10222017Κυρ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Η Συνωμοσία του Θορύβου

"Τελικά ο "Πυρετός της μπάλας" ασχολείται με το φαινόμενο του να είναι κανείς οπαδός. Αν κι οι λεπτομέρειες είναι μοναδικές για μένα ελπίζω ότι θ’ αγγίξουν κάποια ευαίσθητη χορδή σ’ οποιονδήποτε έπιασε τον εαυτό του πριν από δέκα, δεκαπέντε ή και είκοσι χρόνια να αφαιρείται στη μέση μιας εργάσιμης ημέρας, μιας ταινίας ή μιας συζήτησης, μπροστά σ’ένα αριστερό βολέ που καρφώνεται στην πάνω δεξιά γωνία."
Nick Hornby "Fever pitch"

Ιούλιος-Αύγουστος 2005- φ.37

Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου "η άγνωστη ιστορία του εργατικού κινήματος των Η.Π.Α." των Ρίτσαρντ Ο. Μπόγιερ και Χέρμπερτ Μ. Μορέ. Σ’ αυτήν αναφέρονται όλες οι μεγάλες μορφές που σημάδεψαν την ιστορία του αμερικανικού εργατικού κινήματος, αλλά και η οργάνωση, η πορεία των συνδικάτων και ο τρόπος που πολεμήθηκαν από την άρχουσα τάξη των Η.Π.Α. από τον αμερικανικό εμφύλιο μέχρι τις μέρες μας.

Δεκέμβριος 2005 - φ 41

3 Δεκεμβρίου: εθνική ημέρα ατόμων με αναπηρία.
Ένα άλλοθι, μία πραγματικότητα και μερικά παραμύθια με κακούς λύκους και μάγισσες.
Πριν από μερικά χρόνια, την παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων, ένας φίλος μου είχε πει: "δεν θα ήταν πολύ καλύτερα να προστατεύουμε τα ζώα όλο το χρόνο αντί να θεσπίσουμε μία ημέρα γι’ αυτό;". Η απορία αυτή όχι μόνο έχει βάση αλλά αντικατοπτρίζει και μια πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί: η σύγχρονη κοινωνία καθιερώνει μία ημέρα αφιερωμένη σε κάθε θέμα που έχει παραμελήσει ή και ξεχάσει εντελώς.

Σεπτέμβριος 2005- φ.38

Το να κλείνει ένας χώρος πολιτιστικής δραστηριότητας είναι πάντα δυσάρεστο. Όταν όμως πρόκειται για ένα από τα λιγοστά στέκια όλων όσων θέλουν να παρακολουθούν μουσικά σχήματα και καλλιτέχνες που σπάνια εμφανίζονται στην Ελλάδα τότε το πράγμα γίνεται πολύ πιο βαρύ. Το Μάιο που μας πέρασε έκλεισε τις πόρτες του μετά από 18 χρόνια πορείας το Ρόδον.

Ιανουάριος 2005 - φ42

Οι ταινίες που έχουν βιογραφικό θέμα συνήθως με απωθούν. Δεν έχω τίποτε με τις προσωπικότητες, ούτε και με τους σκηνοθέτες που ασχολούνται μ΄αυτές, απλά πρόκειται συνήθως για κινηματογράφο που παραείναι περιγραφικός για τα γούστα μου. Ειδικά όταν το ζήτημα φτάνει στη μουσική, η ανάμνηση και μόνο εκείνης της πέραν κάθε περιγραφής σούπας με τον τίτλο "The Doors" του Oliver Stone αρκεί για να μου προκαλέσει πανικό.

Οκτώβριος 2005- φ.39

Κάποτε είχα ένα φίλο. Συμπαθέστατος άνθρωπος, σωστός οικογενειάρχης, ευυπόληπτο και επιφανές μέλος της κοινωνίας και σκληρά εργαζόμενος, μόνο που είχε μια λόξα: πίστευε οτι το τηλέφωνό του παρακολουθείται. Ο λόγος γι’ αυτήν τη βαθιά ριζωμένη πεποίθηση ήταν η δουλειά του, που επηρέαζε, είναι γεγονός, αρκετούς ανθρώπους. Έτσι, καθώς μιλούσε στο τηλέφωνο και  τον άκουγες να γελά και να αστειεύεται ξαφνικά μεταμορφωνόταν και ξεσπούσε σ’ ένα απίστευτο υβρεολόγιο που κατέληγε συνήθως με τη φράση "με συγχωρείς Γιώργο μου αλλά οι αλήτες μπήκαν πάλι στη γραμμή".

Φεβρουάριος 2006 - φ43

Οι κλιματολογικές συνθήκες αλλάζουν. Όχι μόνο αυτό. Οι υπεύθυνοι γι’ αυτή την αλλαγή έχουν αφήσει απροστάτευτο τον κόσμο στο έλεος των καιρικών φαινομένων. Στην Ελλάδα ένα νησί έμεινε χωρίς ηλεκτρισμό και νερό αρκετά ώστε να θρηνήσει ζωές. Στην Ευρώπη μετρούν τα θύματά τους από την κακοκαιρία. Την ίδια ώρα στο άλλο ημισφαίριο ο καύσωνας έχει τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα. Έτσι όπως πάμε θα μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.

Νοέμβριος 2005 - φ40

Πηγαίνοντας προς τον Πειραιά για να γυρίσω στα Χανιά δεν με είχε καταλάβει η συνηθισμένη βαριεστημένη διάθεση που προηγείται του ταξιδιού της επιστροφής. Αυτή τη φορά ήμουν ενθουσιασμένος κι ανυπόμονος. Το ταξίδι είχε νόημα. Μέσα στην τσάντα μου υπήρχε ένα καινούριο, ολοκαίνουριο τεύχος Αστερίξ! Μέσα στο πλοίο τακτοποίησα τα πράγματά μου, αντάλλαξα δύο γρήγορες κουβέντες με το φίλο και συνταξιδιώτη μου και χώθηκα στο κάθισμα που θα με μετέφερε κατευθείαν στην Αρμορική.

Μάρτιος 2006 - φ44

Είσαι το ξεχωριστό πλάσμα του Θεού. Κατάλαβες νωρίς ότι η ενοχή είναι απλώς ένα τσουβάλι τούβλα: το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το αφήσεις κάτω. Έμαθες ότι ελευθερία είναι να μην χρειάζεται ποτέ να ζητάς συγνώμη. Έμαθες ακόμα ν’ αγνοείς τις προειδοποιήσεις σε κάθε φάση της ζωής σου. Ταλαντεύεσαι και παραπαίεις σαν κουρδιστό παιχνίδι. Σαν υπέρβαρη κινούμενη απληστία.