07282017Παρ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Δικτυακά

"Προσομοιωτής τρίτης ηλικίας"

Ειδικό κοστούμι επιτρέπει στους βιομηχανικούς σχεδιαστές να νιώθουν γέροι
 
Loughborough University
Οι σχεδιαστές του Ford Focus γνωρίζουν πώς είναι όταν είσαι γέρος Γι αυτό το λόγο επιτρέπουν στους σχεδιαστές τους να φορούν αυτό το κοστούμι για να καταλαβαίνουν καλύτερα τις ανάγκες της ηλικίας αυτής και να κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους αντίστοιχα.
 
 
Μια στολή που περιορίζει την κινητικότητα των αρθρώσεων, την όραση και την αφή, επιτρέπει σε αρχιτέκτονες και βιομηχανικούς σχεδιαστές να αναπτύσσουν χώρους και προϊόντα πιο φιλικά για τους ηλικιωμένους.
 
Το Κοστούμι Τρίτης Ηλικίας (Third Age Suit) αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο του Λάμπορο στη Βρετανία και έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο σχεδιασμό του Ford Focus, αναφέρει το BBC.
Οι αρχιτέκτονες του γραφείου Capita Symonds το χρησιμοποιούν τώρα για την ανακαίνιση του Γενικού Νοσοκομείου του Ντέρμπι στη Βρετανία.
 
Το κοστούμι προσομειώνει την εμπειρία της τρίτης ηλικίας, η οποία, σύμφωνα με το πανεπιστήμιο, ξεκινά στα 55.
 
Όπως αναφέρει ο δικτυακός τόπος του Κέντρου Ανθρωποκεντρικού Σχεδιασμού στο Λάμπορο, στους 65άρηδες η μυική δύναμη και η ευκαμψία των αρθρώσεων είναι περίπου 25% μικρότερη από ό,τι στους νέους.
 
Το δύσκαμπτο κοστούμι περιλαμβάνει νάρθηκες και ελάσματα που μειώνουν την κινητικότητα των αρθρώσεων στα δάκτυλα, τους καρπούς, τους αγκώνες, το λαιμό, τον κορμό, τα γόνατα και τους αστράγαλους.
 
Ο χρήστης φορά παράλληλα κίτρινα γυαλιά, που προσομειώνουν τη γηρασμένη όραση. Με την πάροδο του χρόνου τα ανθρώπινα μάτια χάνουν την ευαισθησία στο μπλε και γίνονται πιο ευαίσθητα στο θάμβος -μια κίτρινη αίγλη φαίνεται να περιβάλλει τα λαμπερά αντικείμενα.
 
Όσον αφορά την αφή, συνήθη χειρουργικά γάντια περιορίζουν την ευαισθησία των δακτύλων, προσομοιώντας τις αλλοιώσεις στο δέρμα και τους μηχανοϋποδοχείς των ηλικιωμένων.
 
"Είναι εντελώς διαφορετικό να νιώθει κανείς αυτό που νιώθουν οι πελάτες μας οδηγώντας ένα αυτοκίνητο. Ήταν πραγματικά αποκαλυπτικό για τους σχεδιαστές μας" σχολιάζει ο Βίβεκ Μπάις του τμήματος Ανθρωπίνων Παραγόντων και Εργονομίας της Ford.
 
Πηγή: news.in.gr