11222017Τετ
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

Τα Μαθηματικά είναι το πρόσχημα …

Οι μαθητές μας γράφουν

 Πριν λίγο καιρό, οι καθηγητές που συντονίζουν την Λέσχη μας, μας πρότειναν να

παρευρεθούμε στην παρουσίαση του ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου «Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης». Η πρότασή τους μας κέντρισε το ενδιαφέρον και μας προξένησε την περιέργεια.


το 10ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων στο EUROPEAN SCHOOL RADIO

European School Radio, δύο χρόνια μετά, πάνω από 160 σχολεία και πάνω από 1000 μαθητές /παραγωγοί ραδιοφωνικών εκπομπών συμμετέχουν και δίνουν το παρόν στην επίσημη πρώτη για το νέο και ανανεωμένο πρόγραμμα του European School Radio, http://blogs.sch.gr/esrblog/ το πρώτο σχολικό και μαθητικό ραδιόφωνο  στην Ελλάδα!

Cine – μαθήματα 2009-2010

Cine – μαθήματα 2009-2010

Η ταυτότητα :

Η Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης   πριν από ένα ακριβώς χρόνο και  μετά από 8 χρόνια παρέμβασης στο χώρο του παιδαγωγικού κινηματογράφου στην Κρήτη έκανε ένα βήμα ακόμα μέσα από την δράση cine-μαθήματα.

Ξεκινώντας από την αρχή της σχολικής χρονιάς (2008-2009)  και με την αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών και κινηματογραφικών φορέων πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ένα πλήθος από ενέργειες για τον κινηματογράφο αλλά και γενικότερα τη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων  στο χώρο της εκπαίδευσης.

Από τον πρώτο αυτό χρόνο της ολοκληρωμένης αυτής μορφής της δράσης καταγράφησαν ,κατά κοινή ομολογία, μια σειρά από απόλυτα επιτυχημένες παρεμβάσεις αλλά και από συνεργασίες τόσο με τοπικούς όσο και με υπερτοπικούς φορείς..

Είναι αλήθεια ότι με κόπο και μεγάλη προσπάθεια η δράση αγκαλιάστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και την τοπική κοινωνία ως μια προσπάθεια ενδυνάμωσης της παρέμβασης στο χώρο της οπτικοακουστικής παιδείας.

Η μεγάλη συμμετοχή στο σύνολο των δράσεων αλλά και οι προσδοκίες που αναπτύχθηκαν πέραν από το αίσθημα ικανοποίησης γέννησαν και αίσθημα ευθύνης για την συνέχεια και επέκταση της δράσης cine-Μαθήματα.

 

Cine – μαθήματα

Οι αποδέκτες της δράσης είναι οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αναζητούν τρόπους να ακούσουν και να δουν προτάσεις σε δυο βασικά επίπεδα.

Α.  Ταινίες με χαρακτηριστικά παιδαγωγικά. Ταινίες με θέματα όπως η λειτουργία της κοινωνίας, η ιστορία, οι τέχνες, η οικολογία, ο πολιτισμός. Ταινίες που μπορούν να ευαισθητοποιήσουν τους θεατές σ΄ αυτά τα ζητήματα και να τους εκπαιδεύσουν έτσι ώστε να είναι  καχύποπτοι και δύσπιστοι θεατές και, τελικά, υποψιασμένοι πολίτες.

Β.  Βασικές γνώσεις για να μπορέσουν να εντάξουν τα σύγχρονα μέσα (ψηφιακή φωτογραφία, βιντεοκάμερα, H/Y κτλ) σε ένα δημιουργικό παιγνίδι με την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο σχεδιασμός της δράσης για το 2009-2010 προβλέπει :

α) Διοργάνωση προβολών ταινιών παιδαγωγικού κινηματογράφου για τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Ολυμπίας και το Νεανικό Πλάνο.

β) Διοργάνωση ημερίδας με θέμα «Η οπτικοακουστική αγωγή στην εκπαίδευση» (Φεβρουάριος 2010 συνεργασία με ΙΟΜ και safari internet)

γ) Διοργάνωση προβολών και εκδήλωσης σε συνεργασία με το emotion pictures (Φεστιβάλ ταινιών ατόμων με ειδικές ανάγκες)

δ) Διοργάνωση  εργαστηρίων  με ειδικούς του κινηματογράφου  οι οποίοι θα βοηθήσουν δασκάλους – καθηγητές – μαθητές ώστε να μπορούν να εκφραστούν με οπτικοαουστικά μέσα.

ε) Υποστήριξη ομάδων εκπαιδευτικών – μαθητών για την παραγωγή οπτικοακουστικού προϊόντος στα πλαίσια των εργαστηρίων αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ζ) Οργάνωση δράσης  με την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στην παραγωγή ταινίας είτε  photo – show πάνω σε συγκεκριμένη θεματική.

η) Κινηματογραφικά Αφιερώματα με σπάνιες ταινίες.

θ) Αφιέρωμα στον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

ι) Έκθεση Κινηματογραφικής Αφίσας  και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις.

κ) Επισκέψεις σε σχολεία της περιφέρειας με την υποστήριξη σκηνοθέτη ο οποίος θα δίδει βασικά μαθήματα γύρω από την κινηματογραφική παραγωγή.

Cine – μαθήματα Η ταυτότητα…


Ιδέα - Σχεδιασμός – Υλοποίηση :

Ευθύνη οργάνωσης και υλοποίησης

  • Ματθαίος Φραντζεσκάκης

Συνδιοργάνωση :

  • Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων

Με την Συνεργασία των:

Την υποστήριξη των:

Με την χορηγία των :

  • PORTO VENEZIANO HOTEL

info : Η πορεία της δράσης καταγράφεται στο blog :

http://cine-mathimata.blogspot.com/

mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

τηλέφωνο στο 6974739122

 

cine – Μαθήματα :


2 εργαστήρια για τα οπτικοακουστικά στην εκπαίδευση

1o Εργαστήρι (2ου κύκλου) cine - Μαθήματα

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου και Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

Το εργαστήρι :

«Βασικές αρχές της κινουμένης εικόνας. Από την θεωρία στην πράξη»

 

Στόχος του εργαστηρίου είναι να δώσει τη δυνατότητα σε ερασιτέχνες να καταλάβουν πώς μπορεί να καταγραφεί μια δράση με την κινούμενη εικόνα.
Θα ξαναμιλήσουμε για τις βασικές αρχές της κινηματογραφικής γλώσσας μέσα από παραδείγματα ταινιών μικρού μήκους. Ποια είναι η ουσία αυτού που συμβαίνει μπροστά μας; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του στοιχεία; Πως συμπυκνώνεται ο χώρος και ο χρόνος μέσα από ένα οπτικοακουστικό έργο;

Η εκπαιδεύτρια

 

Μαρία Λεωνίδα, Σκηνοθέτης –Εκπαιδευτής στα οπτικοακουστικά μέσα                              

2o Εργαστήρι (2ου κύκλου) cine - Μαθήματα

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου και Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

Το εργαστήρι :

«Το animation στην εκπαιδευτική πράξη»

 

Με  τον όρο animation ορίζεται κάθε ακολουθία κίνησης που έχει δημιουργηθεί εικόνα-εικόνα. Η διαδικασία δημιουργίας animation είναι μια συνεργατική διαδικασία όπου ποικίλες ειδικότητες, (συγγραφείς, σχεδιαστές, μουσικοί, μοντέλα, τεχνικοί, φωτιστές κ.λπ.) συνεργάζονται.

 

Η μεταφορά της στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη ομαδικοσυνεργατικών τεχνικών διδασκαλίας αξιοποιώντας  τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες ικανότητες του κάθε μαθητή. Επιπλέον μπορεί να  βοηθήσει τον μαθητή να εμπλακεί σε μια δημιουργική διαδικασία μάθησης και στην  επίλυση προβλημάτων ενεργοποιώντας ποικίλες πλευρές της νοημοσύνης του.

 

Ο εκπαιδευτής

Σπύρος Σιάκας , Εκπαιδευτικός – Σκηνοθέτης animation http://www.siakasanimation.com/

 

Γιατί η παιδεία είναι το μέλλον μας

Τι είναι αυτό που οδήγησε τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αποφασίσουν απεργιακές κινητοποιήσεις πενθήμερης διάρκειας από τη Δευτέρα 16/9/2013 με προοπτική ανανέωσης της απόφασης για συνέχιση τις επόμενες εβδομάδες;

αΣΧΟΛΕΙΑστα θέματα

 
Βρισκόμαστε λίγες μόνο ώρες πριν από το εναρκτήριο άκουσμα του σχολικού κουδουνίσματος. Είναι η στιγμή που εδώ και μερικά χρόνια στις 11 του Σεπτέμβρη, ανοίγουν τα "ρημάδια" τα σχολεία όπως λένε και οι μαθητές μου. Κάθε χρονιά τέτοια μέρα ακούς χαρούμενα τα πρώτα καλωσορίσματα και καλή σχολική χρονιά.

Νεοφιλελευθερισμός και βαρβαρότητα, στην Εκπαίδευση

Γράφει ο Μανόλης Ντουντουνάκης

Η χώρα μετατρέπεται σε μια τεράστια «Ειδική Οικονομική Ζώνη» με χαρακτηριστικά την ανεργία, την περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων, τη φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης και την περιβαλλοντική καταστροφή.

Η αβάσταχτη διαδικασία των εξετάσεων

 
 
Ένας μήνας στη διαδικασία των εξετάσεων φτάνει και φέτος στο τέλος του. Μάιος και Ιούνιος, μια περίοδος διαχρονικά δύσκολη, επίμονη, επίπονη και αγχώδη για τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Είναι τότε που εξετάζεται το "μέλλον των παιδιών", δημιουργείται πανικός στους γονείς και μεγάλο άγχος στους μαθητές.

Δημόσιο, Δωρεάν, Πανεπιστήμιο και μνημόνια.

Γράφει ο Μανόλης Ντουντουνάκης

Η κυβέρνηση έχει στόχο τη διάλυση της δημόσιας, δωρεάν, ανώτατης εκπαίδευσης και την άμεση ή έμμεση ιδιωτικοποίηση της. Αυτό αποτυπώνεται στη φιλοσοφία των νέων νόμων (4009/11 και 4076/12), στο περιβόητο σχέδιο συγχωνεύσεων «ΑΘΗΝΑ», στο σχέδιο νόμου για τη Δια Βίου Μάθηση, στην επαγγελματική εξομοίωση των αποφοίτων των κολλεγίων με αυτών των Πανεπιστημίων, στη συνεχή μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, στις απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων κλπ.

ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ

    
ΔΙΚΑΙΩΜΑ. ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ
     ΤΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ
 
                                       Του Νικολάου Σοφ. Βερναδάκη*
 
Μια δεύτερη ευκαιρία για όσους δεν τα κατάφεραν στο παρελθόν... Γι' αυτούς που γύρισαν τις πλάτες τους στο σχολείο γιατί τους προκαλούσε οργή και απογοήτευση. Όσοι εγκατέλειψαν την υποχρεωτική εκπαίδευση τότε, μπορούν σήμερα να ξαναπροσπαθήσουν σ' ένα σχολείο διαφορετικό.

Ανάγκη για νέο νόμο για τα Πανεπιστήμια

Γράφει ο Μανόλης Ντουντουνάκης *

Πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν στο πανεπιστήμιο και όλοι όσοι είναι αντίθετοι στον σημερινό νόμο δεν είναι υπέρ της διατήρησης της υπάρχουσας κατάστασης. Ο νόμος 4009 άνοιξε το δρόμο για την ανοικτή πολιτική συναίνεση του τριδύμου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ.

Ο σκοπός της Φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση

    
 
 Η Ιατρική και η γυμναστική είναι κλάδοι της ίδιας επιστήμης.Της επιστήμης της υγείας.
Στόχος  και των δύο κλάδων είναι η υγεία του ατόμου. Η μια επιστήμη αφορά κατά κύριο λόγο την καταστολή και τη θεραπεία, η άλλη την πρόληψη.

«Πανελλαδική Έρευνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Παιδεία στα Μέσα»

 

Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, ο εθνικός φορέας εφαρμοσμένης έρευνας για την οπτικοακουστική επικοινωνία στην Ελλάδα, υλοποιεί σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων την πρώτη εμπειρική έρευνα με τίτλο «Πανελλαδική Έρευνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την Παιδεία στα Μέσα».

Το Ποδήλατο του Ήλιου...

    
Το περασμένο Σάββατο ήταν η παγκόσμια μέρα δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής.
 
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων συμμετείχε στην εκδήλωση που έγινε στην πλατεία της αγοράς, μάλιστα έκλεψε την παράσταση με μιά πρωτότυπη κατασκευή των ενήλικων μαθητών του, στα πλαίσια του μαθήματος "Στοιχεία Τεχνολογίας- Φυσικές Επιστήμες" με υπεύθυνο καθηγητή τον Νίκο Βερναδάκη Μηχ/γο - Ηλ/κο Μηχανικό, σε συνεργασία με το Ενεργειακό Κέντρο Περιφέρειας Κρήτης, σαν μιά εφαρμογή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
    

«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ…»

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΚΡΙΤΙΚΗ  21 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι υπογεγραμμένο από 21 εκπαιδευτικούς – βαθμολογητές  του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας  στα Χανιά. Αφορά τα θέματα των πρόσφατων Πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα αυτό. Στηρίζεται και προσυπογράφεται από την ΕΛΜΕ Χανίων.  Έχει ως εξής:

Με αφορμή μια απεργία

        
Σε σχόλιο μας στο προηγούμενο τεύχος της "Πυξίδας" κάναμε μια σύντομη αναφορά στην απεργία των δασκάλων και των καθηγητών. Μετά και από τις τελευταίες εξελίξεις πιστεύουμε ότι είναι ανάγκη να καταθέσουμε την άποψή μας σε μια πιο εκτεταμένη μορφή. Είναι προφανές πως την ευθύνη για τις παρακάτω απόψεις φέρνει μόνο ο υπογράφων που βρίσκεται και ο ίδιος στο χώρο της Δημόσια ς Εκπαίδευσης.

Αυτο-μόρφωση =Κατάρτιση ;

Γράφει ο    Αντώνης Αθ .Παπαδεράκης  Μαθηματικός

Δεν είναι η πρώτη φορά όπου, το προς διαπραγμάτευση από τους υποψήφιους φοιτητές θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων δίνει την ευκαιρία μιας ευρύτερης συζήτησης και την ανάπτυξη γενικότερου προβληματισμού.

Με το βλέμμα στραμένο στο ΜέλλοΝ

    Αποτελέσματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών 2005...Είμαστε επιτέλους διοριστέοι! Το όνειρο χρόνων πήρε σάρκα και οστά. Να διδάξουμε στην Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση.
Εμείς, η γενιά της επετηρίδας....μια πονεμένη και αδικημένη γενιά από τις άστοχες και εν μια νυκτί αλλαγές στο σύστημα πρόσληψής μας.
Επιτέλους όμως, ήρθε και η δική μας στιγμή.
 
Φτάνουμε στα νησιά της άγονης γραμμής οι περισσότεροι με τα όνειρά μας διάχυτα στις τακτοποιημένες αποσκευές μας. Με την αγωνία και την αδημονία της νέας πραγματικότητας.
 
Είμαστε παρόντες στην πρώτη μας "προσευχή" μαζί με τα παιδιά και δακρύζουμε και συγκινούμαστε γιατί έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε που κι εμείς στην απέναντι πλευρά, αυτή των τωρινών μαθητών μας, κάναμε την πρωινή προσευχή. Η δική μας "πόρτα" επιτέλους άνοιξε! Σιδερένιοι!
 
Και αρχίζουμε....
    

«Δεν ξέρω τι θα πει αδιόριστος εκπαιδευτικός»

..είπε η υπουργός Παιδείας κα Διαμαντοπούλου στον Νίκο Χατζηνικολάου στο δελτίο ειδήσεων του ALTER, την Τρίτη και 13 του Απρίλη του 2010, ημέρα πρώτης παρουσίασης ενός πολυνομοσχεδίου  που προβλέπει «αλλαγές» για την πολύπαθη ελληνική εκπαίδευση…

Έκθεση αξιολόγησης των έργων των σχολικών συμπράξεων του A’ ΕΠΕΑΕΚ

Τον περασμένο μήνα (Οκτώβριο) ανακοινώθηκε η έκθεση αξιολόγησης των έργων των σχολικών συμπράξεων του A’ ΕΠΕΑΕΚ από το Γραφείο πιστοποίησης εκπ/κού υλικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Από δημοσίευμα σχετικό με την έκθεση (την ίδια την έκθεση δεν μπόρεσα να την εντοπίσω κάπου στο διαδίκτυο...) πληροφορήθηκα ότι το ένα από τα δύο έργα που βαθμολογήθηκαν με άριστα ήταν το έργο της σύμπραξης "ΟΔΥΣΣΕΑΣ" - Ανάπτυξη Μοντέλων πειραματικής Φυσικής.
Ένιωσα ιδιαίτερη χαρά γιατί γνωρίζω ότι η σύμπραξη αυτή αποτελούνταν – ώς επι το πλείστον – από σχολεία και φορείς των Χανίων. Πιο συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες ήταν: Εργαστήριο Δομής της ύλης & φυσικής λέιζερ του Πολυτεχνείου Κρήτης, 2ο & 4ο ΤΕΕ Χανίων, 4ο Εν. Λύκειο Χανίων, 1ο & 2ο Γυμνάσιο Καστελίου και ΕΚΦΕ Χανίων, επίσης το ΕΚΦΕ ΔΔΕ Αθηνών και το 1ο Εν. Λυκ. Χαλανδρίου.
Το προϊόν της σύμπραξης όπως φανερώνει ο τίτλος της έχει να κάνει με το Εργαστήριο Φυσικής των σχολείων και περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο βιβλίο Οδηγό σε έντυπη και ηλεκτρονική (CD-ROM) μορφή. Μέσα από το βήμα που μου δίνει ετούτη η στήλη θα ήθελα να συγχαρώ τους συντελεστές της σύμπραξης και να ευχηθώ για το μέλλον παρόμοιες διακρίσεις για τα σχολεία του Νομού Χανίων. 



e-twinning… Ένα ταξίδι Εμπειρία, μία φιλοξενία για τη Φιλία

Συνεργασία των τμημάτων Γυμνασίου και Λυκείου των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ με το σχολείο Zubi Zaharra Ikastola τoυ Μπιλμπάο στη Βόρεια Ισπανία  ξεκίνησε στο πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος e-twinning για το τρέχον σχολικό έτος ( 2009 – 2010).

 

Φροντιστήρια: Μύθοι και πραγματικότητα.

Γράφει  ο   Αντώνης Αθαν. Παπαδεράκης

Μαθηματικός

 
Σεπτέμβριος. Αρχή μιας ακόμα σχολικής χρονιάς. Ελπίδες για καλύτερη παιδεία ή θλιβερή επιβεβαίωση μιας λιμνάζουσας κατάστασης;
·                    Το Υπουργείο Παιδείας υπόσχεται: Έγκαιρη διανομή όλων των βιβλίων και πλήρη κάλυψη των θέσεων διδακτικού προσωπικού. (Η εξαγγελία του αυτονόητου!!).
·                    Οι μαθητές στο κυνήγι του ονείρου. Την εισαγωγή τους σε μια σχολή των Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι.. Είναι άλλωστε το μόνο όνειρο που μπορεί να τους προσφέρει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα.
·                    Οι γονείς στο ζυγό του οικονομικού βάρους που απαιτεί η φροντιστηριακή υποστήριξη της προσπάθειας των παιδιών τους. Ο ετήσιος προϋπολογισμός κυμαίνεται από 700.000δρχ. έως 5.000.000δρχ.
Εύλογα τίθονται τα ερωτήματα: Είναι μοιραία η παραπάνω κατάσταση; Ποιες είναι οι αιτίες που τη δημιούργησαν και πως μπορούν  να ανατραπούν;
Θα ήταν αλαζονεία εκ μέρους μου, κάθε φιλοδοξία τελικών απαντήσεων στα πλαίσια ενός σύντομου σχολιολογικού σημειώματος. Θα διακινδυνεύσω όμως τη ρεαλιστική προσγείωση 2 μύθων που αφορούν τη φροντιστηριακή εκπαίδευση.