09242017Κυρ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Με το βλέμμα στραμένο στο ΜέλλοΝ

    Αποτελέσματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών 2005...Είμαστε επιτέλους διοριστέοι! Το όνειρο χρόνων πήρε σάρκα και οστά. Να διδάξουμε στην Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση.
Εμείς, η γενιά της επετηρίδας....μια πονεμένη και αδικημένη γενιά από τις άστοχες και εν μια νυκτί αλλαγές στο σύστημα πρόσληψής μας.
Επιτέλους όμως, ήρθε και η δική μας στιγμή.
 
Φτάνουμε στα νησιά της άγονης γραμμής οι περισσότεροι με τα όνειρά μας διάχυτα στις τακτοποιημένες αποσκευές μας. Με την αγωνία και την αδημονία της νέας πραγματικότητας.
 
Είμαστε παρόντες στην πρώτη μας "προσευχή" μαζί με τα παιδιά και δακρύζουμε και συγκινούμαστε γιατί έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε που κι εμείς στην απέναντι πλευρά, αυτή των τωρινών μαθητών μας, κάναμε την πρωινή προσευχή. Η δική μας "πόρτα" επιτέλους άνοιξε! Σιδερένιοι!
 
Και αρχίζουμε....
    

Έκθεση αξιολόγησης των έργων των σχολικών συμπράξεων του A’ ΕΠΕΑΕΚ

Τον περασμένο μήνα (Οκτώβριο) ανακοινώθηκε η έκθεση αξιολόγησης των έργων των σχολικών συμπράξεων του A’ ΕΠΕΑΕΚ από το Γραφείο πιστοποίησης εκπ/κού υλικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Από δημοσίευμα σχετικό με την έκθεση (την ίδια την έκθεση δεν μπόρεσα να την εντοπίσω κάπου στο διαδίκτυο...) πληροφορήθηκα ότι το ένα από τα δύο έργα που βαθμολογήθηκαν με άριστα ήταν το έργο της σύμπραξης "ΟΔΥΣΣΕΑΣ" - Ανάπτυξη Μοντέλων πειραματικής Φυσικής.
Ένιωσα ιδιαίτερη χαρά γιατί γνωρίζω ότι η σύμπραξη αυτή αποτελούνταν – ώς επι το πλείστον – από σχολεία και φορείς των Χανίων. Πιο συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες ήταν: Εργαστήριο Δομής της ύλης & φυσικής λέιζερ του Πολυτεχνείου Κρήτης, 2ο & 4ο ΤΕΕ Χανίων, 4ο Εν. Λύκειο Χανίων, 1ο & 2ο Γυμνάσιο Καστελίου και ΕΚΦΕ Χανίων, επίσης το ΕΚΦΕ ΔΔΕ Αθηνών και το 1ο Εν. Λυκ. Χαλανδρίου.
Το προϊόν της σύμπραξης όπως φανερώνει ο τίτλος της έχει να κάνει με το Εργαστήριο Φυσικής των σχολείων και περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο βιβλίο Οδηγό σε έντυπη και ηλεκτρονική (CD-ROM) μορφή. Μέσα από το βήμα που μου δίνει ετούτη η στήλη θα ήθελα να συγχαρώ τους συντελεστές της σύμπραξης και να ευχηθώ για το μέλλον παρόμοιες διακρίσεις για τα σχολεία του Νομού Χανίων. 



Ευκαιρίες Για Καθηγητές Πληροφορικής

ΑΝΟΙΧΤΗΚΕ O ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Άνοιξε ένα νέο δρόμο στον τομέα της διδασκαλίας της Πληροφορικής στον τόπο μας, η διοργάνωση τριήμερου σεμιναρίου CTP (Certified Training Professional) της ECDL Ελλάς από την  σχολή πληροφορικής CPU

O μεγάλος απών του Αυγούστου

   Με πρόσφατο μέτρο του Υπουργείου Παιδείας δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές της Α΄ λυκείου που δεν προβιβάστηκαν τον Ιούνιο να δώσουν εξετάσεις επαναληπτικές τον Σεπτέμβριο. Έτσι δίνεται στους μαθητές μια ακόμη ευκαιρία να περάσουν την τάξη και να μη χάσουν τη χρονιά τους. Ο θεσμός των μετεξεταστέων λοιπόν τώρα πια ισχύει για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου καθώς και για τους μαθητές του Γυμνασίου -και μέχρι εδώ όλα καλά. Το σχολείο όμως τι ρόλο παίζει ; Του απλού διεκπεραιωτή των εξετάσεων ; Με ποια λογική απουσιάζει προκλητικά από όλη αυτή την διαδικασία ; Σιγά…το σχολείο κοιμάται ή μάλλον βρίσκεται σε διακοπές.    

Μάθε παιδί μου γράμματα

"Από τα γράμματα κανείς δεν έχασε", λέγανε οι παλιοί μας, σήμερα μιλάμε για "Επένδυση στη γνώση"
Για το συγγραφέα του βιβλίου "Γνώση και Εργασία" του Νικήτα Πατινιώτη, καθηγητή Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο,
"…την τρέχουσα περίοδο του έντονου ανταγωνισμού και της εξατομίκευσης των κοινωνικών υποκειμένων, της μείωσης της κοινωνικής αλληλεγγύης, η γνώση χάνει την παραδοσιακή σημασία της, αφού το σχετικό δημόσιο ενδιαφέρον εστιάζεται πλέον πρωταρχικά στη σφαίρα του επαγγέλματος και στο πεδίο της απασχόλησης και της εργασίας".

Φροντιστήρια: Μύθοι και πραγματικότητα.

Γράφει  ο   Αντώνης Αθαν. Παπαδεράκης

Μαθηματικός

 
Σεπτέμβριος. Αρχή μιας ακόμα σχολικής χρονιάς. Ελπίδες για καλύτερη παιδεία ή θλιβερή επιβεβαίωση μιας λιμνάζουσας κατάστασης;
·                    Το Υπουργείο Παιδείας υπόσχεται: Έγκαιρη διανομή όλων των βιβλίων και πλήρη κάλυψη των θέσεων διδακτικού προσωπικού. (Η εξαγγελία του αυτονόητου!!).
·                    Οι μαθητές στο κυνήγι του ονείρου. Την εισαγωγή τους σε μια σχολή των Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι.. Είναι άλλωστε το μόνο όνειρο που μπορεί να τους προσφέρει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα.
·                    Οι γονείς στο ζυγό του οικονομικού βάρους που απαιτεί η φροντιστηριακή υποστήριξη της προσπάθειας των παιδιών τους. Ο ετήσιος προϋπολογισμός κυμαίνεται από 700.000δρχ. έως 5.000.000δρχ.
Εύλογα τίθονται τα ερωτήματα: Είναι μοιραία η παραπάνω κατάσταση; Ποιες είναι οι αιτίες που τη δημιούργησαν και πως μπορούν  να ανατραπούν;
Θα ήταν αλαζονεία εκ μέρους μου, κάθε φιλοδοξία τελικών απαντήσεων στα πλαίσια ενός σύντομου σχολιολογικού σημειώματος. Θα διακινδυνεύσω όμως τη ρεαλιστική προσγείωση 2 μύθων που αφορούν τη φροντιστηριακή εκπαίδευση.

Η μηχανογράφηση… του επαγγέλματος

Καλοκαίρι και η ζέστη τις τελευταίες ημέρες σκαρφαλώνει σε βαθμούς καύσωνα όπως σκαρφαλώνει και η ανησυχία των τελειόφοιτων μαθητών για την κατάλληλη επιλογή της υποψήφιας σχολής φοίτησης. Βρισκόμαστε στον Ιούλιο, στον πιο θερμό ίσως μήνα του χρόνου, το μήνα που αρχίζουν οι διακοπές αλλά και το μήνα υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων. H επιλογή μιας σχολής για τον υποψήφιο φοιτητή και τη φοιτήτρια είναι μια πρόκληση, συνοδεύεται συνήθως από τις προοπτικές που έχει αυτή στην αγορά εργασίας καθώς και από την αγάπη τους για μια επιστήμη.

Αυτά που κρύβει μέσα της

Αυτά που κρύβει μέσα της
 
 
Είναι φορές που σαν εκπαιδευτικός σοκάρομαι από τους μαθητές μου, πολύ δε περισσότερο όταν, άθελά μου, νιώθω να κυριαρχεί μια απαξίωση από μεριάς τους απέναντι σε όλο αυτό το συνοθύλλευμα που ονομάζεται εκπαίδευση. Η απογοήτευση δίνει με γκρίνια  τη θέση της στη χαρά και την ικανοποίηση Της δίνει τη θέση από υποχρέωση και όχι από ευγένεια, απλά γιατί είναι κάτι που το προβλέπουν οι κανόνες μας. Συχνά νιώθω ότι και αυτές οι στιγμές λιγοστεύουν χωρίς, ίσως, να είμαι κι εγώ άμοιρος ευθυνών. Μα ένα απόγευμα μια "μοδάτη χαρμολύπη" χτύπησε τα αυτιά και την καρδιά μου μετά από πολύ καιρό. Αφορμή η έκθεση μιας μαθήτριας η οποία έγραψε Ελεύθερο Θέμα όπως είχε ζητήσει η Φιλόλογός της στην τάξη. Η έκθεση είναι αφιερωμένη από εμάς σε γονείς και εκπαιδευτικούς πάσης φύσεως. Τίτλος;
 
 

Ξε-φυλίζοντας τα σχολικά εγχειρίδια

Τα σχολικά εγχειρίδια, στο πλαίσιο της χρήσης και της αξιοποίησής τους από την/ τον εκπαιδευτικό και το μαθητή ή τη μαθήτρια στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν αποτελούν απλά και μόνο μέσα μεταβίβασης γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων αλλά ισχυρά και αποτελεσματικά μέσα κοινωνικοποίησης.