωνσταντινίδη στον Ματθαίο Φραντζεσκάκη


Ποια είναι η κεντρική ιδέα της εκπομπής σας;

Τα  Χανιά είναι μια πόλη που έχει αγκαλιάσει τον κινηματογράφο:  Η καλύτερη απόδειξη είναι η λειτουργία 10 χειμερινών και 2 θερινών αιθουσών.  Είναι επίσης γνωστό, ότι σε κάθε κινηματογραφικό αφιέρωμα ή σχετική εκδήλωση, ο κόσμος ανταποκρίνεται πάντα θετικά. Η κεντρική επομένως  ιδέα της εκπομπής, είναι να δίνουμε στους  σινεφίλ της Δυτικής –κυρίως και προς το παρόν- Κρήτης,  τη δυνατότητα να ενημερωθούν άμεσα για το ποιες ταινίες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν στο κάθε επόμενο 7ήμερο, μέσω των τρέιλερ και των κριτικών, αλλά και να θυμηθούν κάποιες παλαιότερες, οι οποίες ωστόσο σχετίζονται πάντοτε με τις νέες.


Είναι εποχές για εκπομπές κινηματογράφου;

Ο κινηματογράφος είναι πάντα επίκαιρος.  Τα μηνύματα είναι πολλαπλά, οι επιλογές αρκετές…  Η μεγάλη οθόνη ήταν πάντα εξάλλου μια μορφή πολιτισμού οικονομικά προσιτή και εξόχως μαζική. Αν κρίνω από την εξαιρετική  ανταπόκριση  και συμμετοχή των τηλεθεατών, θα έλεγα ότι  έλειπε μια τέτοια παραγωγή από την  Κρήτη που έστω και αργά καταφέραμε να ‘στήσουμε’.


Πως βλέπετε το μέλλον της κινηματογραφικής παραγωγής;

Η κινηματογραφική βιομηχανία παραμένει διαχρονικά ένας ζωντανός οργανισμός, με κύτταρα νέες ιδέες, που για κάποιο μυστήριο λόγο αν και συγγενεύουν μεταξύ τους εντούτοις έχουν τη δυνατότητα να αυτό-αναπλάθονται, παράγοντας διαρκώς νέα κινηματογραφικά τοπία, που ανεξάρτητα από την ποιότητά τους, πάντοτε προκαλούν το αντίστοιχο κοινό τους. Μπορεί ο κινηματογράφος ως τέχνη να μεταλλαχτεί στα επόμενα χρόνια, σε οποιαδήποτε μορφή, η παραγωγή όμως ως διαδικασία θα τον ακολουθεί βήμα στο βήμα…


Και οι αίθουσες;  Κινδυνεύουν ως δραστηριότητα;

Πιθανότατα ναι, τουλάχιστον όσοι από τους επιχειρηματίες αντιμετωπίσουν φοβικά και με καχυποψία τις νέες τεχνολογίες και δεν επιτρέψουν στη φαντασίας τους να ακολουθήσει τη «νέα τάξη πραγμάτων», σε ότι αφορά την εξέλιξη της αναπαραγωγής της ταινίας  στη σκοτεινή αίθουσα.


Τελικά προς τα πού πάει ο κινηματογράφος;

Ο κινηματογράφος μπορεί να ψηφιοποιηθεί, μπορεί να αλλάξει πρόσωπο επαναστατώντας στις αναλογικές του ρίζες, μπορεί να ‘απειληθεί’ από την κρίση, πάντοτε όμως θα  προτείνει, θα προκαλεί, θα κοινωνικοποιεί, θα είναι αντικείμενο κριτικής και θαυμασμού και θα αποτελεί τη δεσπόζουσα μορφή διασκέδασης. Η τεχνολογία έχει μπει δυναμικά και μέσα στο πλατό. Υπάρχει ένας προβληματισμός για την χρήση εικονικών ηθοποιών αλλά και για τη μεταφορά των video games στη μεγάλη οθόνη. Παρόλα αυτά, παρακολουθούμε μεγαλειώδεις υπερπαραγωγές, απολαμβάνουμε εξαιρετικά δείγματα από τον ανεξάρτητο αμερικανικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο, απολαμβάνουμε καταπληκτικές ερμηνείες και θεσπέσιες μουσικές. Μπορεί όλο αυτό να ηττηθεί;


Εν τέλει τι θα διεκδικήσετε από το τηλεοπτικό και κινηματογραφικό κοινό της Κρήτης;

Τη διεύρυνση του κύκλου των ανθρώπων που αγκαλιάζουν τον κινηματογράφο, την εξοικείωση με τις πιο άγνωστες πτυχές του, τη δυνατότητα –κυρίως για τους νεότερους- να παρακολουθήσουν θεματικά αφιερώματα και να διαμορφώσουν μια δεύτερη, μη εμπορική άποψη για τον κινηματογράφο και τη συλλογικότητά του, αλλά και να είναι σε θέση να διαχωρίσουν τα πολλαπλά επίπεδα, που κρύβονται στο ‘υποσυνείδητο’ μέρος του φακού της κάμερας και που αποτελεί τη σημειολογία του ενστίκτου...

 

info:

Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας με την εκπομπή :

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

facebook: Πέμπτη στην Εβδόμη

Μηνύματα SMS: ΠΕ (κενό) το μήνυμά σας και αποστολή στο 54340

Σε κάθε εκπομπή δίνονται εισιτήρια στο κοινό, ενώ επίσης, δώρα προσφέρει και το video club «Mobius» του Αντώνη Γλαρίτη.

 

Κώστας Κωνσταντινίδης

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη.

 

Από το 1986 είμαι κριτικός κινηματογράφου και κριτικός μουσικής κινηματογράφου, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ), καθώς και της Παγκόσμιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI).Το 2004 & 2005 διετέλεσα Μέλος της 50μελούς Επιτροπής Κρατικών Βραβείων Κινηματογράφου.

 

Τον Ιούνιο του 1996, ύστερα από αίτηση μου, επιλέχθηκα από το Film Music Academy και παρακολούθησα σεμινάρια κριτικής της μουσικής του κινηματογράφου στο Λονδίνο.

Παράλληλα είμαι συλλέκτης και διατηρώ μια από τις μεγαλύτερες συλλογές δίσκων κινηματογραφικής μουσικής (soundtracks) στην Ελλάδα με περίπου 18.500 χιλιάδες κομμάτια.

Έχω δημοσιεύσει κριτικές και κείμενα σε διάφορα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες. Από το 2005 εως σημερα κειμενα μου με παρουσίαση, κριτική νέων ταινιών, δημοσιυονται κάθε Πέμπτη στην Εφημερίδα “ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ”

 

Από το 2000 έως και το 2007, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στα Χανιά.

Από το 2000 έως και το 2004 και από το 2009 μέχρι σήμερα, επιμελούμαι και παρουσιάζω στην ΕΡΑ ΧΑΝΙΩΝ εβδομαδιαία εκπομπή κάθε Πέμπτη 13:00 με αναλύσεις, κριτικές των νέων ταινιών.

Από το 1988 εχω συνεργαστει σε ραδιοφωνα, θεατρικες, κινηματογραφικες και τηλεοπτικες  παραγωγες.

Από το 1982 εργάζομαι ασταμάτητα για την αρχειοθέτηση της Εθνικής μας Κινηματογραφίας, κάτι που απέδωσε καρπούς το 1995, όταν δημιουργήσαμε (μαζί με το συνεργάτη μου Πάνο Κοκκαλένιο) το πρώτο CD-RΟΜ με τίτλο “Η ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ”, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία καταγράφονται όλες οι μέχρι σήμερα ελληνικές ταινίες, ξεκινώντας από το 1914.

 

Έχω γράψει ένα βιβλίο με την ιστορία των Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους, που πρόκειται να εκδοθεί από το Φεστιβάλ Δράμας.

 

Έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία και εργάζομαι για την παραγωγή ενός νέου CD-RΟΜ, που περιλαμβάνει για πρώτη φορά στην ιστορία, τη συνένωση των δυο τεράστιων αρχείων του ελληνικού σινεμά, των ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους, του οποίου έχω τη γενική επιμέλεια.