04272017Πεμ
ΕνημέρωσηΤετ, 12 Απρ 2017 9am

Η « Παγίδα - Trap » του Σπύρου Ζερβουδάκη στο Ενυδρείο Κρήτης

Το Ενυδρείο Κρήτης, η  Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης και η  «Πυξίδα της Πόλης» παρουσιάζουν την έκθεση φωτογραφίας του  ΣΠΥΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗ «Παγίδα - Trap». Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στους χώρους του Ενυδρείου Κρήτης  από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 2015.  


« Φως και Χρόνος σε μια σχέση αλληλεπίδρασης»

Φωτογραφική Ομάδα Λυκείου Ακρωτηρίου

Το φως και ο Χρόνος, δυο θέματα που έχουν βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής αναζήτησης αποτελούν το θέμα της δουλειάς της φωτογραφικής ομάδας του ΓΕΛ Ακρωτηρίου. Η ομάδα μετρά δυο χρόνια παρουσίας και εκθέτει για δεύτερη χρονιά στο Μεγάλο Αρσενάλι στα πλαίσια της «Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας».

Μαρία Ροδουσάκη / Ο Σύνδεσμος για την Διάδοση των Καλών Τεχνών στην Κρήτη

Πρόσωπο : Μαρία Ροδουσάκη

Θέμα:    Ο Σύνδεσμος για την Διάδοση των Καλών Τεχνών στην Κρήτη

Η Νεοσύστατη ομάδα φωτογραφίας του Γ.Ε.Λ. Ακρωτηρίου

Αυτοπαρουσιαστείτε:  

           Είμαστε η Ηρώ, η Μαρία, η Δήμητρα, η Ελίνα, η Μαίρη, η Κάια, ο Βασίλης, η Μαρία, η    Κατερίνα, η         Θέμις, η Άννα και η Ελίζα. Νεοσύστατη ομάδα φωτογραφίας του     Γ.Ε.Λ.   Ακρωτηρίου που έχει ως σκοπό  να δούμε την ομορφιά σε όλα τα πράγματα της    καθημέρινότητας και να την εκφράσουμε μέσω της  φωτογραφικής τέχνης.

 

Ποιο είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί αυτό που κάνατε από τη δουλειά άλλων  φωτογραφικών ομάδων;

           Η δουλειά μας σε σχέση με άλλες ομάδες είναι διαφορετική, γιατί δουλέψαμε σαν μια    ομάδα και όχι ο καθένας μόνος του .Εξάλλου όπως θα δείτε και στην έκθεση η κάθε φωτογραφία δεν έχει το όνομα αυτού που την τράβηξε, καθώς ήταν μια συλλογική    φωτογράφηση. Αρχικά βρήκαμε όλοι μαζί τις λέξεις και αφού συζητήσαμε τις ιδέες μας    αποφασίσαμε ποιες θα οπτικοποιήσουμε. Έπειτα αρχίσαμε όλοι μαζί τις φωτογραφίσεις σε ένα αυτοσχέδιο στούντιο που είχαμε ετοιμάσει.Ανταλλάζαμε φωτογραφικές μηχανές και τραβούσαμε πολλές φορές το ίδιο αντικείμενο .Στο τέλος τις είδαμε όλοι μαζί και   αποφασίσαμε ποιες είναι οι καλύτερες χωρίς να ξέρουμε ποιος τις τράβηξε.

 

Γιατί επιλέξατε κάτι τέτοιο;

 Επιλέξαμε αυτό τον τρόπο φωτογράφησης γιατί θέλαμε να δοκιμάσουμε την τεχνική των στούντιο. Με την τεχνική αυτή εργαζόμασταν ταυτόχρονα όλοι σε διαφορετικό τομέα ο καθένας. Έτσι άλλος έκανε το μοντέλο, άλλος φωτογράφιζε , άλλος ασχολιόταν με το φωτισμό και άλλος προσπαθούσε να σκηνοθετήσει την ιδέα. Δεν μας ενδιέφερε όμως να βγάλουμε μόνο άρτιες φωτογραφίες με βάση τους κανόνες της  φωτογραφίας, αλλά φωτογραφίες με ουσιαστικό περιεχόμενο που θα έκανε τόσο εμάς, όσο και τους θεατές να προβληματιστούν και να δουν την μετατροπή ακαδημαϊκών, απρόσωπων εννοιών, όπως οι ορισμοί των σχολικών βιβλίων σε εικόνες γεμάτες συναίσθημα και φαντασία.

 

Τι κερδίσατε από αυτή τη δραστηριότητα

  Γνώσεις, αυτοπεποίθηση, εμπειρίες,, ανάπτυξη της φαντασίας, αισιοδοξία, συνεργασία, δημιουργία, παρέα, χαλάρωση, φιλίες, έκπληξη για το μεράκι των παιδιών, μια άλλη ματιά στην καθημερινότητα.

Τ ι σας λείπει από το σημερινό σχολείο;

 Οργάνωση,υποδομές, αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, πρωτοπορία,ελευθερία έκφρασης, δημιουργικότητα, προσαρμοστικότητα, πολιτιστικές εκδρομές, παιδεία, πνευματικότητα, διαφορετικότητα,  αγάπη.

 

Η δουλεία της ομάδας σε 13 φωτογραφίες :

1-w

                                                                                             ΑΠΟΥΣΙΑ

 

2-w

                                                                                                                                                                    ΔΙΑΚΡΙΣΗ

3-w

                                                                                                               ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ

4-w

                                                                                         ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ

 

5-w

                                                                                                 ΙΧΝΟΣ

6-w

                                                                                                                           ΚΑΥΣΗ

7-w

                                                                            ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

8-w

                                                                                     ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

9-w

                                                                                             ΝΟΣΤΟΣ

10-w

                                                                                ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ

11-w

                                                                                                                 ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ

12-w

                                                                                    ΥΨΟΣ

13-w

                                                                                                                      ΦΑΝΤΑΣΙΑ

 

 

 

 

Ο Ευγένιος Τριβιζάς για τον όρο PIGS

Οι απόψεις του Ευγένιου Τριβιζά (καθηγητή εγκληματολογίας στην Μ. Βρεττανία και συγγραφέα παιδικών βιβλίων) για τον όρο PIGS:

Ελαιουργείο Κρύας Βρύσης Μια μεγάλη ιστορία με το βλέμμα στο μέλλον

Ένα από τα παλιότερα βιομηχανικά μνημεία της περιοχής και από τα πρώτα ελαιουργεία του νομού Χανίων άνοιξε τις πύλες του, στην Κρύα Βρύση του δήμου Πλατανιά Χανίων, αναζητώντας την νέα του ταυτότητα ως χώρος ανάπτυξης και πολιτισμού.

Μας περιτριγυρίζουν άπειροι συγγραφείς

Ο Γιάννης Μακριδάκης από την ακριτική Χίο, με τα δύο βιβλία του ταρακούνησε το 2009 την κεντρική σκηνή της λογοτεχνίας
Της Ολγας Σελλα

Ο άνθρωπος και το σύμπαν

Από την αρχαιότητα ακόμη, ο άνθρωπος είχε την έμφυτη τάση να γνωρίσει και να κατανοήσει το Σύμπαν. Οι αρχαίοι Ινδοί, για παράδειγμα, φαντάζονταν το Σύμπαν σαν ένα τεράστιο νησί που το μετέφεραν στις πλάτες τους γιγάντιοι ελέφαντες, που με τη σειρά τους στηρίζονταν στην πλάτη μιας τεράστιας χελώνας. Η χελώνα αυτή έπλεε στα απύθμενα νερά του διαστημικού ωκεανού που αντιπροσωπευόταν από ένα τεράστιο φίδι.

«Πέμπτη στην εβδόμη»

Γεννήθηκα στις 28 Οκτωβρίου 2010 και αμέσως βούτηξα στα βαθιά, αφού από την ίδια κιόλας μέρα, ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Κωνσταντινίδης, η δημοσιογράφος Αριστέα Μπουτζαλή και η ειδική συνεργάτης Δήμητρα Παπακωνσταντή,αποφάσισαν να με εκθέσουν δημόσια στη μικρή οθόνη με θέμα: παρουσίαση, κριτικές και αφιερώματα από όλες τις νέες ταινίες στις αίθουσες των Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Ο ΝΕΟΝΑΖΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ | Μάνος Χατζιδάκις

Ο νεοναζισμός, ο φασισμός, ο ρατσισμός και κάθε αντικοινωνικό και αντιανθρώπινο φαινόμενο συμπεριφοράς δεν προέρχεται από ιδεολογία, δεν περιέχει ιδεολογία, δεν συνθέτει ιδεολογία. Είναι η μεγεθυμένη έκφραση-εκδήλωση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενυσχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του.

Iδρυτική διακήρυξη του Μίκη Θεοδωράκη για την Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών

Αγαπητοί φίλοι,

Με την εξαγγελία για τη δημιουργία ενός Κινήματος Ανεξάρτητων Πολιτών δεν αποσκοπώ στον σχηματισμό ενός κόμματος ούτε ενός οργανωμένου λαϊκού κινήματος με οργανώσεις, μέλη και ηγεσία.

Περί ευρώ, δραχμής και χρεοκοπίας

γράφει ο Γιώργος Σταθάκης,

Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας εδράζεται σε δύο απλούς παράγοντες. Πρώτον, αναφορικά με τα δημόσια έσοδα, αυτοί που κερδίζουν χρήματα δεν πληρώνουν φόρο εισοδήματος. Δεύτερον, αναφορικά με τις δαπάνες, αυτοί που διαχειρίζονται δημόσιους πόρους, τους χρησιμοποιούν και ως πηγή ατομικού πλουτισμού.

Οι Αρκαδίες του Μίκη Θεοδωράκη

Κείμενο: Αποστόλης Γιαννακίδης    11.10.2007

Βρισκόμαστε στην Αθήνα, την άνοιξη του 1967. Ο κίνδυνος επερχόμενου στρατιωτικού πραξικοπήματος γινόταν όλο και πιο έντονος.

Ελένη Μαρινάκη , «Σε Ξένο Ουρανό»

Γιατί «Σε Ξένο Ουρανό»;

Γιατί το σε «Ξένο Ουρανό» είναι ο τελευταίος στίχος ενός αποχαιρετιστήριου ποιήματος σε μια φίλη που «έφυγε», αλλά και γιατί, παρ’ ότι όλη μας τη ζωή έχουμε έναν ουρανό να μας σκέπει και θα έπρεπε να μας είναι οικείος επειδή αναγνωρίζουμε τις καλοκαιρίες και τις συννεφιές του, εν τούτοις φοβόμαστε τους κεραυνούς που πιθανόν να πλήξουν κι εμάς κάποια μέρα.

Πέντε χρόνια χωρίς τον «ποιητή της ήττας» Μανόλη Αναγνωστάκη

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που έφυγε από τη ζωή ο Μανόλης Αναγνωστάκης. Ιατρός ακτινολόγος στο επάγγελμά του, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ποιητές και δοκιμιογράφους της μεταπολεμικής γενιάς. Φυλακίστηκε και καταδικάστηκε σε θάνατο για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, ενώ χαρακτηρίστηκε ο «ποιητής της ήττας» αφού οι στίχοι του αποτύπωσαν τη διάψευση των οραμάτων της Αριστεράς.

Αλμπέρτο Κόρδα: ο φωτογράφος της Κουβανικής επανάστασης

Πρόκειται για την πιο διάσημη φωτογραφία του κόσμου. Μετά βεβαιότητας. Η φωτογραφία του Τσε Γκεβάρα να κοιτάζει κάτω από το μαύρο μπερέ τραβήχτηκε το 1960 στην Αβάνα.

«Ποδηλάτρεις»

Είναι λάτρεις του ποδηλάτου και κινούνται και στην πόλη. Ή καλύτερα προσπαθούν να κινούνται στην πόλη. Μετακινούνται, προβληματίζονται και προβληματίζουν, παρεμβαίνουν, διασκεδάζουν, παίζουν... Μαζί μας οι «Ποδηλάτρεις»…

Δύο χέρια, δύο πόδια και ένα κορίτσι να χορεύω

Δύο φίλοι σε ένα δωμάτιο βλέπουν μια αντιπολεμική ταινία: “ο Τζόνυ πήρε το όπλο του”, μια γυναίκα μακρύτερα σε ένα νησί είναι ανήμπορη να κινηθεί επικοινωνώντας με τα μάτια και τέλος ένας στρατιώτης σε ένα απομονωμένο στρατόπεδο φυλάει το νούμερό του.

http://www.cretasense.com

Πρόσωπο : Καραγιάννης Ανδρέας

Ένας νέος άνθρωπος αποφασίζει να επιχειρήσει εναλλακτικά. Από την μια η Κρήτη και τα προϊόντα της και από την άλλη το δικαίωμα των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες να έχουν πρόσβαση στην αγορά. Επικεντρώνοντας στην εξυπηρέτηση των ατόμων με οπτική αναπηρία ο Ανδρέας Καραγιάννης δημιούργησε την Creta Sense την πρώτη επιχείρηση φιλική σε ΑμεΑ. Ας τον γνωρίσουμε…

Συνέντευξη : Ματθαίος Φραντζεσκάκης