09202017Τετ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Πρόσωπα και Θέματα

« Φως και Χρόνος σε μια σχέση αλληλεπίδρασης»

FOTO MATHITON-w
 DSC0253 -166-w
000 0259-w
9-w
14 - 1-w
106-w
DSC 0287
DSC 0172-w
DSC05840-w
DSC06533-w
DSC07660-w
milia-w
SAM 0453-w
SAM 0666-w
SAM 1500-w

Φωτογραφική Ομάδα Λυκείου Ακρωτηρίου

Το φως και ο Χρόνος, δυο θέματα που έχουν βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής αναζήτησης αποτελούν το θέμα της δουλειάς της φωτογραφικής ομάδας του ΓΕΛ Ακρωτηρίου. Η ομάδα μετρά δυο χρόνια παρουσίας και εκθέτει για δεύτερη χρονιά στο Μεγάλο Αρσενάλι στα πλαίσια της «Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας».

Οι μαθητές Ε. Βαγιωνάκη, Ε. Γεωργιακάκη,Αλ. Δρακάκη, Γ. Γκογκολάκη, Αλ. Γιδαράκο, Γ. Τσιτσιρίδη, Α. Ψεγιαννάκη, Ι. Σαρρημανώλη, Ανδ. Κανακάκη, Αλ. Δρακουλάκη και Ελ. Τσοπανίκου και οι καθηγητές Ελίζα Σάτκα, Δήμητρα Κρασουδάκη, Άννα Δοξάκη και Ματθαίος Σαμαράς αποτελούν την ομάδα των 11 μαθητών και 4 καθηγητών  που μαθαίνουν, πειραματίζονται και δημιουργούν φωτογραφικά παράλληλα με τις σχολικές υποχρεώσεις της.

Με αφορμή την έκθεση βρεθήκαμε με την ομάδα για να αποτυπώσουμε τόσο την εμπειρία τους από την συμμετοχή στην ομάδα όσο και τις σκέψεις τους σχετικά με το θέμα της έκθεσης τους. Ας τους διαβάσουμε…

 

Οι μαθητές

Γ. Τσιτσιρίδης

Ξεκινήσαμε με μια ομάδα και μια ιδέα που προϋπήρχε. Δουλέψαμε και εξελίξαμε την ομάδα φτιάξαμε ένα studio και αρχίσαμε να μαθαίνουμε για την φωτογραφία. Επιλέξαμε ως θέμα «το Φως και ο Χρόνος σε μια σχέση αλληλεπίδρασης» θέλοντας να δουλέψουμε με ένα πρωτότυπο θέμα.

Αλ. Δρακουλάκη

Θεωρούμε ότι οι νέοι θα εκτιμήσουν το θέμα μας καθώς αποτελεί μια επιλογή πέραν από τα τετριμμένα.

Γ. Γκογκολάκης

Επιλέξαμε κάτι καινοτόμο μακριά από τα συνηθισμένα  θέματα που φωτογραφίζουν σχεδόν όλοι στα Χανιά. Η ομάδα μας έχει γεμίσει με ευχάριστες στιγμές καθώς και γνώσεις για τη φωτογραφία.

Ανδ. Κανακάκης

Μάθαμε να αγαπάμε την φωτογραφία ως τρόπο έκφρασης που στηρίζεται όχι στον ακριβό εξοπλισμό αλλά στην δημιουργικότητα.

Ελ. Τσοπανίκου

Τα σχολικά χρόνια είναι τα καλυτέρα, αυτά τα οποία μας μένουν αξέχαστα καθώς οπλιζόμαστε με γνώσεις αλλά κάνουμε και παρέες. Μέσα σε ένα βαρύ πρόγραμμα καταφέρνουμε να περνάμε ευχάριστα. Με δραστηριότητες όπως την φωτογραφία μαθαίνουμε τις δεξιότητες μας και να ξεφεύγουμε από την καθημερινότητα.

Αλέξανδρος Γιδαράκος

Μέσα από την φωτογραφική ομάδα, η φωτογραφία έγινε κάτι παραπάνω από ένα απλό χόμπι. Με την βοήθεια των καθηγητριών και των πιο έμπειρων παιδιών αποκτήσαμε όλοι μας αρκετές γνώσεις έτσι ώστε να εργαστούμε και να τελειοποιήσουμε τον απώτερο σκοπό μας, την έκθεση. Από τότε, η φωτογραφία έγινε πλέον τρόπος ζωής και ακόμα περισσότερο, τρόπος επικοινωνίας και ανταλλαγής συναισθημάτων. Μέσω του συγκεκριμένου θέματος «ο χρόνος και το φως σε μια σχέση αλληλεπίδρασης» αποκόμισα τόσο ωραίες εμπειρίες όσο και νέους φίλους.

Έφη Βαγιωνάκη

 Η φωτογραφία περά από χόμπι για μας είναι και πάθος, είναι αγάπη, είναι έρωτας. Στη φωτογραφική ομάδα δεν περνάμε απλά την ώρα μας αλλά δενόμαστε με κάτι που πραγματικά μας αρέσει και αγαπάμε. Η φωτογραφία είναι τέχνη. Όσο απλό και αν φαίνεται να τραβήξεις μια φωτογραφία στην πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολο καθώς δεν πρέπει  απλώς να δώσεις διάρκεια τοπίου μέσα από τη φωτογραφία αλλά πρέπει να δώσεις ζωντάνια, παραστατικότητα και ένταση. Γενικότερα η φωτογραφία για μας και για έμενα είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου.

Ειρήνη Γεωργιακάκη

Πολλές φορές με ρωτάνε, πως προλαβαίνεις να βγάζεις φωτογραφίες ενώ παράλληλα έχεις σχολειό; Βασικά είναι απλό. Η φωτογραφία είναι πηγή έμπνευσης και διαρκώς αντλώ ιδέες από το σχολικό περιβάλλον. Γι΄αυτό, γνωρίζοντας τι θέλω να φωτογραφίσω, και συνδυάζοντας τις γνώσεις για την φωτογραφία έχω συνήθως τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Οι εκπαιδευτικοί της Ομάδας

Από την πλευρά τους οι καθηγήτριες της ομάδες δηλώνουν εξίσου ενθουσιασμένες από την εμπειρία αλλά και από το αποτέλεσμα τονίζοντας παράλληλα τον ιδιαίτερα παιδαγωγικό χαρακτήρα που έχουν αυτές οι δράσεις στα πλαίσια του σχολείου.

«Αυτό που ζητήσαμε από τα παιδιά ήταν φωτογραφίες με περιεχόμενο και όχι απλή απεικόνιση της καθημερινότητας. Στοιχείο που μας δυσκόλεψε σε σχέση με το θέμα που επέλεξαν τα παιδιά. Πάντως το τελικό αποτέλεσμα μας δικαιώνει.» σημείωσε η

Ελίζα Σάτκα. Από την πλευρά της η Δήμητρα Κρασουδάκη σημείωσε «Αποτελεί ευλογία για όποιον είναι εκπαιδευτικός να μπορεί πέραν του ωρολογίου προγράμματος να εμπλακεί και σε παράλληλες δράσεις όπως αυτή της φωτογραφικής ομάδας. Μακριά από την πίεση της καθημερινότητας βρισκόμαστε ποιο κοντά στα παιδιά δημιουργώντας». Τέλος η  Άννα Δοξάκη μας είπε : «Δεύτερη χρονιά συμμετέχω στην ομάδα και παρά  τις δυσκολίες που μπορεί να συναντιούνται θεωρώ ότι για τον εκπαιδευτικό η εμπλοκή σε τέτοιες δραστηριότητες είναι η ευκαιρία της ζωής του. Να ασχοληθεί μέσα στο σχολειό, με τους μαθητές του με κάτι που ενδιαφέρει τόσο τα παιδιά όσο και τον ίδιο. Μέσα από τέτοιες δραστηριότητες δύνεται η ευκαιρία στα παιδιά να ξεδιπλώσουν σκέψεις, δεξιότητες, ενδιαφέροντα δείχνοντας μια εντελώς διαφορετική διάθεση και παράλληλα εμείς ανακαλύπτουμε πτυχές των παιδιών που μέσα στην τάξη δεν μπορούμε να δούμε».