06242017Σαβ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

100 Χρόνια από την Κρητική Επανάσταση του 1897

Συλλογή Φωτογραφιών

 
Η Κρήτη, από τα πρώτα χρόνια της Τουρκοκρατίας, συνταράχθηκε από πάρα πολλές επαναστάσεις και εξεγέρσεις ενάντια στον κατακτητή. Το 1830, η Κρήτη παραχωρείται στην Αίγυπτο, και το 1841 περιέρχεται ξανά στους Τούρκους. Ακολουθεί μια περίοδος αναταραχών με αιματηρές εξεγέρσεις του κρητικού λαού, με αποκορύφωμα την επανάσταση του 1895-96. Τον επόμενο χρόνο, το 1897, τμήματα του ελληνικού στρατού βοηθούν τους επαναστάτες στην απελευθέρωση αρκετών επαρχιών από τον τούρκικο ζυγό. Το νησί συγκλονίζεται από ενωτικά συνθήματα και, με παρέμβαση των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων, το 1898 η Κρήτη ανακηρύσσεται αυτόνομη "Κρητική Πολιτεία" με ύπατο αρμοστή τον πρίγκιπα Γεώργιο.
 

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ….

Γράφει η ΙΩ ΛΕΒΕΝΤΑΚΗ                     
 
                                                                                            
 Έφυγε χωρίς να ρωτήσει κανένα…Έφυγε, μαζί με μια κόκκινη πανσέληνο…
  Χτες το κατάλαβες …όταν οι ζεστές βραδιές του, αντικαταστάθηκαν από την ψύχρα του φθινοπώρου…
  Όταν σε πήρε ένας φίλος τηλέφωνο, να δεις ένα φεγγάρι που κοιμάται… "χαμόγελο της νύχτας" σκέφτηκες…
   Ήταν το ίδιο, σαν εκείνο το όμορφο βράδυ, που κλεισμένος στο αυτοκίνητο σου, άκουγες μουσικές πανέμορφες… μελωδίες όχι πια ξένες …μελωδίες που κρατούσαν την μοναξιά σου…

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΡΟΠΙΑ...

Στις 17 Μαίου το ΡΑΔΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ 96,2 παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία την ταινία NOSFERATU του Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου στον κινηματογράφο "Απόλλων" με ζωντανή μουσική συνοδεία από τη Γεωργία Συλλαίου στη φωνή και το Σάκη Παπαδημητρίου στο πιάνο.
Η ταινία αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου βωβού κινηματογράφου και είναι η πρώτη μιας σειράς ταινιών με πρωταγωνιστή, το Δράκουλα. Στον Νοσφεράτου ο Μουρνάου δημιούργησε μερικές από τις πιο συνταρακτικές εικόνες του γερμανικού εξπρεσιονιστικού κινηματογράφου. Εμείς παρακολουθήσαμε ία κόπια 45 λεπτών που εξασφάλισε για την εκδήλωση η ταινιοθήκη της Ελλάδας.

ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ...

Ένα ταξίδι αναμνήσεων με οδηγό την Κερασία Σαμαρά από το Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου
Γράφει η ’ννα Λεούτση – Γαβριλάκη,

Τα σκηνικά περίσσευαν...
Σκηνικό είναι... ο ίδιος ο χώρος! Το Μεγάλο Αρσενάλι: Μαγευτικό, συναρπαστικό!
Το δέσιμο της πέτρας με το γυαλί, του ξύλου με το μέταλλο, του παλιού, της παράδοσης, της πολιτιστικής κληρονομιάς με το σήμερα, με τη φαντασία, τη σύλληψη, τη γνώση, το μεράκι...
Σκηνικά ήταν... η συμμετοχή των θεατών που τους συνεπήρε η παράσταση. Είναι αλήθεια ότι το κοινό των Χανίων διψάει για ποιότητα, για κάθε τί το διαφορετικό, που συντελεί στο ξεδίπλωμα της μνήμης του, για κάθε τί που τον αγγίζει...
Η προσήλωση, τα χειροκροτήματα, η συγκίνηση, το βλέμμα όλων, όταν άναψαν τα φώτα, αδιάψευστοι μάρτυρες.
Σκηνικά ήταν... ο φωτισμός που συμμετείχε με εκπληκτικό τρόπο στην ένταση των συναισθημάτων...
Σκηνικά ήταν... το δέσιμο της μουσικής, ο ήχος του πιάνου...
Και μέσα σ’όλη αυτή τη μαγεία ξεπηδάει η μορφή της Κερασίας Σαμαρά.
Τα λόγια περισσεύουν... Μιλά η γλώσσα του ταλέντου, η γλώσσα του σώματος, το έμφυτο κελάηδισμα της φωνής.
Η εναλλαγή των αντιθέσεων σε όλο της το μεγαλείο!
Μας καταθέτει πραγματικά την ψυχή της. Μόνο που αυτή η ψυχή έχει χίλια πρόσωπα.
Είναι τραγούδι, είναι χορός, είναι κωμωδία, είναι τραγωδία, κίνηση, φαντασία, έμφυτο ταλέντο; Είναι σίγουρα ένα κράμα απ’όλα αυτά.

Δεν φταίνε για όλα οι κακοί ηγέτες

Τελικά η συναδέλφωση των λαών έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά της και γι’ αυτό η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στους ηγέτες αλλά και σε μας τους ίδιους.Κατηγορούμε τον Μπους και καλά κάνουμε.Όμως όταν ο Μπους κάνει πόλεμο στο Αφγανιστάν,βλέπει την δημοτικότητά του να εκτινάσσεται στα ύψη.Ο Σαρόν για να ασκήσει τη δολοφονική του πολιτική έχει μια μερίδα του λαού φανερά ή ανομολόγητα στο μέρος του.Τον Μπερλουσκόνι και τον Λεπέν κάποιοι τους ψήφισαν,δεν ήρθαν ουρανοκατέβατοι.Και τους μετανάστες κάποιοι τους εκμεταλλεύονται,δεν τους θέλουν στα σπίτια τους,στα χωριά τους,στην πόλη τους. Οι εξηγήσεις που δίνονται ότι για την άνοδο της ακροδεξιάς φταίει η φτώχεια,η ανεργία κτλ,μπορεί να είναι σωστές δεν παύουν όμως να με προβληματίζουν. Γιατί ο πολίτης με πραγματικά δημοκρατικό φρόνημα μέσα και σε τέτοιες συνθήκες πρέπει να δείχνει την αλληλεγγύη του. Αν περιμένουμε να λυθούν ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα για να πάψουμε να είμαστε ρατσιστές και μισαλλόδοξοι,τότε κάτι είναι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας. Πέρα λοιπόν από τα στερεότυπα για κακούς ηγέτες ίσως ήρθε η ώρα να κάνουμε την αυτοκριτική μας.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ!!!!

Αν περιορίζαμε ολόκληρη την ανθρωπότητα σε ένα χωριό εκατό κατοίκων, αλλά
διατηρούσαμε τις αναλογίες όλων των λαών τότε αυτό το χωριό θα αποτελείτο
από:

57 Aσιάτες
21 Ευρωπαίους
14 Αμερικανούς
8 Αφρικανούς

52 γυναίκες
48 άνδρες
70 μη άσπρους
30 άσπρους
70 μη Χριστιανούς
30 Χριστιανούς

89 ετεροφυλόφιλους
11 ομοφυλόφιλους

6 πρόσωπα θα κατείχαν το 59% του παγκόσμιου πλούτου. Και τα έξι θα
προέρχονταν από την Αμερική.

80 θα είχαν μη ικανοποιητικές συνθήκες κατοικίας.
70 θα ήταν αναλφάβητοι.
50 θα ήταν υποσιτισμένοι.

1 θα πέθαινε.

2 θα γεννιόνταν.
1 θα είχε κομπιούτερ.

1 (μόνο ένας) θα είχε πτυχίο Πανεπιστημίου.

Πόσους άδικους σκοτωμούς βασανιστήρια αποτρόπαια εγκλήματα κρύβει η ιστορία;

Πόσους κύκλους ελλειπτικούς στραβούς θα κάνει ακόμα για να
τελειώσει αυτός ο εφιάλτης των ελεύθερων ανθρώπων;
Και πόση μνήμη θα χρειαστεi για να χωρέσει καλά στο νου των χαζών
ότι με αίμα δεν κερδίζεις τη συμπάθεια των ανθρώπων;
Πάντα οι νεκροί θα έχουν το δίκιο.
Και πάντα αυτός που αιμορραγεί θα είναι
ο κερδισμένος στη συνείδηση αυτών που ακολουθούν το ταξίδι.
Αυτό το 70νταχρονο ταξίδι της μικρής μας ζωής...
Φτωχοί μου κακομοίρηδες δεν κερδίζετε τη γη με τα όπλα αλλά με καρδιά
και όνειρα.

Νέα Υόρκη - Μπαλί – Μόσχα

Η μουσική είναι μια λεωφόρος που πάνω της ταξιδεύει ο νους, ταξιδεύει η ψυχή, η καρδιά. Οι στίχοι πολλές φορές προτείνουν ταξίδια σε μέρη του κόσμου μετατρέποντάς μας σε εικονικούς κοσμοπολίτες. "Λονδίνο, ’μστερνταμ ή Βερολίνο" πρότειναν οι αιρετικές "Τρύπες" πριν μερικά χρόνια. "Παρίσι, Τέξας, Δραπετσώνα" τραγουδούσε η Κατερίνα Κούκα εδώ και πάνω μια δεκαετία. Δεν έχει νόημα να συνεχίσω να αναφέρομαι σε τέτοια τραγούδια αφού ήδη κάποια άρχισαν να χαϊδεύουν ίσως τη μνήμη σας.

’νθρωποι νέοι - Μικροί σταρ

Αστεράκια που λαμπυρίζουν περιοδικά στις οθόνες μας, σε τριμηνιαία βάση.
Υπακούουν… εκτελούν… προσπαθούν να μας πείσουν ότι διασκεδάζουν.
(Ένα αστέρι μπορεί να έχει χάσει το φως του κι εμείς να το βλέπουμε.)
Κάθε φορά που σκέφτομαι αυτή την φράση μου δημιουργείται η αίσθηση κενού, απόστασης, θλίψης. Το ίδιο αυτό συναίσθημα με κυνηγά κάθε φορά που κολλάει το τηλεκοντρόλ στα δύο reality της μικρής μας οθόνης.
Αυτά τα καθημερινά αστεράκια υπάρχουν ή είναι η ακτινοβολία τους που έχει μείνει σαν σήμα στην ατμόσφαιρα και έτσι απλά ο δέκτης μου τραβάει το σήμα; Θέλω να πιστεύω ότι υπάρχουν κι ότι δεν κάνουν ασκήσεις εικονικής πραγματικότητας γύρω από θέματα ανθρώπινων χαρακτηριστικών… όπως για παράδειγμα το γέλιο, ο έρωτας, το σεξ, το καλαμπούρι, το κοίταγμα στα μάτια. Θέλω να πιστεύω ακόμα ότι δεν θα καταστραφεί ποτέ η αύρα αυτών των αστεριών, περνώντας από τόσα μέτρα καλωδίου των κεραιών και ότι δεν θα μολυνθούν τα αισθήματά τους από τους τόσους ρύπους της ατμόσφαιρας που αναγκαστικά θα υπομείνουν μέχρι να τους βάλει την σφραγίδα ο εμπνευστής του σόου, ότι, ναι, αυτοί είναι οι καινούργιοι ήρωες του άψυχου καθημερινού τηλεψαξίματος.

ΜΙΧΑΛΗ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ ΚΡΗΤΙΚΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ

Τ’ ΑΙ ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΥ ΜΕΘΥΣΤΗ
ΧΑΡΟΚΟΠΟΥΝ ΩΣ ΤΟ ΠΡΩΙ.


Ένα βιβλίο γεμάτο από χρώματα, μυρουδιές, προλήψεις, σιγουριά, αλλα
και την αβεβαιότητα του χρόνου ένα βιβλίο με τους δώδεκα μήνες και τις παραξενιές τους.
Μέσα σε ένα βράδυ έζησα τους μήνες του χρόνου, Τους μήνες της Κρήτης,
τους μήνες της Ελλάδας.

Οταν ο Γιάννης Πάριος τραγουδά Μίκυ Θεοδωράκη

Κυρίες και κύριοι …όταν ο Γιάννης Πάριος τραγουδά Μίκυ Θεοδωράκη εμείς χειροκροτάμε …
Τραγουδάμε …ακούμε…απολαμβάνουμε…νοιώθουμε …βιώνουμε …υπέροχα συναισθήματα και μάλιστα για τραγούδια ιστορικά για πρώτη φορά χωρίς το βάρος της ιστορίας …Χωρίς το φορτίο των παθών του λαού μας …χωρίς τον ηρωικό απόηχο που τάκανε να φαντάζουν ξεπερασμένα …
 

ΤΗΛΕΠΑΡΑΘΥΡΙΣΜΟΣ

Η σκηνή εκτυλίσσεται σε κεντρική καφετέρια, σε συνεργείο αυτοκινήτων...
Μπορούμε να διαλέξουμε το σαλόνι ενός διαμερίσματος.
Ή μια αίθουσα ενός νεοκλασικού με τους βελούδινους κόκκινους  καναπέδες
και τα απαραίτητα αξεσουάρ για την παρασκευή τσαγιού ή καφέ.
Οι ειδήσεις αρχίζουν.....

ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ SANTAIGO CALATRAVA ΣΤΟ ΤΕΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Santiago Calatrava, με σπουδές καλών τεχνών και αρχιτεκτονικής στη γενέτηρά του Βαλένθια καθώς και σπουδές πολιτικού μηχανικού στη Ζυρίχη, θεωρήται σήμερα ένας απο τους κορυφαίους "καλλιτέχνες" στον κόσμο, οσον αφορά την υψηλή δημόσια αρχιτεκτονική. Με εντυπωσιακές διακρίσεις και πραγματικά ιδιαίτερα αξιοθαύμαστο έργο διάσπαρτο ανα την υφύλιο, εξέθεσε στο Τελόγλειο Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, σχέδια και μακέτες έργων του, με κορύφωμα τα σχέδιά του για την Ολυμπιάδα του 2004. Την έκθεση εγκαινίασε ο υπουργός πολιτισμού κ. Ευάγγελος Βενιζέλου στις 23.11.01 παρουσία του ιδίου του κ. Calatrava, ο οποίος ξένάγησε το κοινό παραθέτοντας σχόλια και λεπτομέριες πανώ στα εκθέματα.

Για τα Αλμυρίκια …

Αγαπητέ κ. Φραντζεσκάκη,
 
Διάβασα στην Πυξίδα (4ο τεύχος) το σημείωμά σας σχετικά με το θόρυβο: αλμυρίκια-φοίνικες. Επειδή δεν ζω στα Χανιά, αλλά στην Αθήνα, επιτρέψετέ μου να έχω μία άλλη θεώρηση για το θέμα.
1.        Τα αλμυρίκια είναι ανθεκτικά δέντρα με ελάχιστες αξιώσεις για νερό, καλό χώμα κλπ. Αντίθετα, οι φοίνικες θέλουν άφθονο νερό.
2.        Τα αλμυρίκια μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, ενώ όλα τα είδη των φοινίκων –εκτός από την ποικιλία Ουασιγκτόνια- αργούν.
3.        Οι φοίνικες στα φυτώρια είναι ακριβοί/υπερτιμημένοι. Έτσι μία Δημοτική Αρχή και το ονόρε της κάνει, αλλά και το μπεζαχτά του φυτωριούχου φροντίζει.
4.        (Απίστευτο και όμως αληθινό) οι φοίνικες έχουν ιδεολογικό φορτίο, πέρα από το -κατά τεκμήριο- συμπαθές σχήμα τους. Ήδη από την εποχή του νεοκλασικισμού σηματοδοτούσε το status των κτηρίων και των κήπων στην Αθήνα.
5.        Μόνο ο βασιλιάς Γεώργιος Α’ αντέδρασε στους φοίνικες, γιατί του θύμιζαν Αφρική, κάτι ενοχλητικό για ένα ευρωπαίο εστεμμένο.
Επομένως, προτείνω: την υφαρπαγή του νοήματος που έχουν τα έρημα τα δεντράκια. Έτσι, αν κλαδεύουμε και συμμαζεύουμε τα αλμυρίκια, θα γίνουν λιγότερα παρακατιανά και θα υπερτιμηθούν (η χαρά του φυτωριούχου) και ταυτόχρονα να προβάλουμε μανιωδώς το ιστορικό παραλειπόμενο με το βασιλιά Γεώργιο Α’ μπας και τον συμπαθήσει η αριστερά και δι’ αυτού να αποκαθάρουμε τις ενοχές για τους φοίνικες.
 
Με πολλές ευχαριστίες,
Κωνσταντίνος Μπάσιος 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

"’νθρωπος… πάπια" από την Βιολέττα

Μετά  τα θεατρικά έργα  "Ο έρωτας στα χιόνια" και "Το ελληνάκι του Καυκάσου" η εταιρεία τέχνης "ΒΙΟΛΕΤΤΑ" παρουσιάζει μια ακόμα θεατρική παράσταση η οποία και αυτή τη φορά έχει την αφετηρία της σε λογοτεχνικό κείμενο.
-         Ποιο έργο;
-         Το  "ΑΝΘΡΩΠΟΣ …ΠΑΠΙΑ"
-         Ποιανού είναι ;
-         Της Αλκυόνης Παπαδάκη και βασίζεται στο μυθιστόρημα "ΟΙ ΚΑΡΓΕΣ".
-         Ποιος έκανε την επιλογή των κειμένων;
-         Η Μαρινέλλα Βλαχάκη και είναι θεατρική παραγωγή της εταιρείας τέχνης "ΒΙΟΛΕΤΤΑ".
-         Ποιος ήταν αυτός ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ήταν ευτυχισμένος όταν ήταν παιδί;

-ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ- ΜΙΚΥ

ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΜΑΓΟΣ
ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΤΗΣ ΚΛΟΠΗΣ
ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΝΤΙΣΝΕΥ
COPY RIGHT: ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ WALT DISNEY


MΠΡΑΒΟ ΛΟΙΠΟΝ.. ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ Ο ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΜΑΛΙΣΤΑ
ΜΑΣ ΞΑΝΑΛΕΝΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ.....ΣΕ ΠΑΡΑΛΑΓΗ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ.....
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΟΥΛΗ ΗΡΩΑ ΜΙΚΥ
Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΠΛΗ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΒΑΖΟΥΜΕ ΓΚΕΣΤ ΣΤΑΡ ΤΟΝ ΜΙΚΥ ΚΑΙ ΝΑ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ
ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΝΑ...
ΒΑΛΤΕ ΡΕ ΚΑΛΟΠΑΙΔΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΤΟΣΟΔΑ ΥΠΟΤΙΤΛΟ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ
ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ........ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ 125-192 ΜΧ ΣΟΦΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΑΜΟΣΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ -ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ -
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ- ΕΞΑΝΤΑ- ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 125-ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΙΛΟΨΕΥΔΗΣ 34-36
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.


Υ.Γ.
ΠΕΡΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΘΕΩΡΩ ΜΙΚΡΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ 2000 ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΜΑΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Ο ΕΓΓΑΣΤΡΙΜΥΘΟΣ

Τα Τέσσερα Αδέρφια

Δεν είναι εύκολο να οργανώσει κανείς το καλοκαίρι του, εκτός κι αν είναι παιδί, οπότε και το οργανώνουν άλλοι γι'αυτόν. Η εκτός κι αν έχει συγγενείς στην Αθήνα, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν οριστικοποιήσει από καιρό την κάθοδο τους. Σ'αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε χρόνο ν'αντιδράσουμε…είναι βλέπεις και ο Ξένιος Δίας στη μέση…
Η νήσος Κρήτη, λοιπόν, έχει μεγάλο σουξέ τα Καλοκαίρια. Ο λόγος είναι ότι έχει κάτι για όλους, ενώ παράλληλα είναι μεγάλη και σίγουρη…Τώρα, όσον αφορά τα παιδιά της…φήμες λένε ότι είναι από άλλον πατέρα το καθένα! Το Ηράκλειο, αυτό το λανθασμένα καλωδιομένο τεχνο-οικοδομικό αλαλούμ, με τα πολύ καλολαδομένα όμως γρανάζια, τα Χανιά, μια όμορφη άρα και ελκυστική για πολύ κόσμο νεαρή με ολίγα αγγλικά, που έχει ύφος περισπούδαστο …χωρίς να έχει σπουδάσει,το Ρέθυμνο η βαθιά έξυπνη και μεθοδική ασχημούλα που έχει κάνει όλους τους αξιόλογους τουρίστες-γαμπρούς να τρέχουν από πίσω της, το Λασίθι που λίγοι το ξέρουν καλά, αλλά πολλοί το εκτιμούν, όταν πραγματικά το γνωρίσουν και μιλήσουν με τους ανθρώπους του…

Όλες οι μουσικές του κόσμου στο Ίντερνετ

Όλες οι μουσικές του κόσμου διαθέσιμες στο Ίντερνετ από τη διεύθυνση τού ραδιοσταθμού Radio France Internationale
Ο RFI-Musique διαθέτει εδώ κι έναν, περίπου, χρόνο μια μουσική τράπεζα με ελεύθερη πρόσβαση από το Ίντερνετ, η οποία προτείνει μια επιλογή με άξονα το γαλλικό τραγούδι και την έθνικ μουσική. "Η είσοδος των καλλιτεχνών" οδηγεί τον επισκέπτη σε ένα ρεπερτόριο και ένα εργαλείο αναζήτησης, το οποίο προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερους από τριακόσιους φακέλους αφιερωμένους σε στιχουργούς, συνθέτες και ερμηνευτές. Για τη Γαλλία, η επιλογή του RFI είναι πολύ εκλεκτική. Δίπλα στους κλασικούς Ζιλιέτ Γκρεκό, Μπρελ ή Μπρασένς βρίσκει κανείς τους Fabulous Trobadors, Doc Gyneco και Les Negresses Vertes. Η επιλογή είναι ακόμη μεγαλύτερη για τις μουσικές του κόσμου: το σενεγαλέζικο συγκρότημα της σάλσα Africando δίπλα στον τραγουδιστή του ράι Σεμπ Μαμί ή τον Βραζιλιάνο πιανίστα Καρλίνιος Μπράουν.
Συνολικά μπορεί κανείς να βρει τραγούδια σε 33 γλώσσες, περιλαμβανομένης της νζέμα, της προβηγκιανής, της φινλανδικής και της εβραϊκής. Για κάθε καλλιτέχνη, ο RFI-Musique προτείνει ένα εικονογραφημένο "διαβατήριο", μια ατζέντα των επόμενων συναυλιών του, μια δισκογραφία και, φυσικά, μια επιλογή κομματιών που μπορεί κανείς να ακούσει, αν το επιθυμεί. Η διεύθυνση προσφέρει επίσης πρόσβαση σε μια επιλογή από τα κομμάτια που ακούγονται περισσότερο από τα ερτζιανά του ραδιοσταθμού και η οποία ενημερώνεται δύο φορές το μήνα.

http://www.rfimusique.com/

Εκεί που ανθίζει το γιασεμί!

Το καλοκαίρι αυτό σας καλούμε "να αποτίσετε φόρο τιμής" στα σινεμά που χάθηκαν, παρακολουθώντας τις προβολές αυτών που έμειναν. Ένα από τα κεντρικά θέματα της φετινής σαιζόν είναι για εμάς η κινηματογραφική
αίθουσα. Αφορμή στάθηκε η δημιουργία του Τζιουζέπε Τορνατόρε "Σινεμά ο Παράδεισος" που είδαμε για ακόμη φορά. Μεγάλη η επιτυχία αυτής της ταινίας. Πολλά δάκρυα και πολλά γέλια, μα πάνω απ' όλα η ταύτιση του Θεατή με κάτι που έχει χαΘεί, ελπίζουμε όχι ανεπιστρεπτί, την "τελετουργία του Θεάματος". O κινηματογράφος ήταν η πλατεία και το καφενείο της πόλης. Εκεί τα κουτσομπολιά, τα πειράγματα, τα φλερτάκια κι όχι μόνο. Μέσα στον κινηματογράφο ονειρεύεσαι, ξεφεύγεις αλλά και παρατηρείς, αναλύεις. Η μεγάλη οθόνη, άσπρη και επιβλητική, σε καθηλώνει και σου επιβάλλει σεβασμό. Σε βάζει σε ένα κόσμο παράξενο και γοητευτικό ακόμα κι όταν είναι ρεαλιστικός. Είναι μοναδικός. Φεύγεις από το χώρο και το χρόνο. "Δεν έρχεται κανείς πια" είπε ο ιδιοκτήτης δικαιολογώντας έτσι την μετατροπή της αίθουσας σε γκαράζ (Θα μπορούσε να γίνει και σούπέρ-μάρκετ!!!).

ΒΙΒΛΙΟ-ΑΔΙΕΞΟΔΑ

Του περασμένου μήνα τα στοιχεία από την ΕΕ. απογοητευτικά....
Του τωρινού τα ίδια...
Ερώτηση απλή χιλιοειπωμένη. Ποιος φταίει;
Πιστεύω όλοι...
Από τους αγαπημένους συγγραφείς τους εκλεκτούς έκδοτες τους ιντελεκτουέλ βιβλιοκριτικούς τους ενημερωμένους βιβλιοπώλες...
Τι εννοώ......