05302017Τρι
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-μάθηση - Νοέμβριος 2004 - φ.29

Ανοίγοντας τον τελευταίο λογαριασμό του ΟΤΕ με περίμενε μια μεγάλη έκπληξη! Η αναλυτική χρέωση έδειχνε ότι είχα χρεωθεί με τρεις διεθνείς κλήσεις στα νησιά Κουκ (μη με ρωτάτε που είναι – δεν έχω ιδέα)  συνολικού κόστους 18,3 €. Προσπαθώντας να θυμηθώ τι έκανα τις μέρες που καταγράφηκαν οι κλήσεις, συνειδητοποίησα ότι τις μέρες εκείνες έψαχνα ένα τραγούδι σε mp3 που μου είχαν σπάσει τα νεύρα οι γιοι μου να τους το βρω. Με δραστηριότητες τέτοιου είδους είχα να ασχοληθώ από την εποχή του napster - εδώ και 4 χρόνια – με αποτέλεσμα, να κάνω μια αναζήτηση με το google και στον πρώτο δικτυακό τόπο που το εντόπισα να ζητήσω να "κατέβει" στον υπολογιστή μου. Έτσι απλά, χωρίς να το καταλάβω, έπεσα κι εγώ θύμα απάτης στο δίκτυο.

Μάθηση e-μάθηση - Οκτώβριος 2004 / Φ.28

Κάθε χρόνο τα Ευρωπαϊκά (και όχι μόνο) σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταθέτουν τις συμμετοχές τους στο διαγωνισμό e-learning awards που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή ένωση στα πλαίσια του άξονα δράσης για το e-learning.
Στη διεύθυνση http://www.elearningawards.eun.org  ο επισκέπτης μπορεί να εντοπίσει δράσεις αξιοποίησης των Νέων τεχνολογιών από τα σχολεία όλης της Ευρώπης. Ο φετινός αριθμός συμμετοχών έχει ξεπεράσει τις οχτακόσιες (ενώ απομένουν τέσσερις ακόμα μέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής) με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια πολύτιμη βάση δεδομένων με δραστηριότητες που έχουν μικρό ή μεγάλο βαθμό δυσκολίας στην υλοποίησή τους.

Μάθηση e-μάθηση - Ιανουάριος 2004 / Φ.21

Τον περασμένο μήνα (Δεκέμβριο) έκανε πρεμιέρα το τρίτο μέρος του "’ρχοντα των δαχτυλιδιών". Δεν θα γράψω περισσότερα για την ταυτότητα της ταινίας μιας και όλοι θα την έχετε τουλάχιστο ακούσει. Όταν είδα την ταινία, δίπλα μου κάθονταν ένας πιτσιρικάς που πήγαινε δε πήγαινε έκτη δημοτικού.  Δεν μου πείρε πολύ να ξεπεράσω το αρχικό σοκ (με φανταζόμουν σε αντίστοιχη θέση αλλά μετά από χρόνια όταν θα συνοδεύω το γιο μου…) με τα όσα καταπληκτικά βλέπανε τα μάτια μου και ακούγανε τα αυτιά μου. Κάποια στιγμή, στη σκηνή με την Αράχνη, το θέαμα ήταν κάπως αηδιαστικό (είμαι και κάπως σιχασιάρης εκ’ φύσεως) και αναγκάστηκα να κρύψω τα μάτια μου. Ο πιτσιρικάς δίπλα μου ακάθεκτος και τέρας ψυχραιμίας παρακολουθούσε την ταινία και μάλιστα όταν τέλειωσε η σκηνή μου έκανε νεύμα να συνεχίσω να παρακολουθώ!! Στο πρώτο διάλειμμα  πιάσαμε κουβέντα και μου εξήγησε πλήρως την περίπλοκη γεωγραφία της "Μέσης γης" καθώς και τις φυλές που κατοικούν σε αυτή. Όταν άρχισε το δεύτερο μέρος ένιωθα βλάκας που ένα παιδί μπορούσε να συγκρατήσει και να επεξεργαστεί όλη αυτή την πληροφορία ενώ εγώ δεν μπορούσα ούτε καν να θυμηθώ το όνομα της πόλης που έγινε η τελευταία μάχη στο δεύτερο επεισόδιο..  (ούτε τώρα το θυμάμαι). Σκέφθηκα το απλό: πόσα πράγματα καθημερινά  περνάνε από το δικό μου μυαλό και πόσα από του παιδιού (από το αν έχει γάλα στο ψυγείο έως το τι θα ψηφίσω στις εκλογές) αλλά αμέσως αναίρεσα γιατί και το παιδί μαθαίνει καθημερινά όλα αυτά που εγώ σήμερα θεωρώ δεδομένα (από το νόμο του Νεύτωνα ως το "Πιστεύω"). Έπειτα είναι κι αυτή η οικειότητα με τα τέρατα που με ενόχλησε… αλλά και στα δικά μου χρόνια το Hollywood έβγαζε τέρατα ίσως πιο αθώα, αλλά τέρατα (από τον Ε.Τ. τον εξωγήινο έως τον Freddy Kruger στον εφιάλτη στο δρόμο με τις λεύκες).    

Μάθηση e-μάθηση - Σεπτέμβριος 2004 / Φ.27

Από τις αρχές του Καλοκαιριού η Υπουργός Παιδείας έχει εξαγγείλει, για το φετινό Σεπτέμβριο, τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία. Σίγουρα οι συζητήσεις θα ανάψουν και αναμένεται να υπάρξουν και να ακουστούν πολλές απόψεις πάνω σε θέματα που ταλανίζουν τον πολύπαθη χώρο της Ελληνικής παιδείας. Επίσης σίγουρο ότι ένας τέτοιος διάλογος (ελπίζουμε όλοι γόνιμος) θα πάρει πολλά χρόνιαΕκείνο που όμως πολύ φοβάμαι ότι θα ξεχασθεί από τις συζητήσεις είναι οι αλλαγές στον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας των σχολείων που μπορεί να επιφέρει η μετάβαση στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, νομίζω ότι θα πρέπει να συζητηθούν και θέματα όπως αυτά που, ενδεικτικά, θα αναφέρω παρακάτω: για να επαναληφθεί.

Μάθηση e-μάθηση - Δεκέμβριος 2003 / Φ.20

Η εισαγωγή των υπολογιστών στα σχολεία σε συνδυασμό με την ολοένα αυξανόμενη τάση του καταναλωτικού κοινού για αγορά οικιακών υπολογιστών, έχουν δώσει μια ακόμη λύση σε όσους προβληματίζονται για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα, αυτή των cd-rom με εκπαιδευτικό λογισμικό.
Στην αγορά μπορεί κανείς να συναντήσει πλειάδα τίτλων που οι περισσότεροι αυτοβαφτίζονται "εκπαιδευτικό λογισμικό", χωρίς όμως να προσεγγίζουν στο ελάχιστο όλα αυτά που απαιτεί ο βαρύς αυτός τίτλος.
Μέσα από τον επίσημο δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το e-learning (http://www.elearningeuropa.info ) αλίευσα ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο " Mε ποιο τρόπο έχουν εξελιχθεί τα μαθησιακά περιβάλλοντα που βασίζονται στις ΤΠΕ και ποιες είναι οι τρέχουσες προοπτικές;" από την Rosa Maria Bottino, (Consiglio Nazionale delle Ricerche, Istituto Tecnologie Didattiche, Γένοβα, Ιταλία)  

Μάθηση e-μάθηση - Μάϊος, Ιούνιος 2004 / Φ.25

Στο μήνα που πέρασε είχα τρία απανωτά περιστατικά που με προβλημάτισαν ιδιαίτερα σχετικά με την πληροφορία που προσφέρεται κατά εκατοντάδες εκατομμύρια bit στο διαδίκτυο και που όλοι μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτή. Πρώτα από όλα δύο καλοί μου φίλοι που διάβασαν τη θέση ενός διπλωμάτη για το Κυπριακό και δίνοντας διαφορετικές εξηγήσεις σε αυτό που διάβασαν, κατέληξαν να καβγαδίζουν για το ορθό της απόφασης των Κυπρίων ή όχι. Αμέσως μετά μια φίλη που σκάλισε το δίκτυο και βρήκε δεκάδες συμπτώματα και κινδύνους για μια δερματολογική μόλυνση του παιδιού της (που όταν τα δικά μου παιδιά την πέρασαν ο γιατρός την αντιμετώπισε σαν κάτι απλό και έτσι τελικά φάνηκε να ήταν) με αποτέλεσμα να γεμίσει άγχος και φοβίες. Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε να μπει με την είδηση για κάποιον μακρινό γνωστό που εμπιστεύθηκε, χωρίς άλλη μελέτη, μια ευκαιρία επένδυσης που του ήρθε στο mail, και που όπως ήταν φυσικό την πάτησε…

Μάθηση e-μάθηση - Οκτώβριος 2003 / Φ.18

Καλή χρονιά!
Νιώθω πολύ τυχερός που συνεχίζω μια συνήθεια από τα μαθητικά χρόνια. Όπως και όταν ήμασταν μαθητές το νέο έτος πάντα "ξεκινάει" το Σεπτέμβρη. ’ντε λοιπόν! Καλή χρονιά σε όλους και ευτυχισμένο και δημιουργικό το 2003-2004!
Ξεκίνημα νέας χρονιάς λοιπόν και το γραφείο μου έχει γεμίσει έντυπα προκηρύξεων του 2ου ΕΠΕΑΕΚ,  που μου κοινοποίησε η διεύθυνση του σχολείου που διδάσκω. Προκηρύσσονται εκπαιδευτικά portal, Online βιβλιοθήκες, αίθουσες τηλεδιασκέψεων, καινούργια εργαστήρια... όρεξη να ‘ χεις να διαβάζεις!
(Τις προκηρύξεις μπορείτε να τις εντοπίσετε στη διεύθυνση www.epeaek.gr ή www.ifosoc.gr )
Αυτό το τελευταίο, τα καινούργια εργαστήρια, είναι το μοναδικό που αφορά αλλά και παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την περίπτωση του σχολείου μου.

Μάθηση e-μάθηση - Απρίλιος 2004 / Φ.24

Φέτος οι διακοπές του Πάσχα συνοδεύτηκαν από μια οικογενειακή δυνατότητα απουσίας από τα Χανιά για αρκετές μέρες (Με άλλα λόγια μεγάλη άδεια για όλους) και έτσι μας δόθηκε η δυνατότητα για ένα μικρό "οδοιπορικό" στη Δυτική Ελλάδα.
Οι μέρες πέρασαν ευχάριστα, αλλά στο μέσο αυτών ο Μαθιός ενεμφανίσθη ηλεκτρονικά και απαιτητικά για άμεση αποστολή κειμένου για την Πυξίδα.... Σκέφθηκα στιγμιαία να ψάξω τηλεφωνικό μπριζάκι για να συνδέσω τον υπολογιστή μου και να αναζητήσω πηγές για κάτι που έχω στο μυαλό μου από καιρό να γράψω (για τη σχέση κινητών τηλεφώνων και παιδιών) αλλά αμέσως μετά συνειδητοποίησα ότι δεν είχα καμία διάθεση να βρίσκομαι σε εκδρομή και να μελετώ. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να καταγράψω κάποιες εντυπώσεις από το ταξίδι.
Οι διαδρομές ήταν καταπληκτικές, με το πράσινο να κυριαρχεί παντού, και με βλάστηση τέτοια που ένας πρωτοετής Γεωπόνος θα γέμιζε μια ντουζίνα φυτολόγια. Από το Αγρίνιο στο Καρπενήσι κι από εκεί Αμφιλοχία, ’ρτα, Γιάννενα, πέρασμα μετά μέσω Μετσόβου στην Κεντρική Ελλάδα και στα Τρίκαλα και από εκεί στην Αθήνα για την επιστροφή στα Χανιά.

Μάθηση e-μάθηση - Σεπτέμβριος 2003 / Φ.17

Για ‘σας που διαβάζετε αυτό το άρθρο το καλοκαίρι έχει κιόλας τελειώσει (είναι κιόλας Σεπτέμβριος) αλλά για μένα που το γράφω, το καλοκαίρι έχει μπροστά του ένα ακόμα μήνα... (σήμερα έχει 7 ο Αύγουστος). Έτσι λοιπόν στα πλαίσια της αυγουστιάτικης νάρκης του σύμπαντος της εκπαίδευσης (κι όχι μόνο) θα συνεχίσω να ασχολούμαι με το μέλλον, αλλά αυτή τη φορά κοιτώντας πίσω. Ένας δάσκαλός μου, έλεγε ότι, αν θες να δεις μπροστά κοίτα πρώτα πίσω. Αυτό θα κάνω λοιπόν.