11202017Δευ
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

ΜΜΕ

Η κυβέρνηση κερνάει τους καναλάρχες με λεφτά των φορολογουμένων... για ακόμη μία φορά!

Υπουργική τροπολογία μεταθέτει για έναν ακόμη χρόνο την επιβολή του ειδικού φόρου 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση, την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη σημειώνει αύξηση 23,55%. Οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν πάλι τη συνεπακόλουθη απώλεια εσόδων

Ό,τι μπορεί κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να διασώσει οικονομικά τους εργολάβους της εγχώριας μνημονιακής παραπληροφόρησης, βασικό της στήριγμα στην προσπάθεια επιβολής των βάρβαρων νεοφιλελεύθερων πολιτικών των μνημονίων. Μετά τα δάνεια από τράπεζες, με πολιτικές αποφάσεις, τα στραβά μάτια για χρέη σε εργαζόμενους και ταμεία, το χάρισμα των ψηφιακών συχνοτήτων και το κλείσιμο της ΕΡΤ, ένα νέο δωράκι έρχεται να προστεθεί στη λίστα.

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις» από τους υπουργούς Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη, αποφασίστηκε η μετάθεση από την 1.1.2014 στην 1.1.2015 της εφαρμογής της διάταξης που προβλέπει την επιβολή του ειδικού φόρου 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση.

Όλα αυτά την ώρα που η διαφημιστική πίτα των καναλιών για το μήνα Νοέμβριο σημείωσε αύξηση  23,55% σε σχέση με πέρυσι, πράγμα που μας κάνει διαφημιστική δαπάνη 58.763.703 ευρώ για τον περασμένο μήνα από 47.563.076 ευρώ τον Νοέμβριο του 2012 και ενώ οι μεγάλοι μιντιακοί όμιλοι εμφανίζουν υποχρεώσεις 818 εκατ. ευρώ με δάνεια ύψους 579 εκατ. ευρώ. Δάνεια τα οποία κανενός άλλου κλάδου επιχείρηση δε θα μπορούσε να εξασφαλίσει παρουσιάζοντας τέτοια οικονομικά στοιχεία και τα οποία, τελικά, επίσης φορτώνονται στις πλάτες του ελληνικού λαού. 

Πιο συγκεκριμένα: 

Πρόκειται για διάταξη του Ν. 3845/2010 με την οποία προβλέφθηκε η επιβολή ειδικού φόρου ύψους 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση. Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση της υπουργικής τροπολογίας, «η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκομένων φορέων, και δη των επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων».

Αρχικά η έναρξη ισχύος της διάταξης μετατέθηκε για την 1.1.2012 με τον Ν.3899/2010, στη συνέχεια μετατέθηκε για την 1.1.2013 με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2011 και τέλος μετατέθηκε την 1.1.2014 με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2012.

Οι λόγοι που επέβαλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος τής εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επεκτείνονται διαρκώς με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας» αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση και ακόμη ότι «με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνεται σκόπιμη η εκ νέου μετάθεση της έναρξης ισχύος της διάταξης για έναν επιπλέον χρόνο».

Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν αναφέρεται συγκεκριμένο ποσό για τις απώλειες εσόδων για το έτος 2014 από τη μετάθεση της επιβολής του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Αναφέρεται, όμως, ότι η απώλεια εσόδων θα αναπληρωθεί από άλλες πηγές του κρατικού προϋπολογισμού.

Με λίγα λόγια, για όσο θα περνάει από το χέρι αυτής της κυβέρνησης, οι φορολογούμενοι θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών, ώστε να μπορούν απερίσπαστα οι "παπαγάλοι" που ευδοκιμούν σε αυτούς να κουνάνε το δάκτυλο απέναντι σε κάθε κλάδο που αντιδρά στις βάρβαρες πολιτικές λιτότητας, απαγγέλωντας μάλιστα κατηγορίες για συντεχνιακά συμφέροντα κρατικοδίαιτων. Ποιοι; Η πιο χυδαία, κρατικοδίαιτη και διαπλεκόμενη συντεχνία...   


Επιμέλεια: Μ.Ανευλαβής

Πηγή: left