05302017Τρι
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

θα μου τη δώσουν την άδεια αύριο;.

Από το 4ο Τεύχος της Εφημερίδας "Προσπαθώντας"
Που εκδίδεται από το Γυμνάσιο και Λύκειο του
Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα
 
Τέσσερα χρόνια και δύο μήνες.
Τέσσερα χρόνια και δύο μήνες έγκλειστος, έξω απ' την κοινωνία, μακριά απ' την οικογέ­νεια, έξω απ' τον κόσμο.
Και ξαφνικά παραμονή της πρώτης άδειας. Το προηγούμενο βράδυ κάθομαι στο κελί και συζητάω μ ένα φίλο. Δεν αισθάνομαι τίποτα. Ούτε αγω­νία, ούτε ενθουσιασμό, ούτε απορία. Δεν αισθάνομαι τίποτα. Μόνο ένα ερώτημα έρχεται ξανά και ξανά στα χείλη μου: "θα μου τη δώσουν την άδεια αύριο;".

Μουσείο Τυπογραφίας στα Χανιά: μια σπουδαία παρακαταθήκη!

   Στην πόλη μας ανέκαθεν υπήρχε έντονο το στοιχείο της πολυφωνίας. Επόμενο ήταν, θα έλεγε κανείς, να αναπτυχθεί ο τοπικός Τύπος και μάλιστα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελέσει υπόδειγμα..Το μυστικό της επιτυχίας σ' αυτές τις περιπτώσεις, εκτός από τη συστηματική δουλειά, είναι αναμφισβήτητα η αγάπη. Αυτή είναι που οδήγησε και στην αναζήτηση για μια θεμελιωμένη και επομένως πιο πειστική παρουσίαση της έννοιας της Τυπογραφίας και των δυνατοτήτων που έχει προσφέρει ανά τους αιώνες και που σαφώς συνεχίζει δυναμικά να προσφέρει. Η αγάπη λοιπόν για την Τυπογραφία και τις συγκινήσεις της οδήγησε στη δημιουργία του Μουσείου Τυπογραφίας, της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα.

Μαζί με τους λαϊκούς βάρδους του ουρανού και ο Πάνος Γεραμάνης

 
 
Έφυγε ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ. Ανήμερα το Μεγάλο Σάββατο στην Πάργα και στην αναπάντεχη και τραγική διαδοχή που ξεκίνησε από το θάνατο του Θόδωρου Δερβενιώτη και ακολούθησαν αυτοί των Σταύρου Κουγιουμτζή, του Χρύσανθου και του Γρηγόρη Μπιθικώτση για τον οποίο μάλιστα ο Πάνος Γεραμάνης έκανε λίγο πριν μας αφήσει, καθημερινά μεγάλα και από καρδιάς αφιερώματα!

Live 8

 
Παγκόσμια ήταν η συμμετοχή και το ενδιαφέρον για το LIVE 8 την τεράστια αυτή κινητοποίηση με σημείο αναφοράς τη μουσική και τις συναυλίες μαμουθ σε μεγάλες πόλεις της Υφηλίου και σκοπο την ευαισθητοποιήση πάνω στο πρόβλημα της φτώχειας στον κόσμο. Εμπνευστής  αυτης της κίνησης ο  Bob Geldof  που ήταν και ο εμπνευστής  20 χρόνια πριν του  "Live Aid" που είχε τον ίδιο σκοπο.
Οι απίστευτα μεγάλες αυτές συναυλίες έγιναν στις 2 του Ιούλη στο Λονδίνο, Φιλαδέλφεια, Παρίσι, Ρώμη, Βερολίνο, Τόκιο, Γιοχάνεσμπουργκ, Ονταριο Καναδά και Μόσχα και συγκέντρωσαν εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου. Με σύνθημα "Δεν θέλουμε τα λεφτα σας αλλα τα πρόσωπα σας"

Πίσω στο μέλλον…

Γράφει η  ΝΙΚΗ ΚΟΥΚΟΥΝΑΚΗ-ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΥ.
 
 
Να διηγηθώ ένα ταξίδι, επιτρέψτε μου. Ταξίδι δεκεμβριάτικο που οδηγεί στην καρδιά της άνοιξης. Δεκέμβρης με βροχή, λοιπόν. Αποβραδίς η τηλεόραση είχε αφιέρωμα στην Αθήνα του ’44. Εμφύλιος πόλεμος, εμφύλιος πόνος. Τρόμαξα στην θέα των εικόνων κι’ ας τις είχα ξαναδεί. Αδυνατούσα να φανταστώ  αυτό  που λίγες ώρες μετά αντίκριζαν τα μάτια. Γιατί το πέταγμα Ηράκλειο – Βηρυτό είναι κάτι παραπάνω από δύο ώρες.
 
 

1974 –2004 ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΜΙΚΣ

Γράφει ο  Άγγελος Μαστοράκης
Υπεύθυνος έκδοσης του "9"
 
Στην Ελλάδα η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της 9ης τέχνης διαμορφώθηκε, ως επί το πλείστον, κατά τα τελευταία 30 χρόνια, δηλαδή από τη Μεταπολίτευση και πέρα. Πιο πριν ελάχιστα πράγματα ήταν γνωστά και όλα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, ήταν ξένα κόμικς που κυκλοφορούσαν μεταφρασμένα στα ελληνικά. Τα ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ, τα ΜΙΚΡΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ, η σειρά ΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΑ με τους ήρωες του Ντίσνεϋ, τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΜΙΚΣ (Διαπλανητικά, Δυναμικά, Εκπληκτικά, Παράξενα),  οι περιπέτειες του ΤΕΝΤΕΝ,  του ΑΣΤΕΡΙΞ, του ΛΟΥΚΥ ΛΟΥΚ.
 

Στο καλό ΓΡΗΓΟΡΗ…

Γράφει ο Γιώργος Βαβουλές

 
Κι ενώ ο απόηχος από το θάνατο του Σταύρου Κουγιουμτζή δεν είχε καταλαγιάσει, στις 7 του Απρίλη ήρθε ο θάνατος ενός ακόμα μεγάλου της Ελληνικής μουσικής του Γρηγόρη Μπιθικώτση να επισκιάσει τα πάντα και να μας συγκλονίσει, παρ’ολο που η υγεία του ήταν γνωστό ότι ήταν βεβαρημένη και ως ένα βαθμό ήταν κάτι που αναμενόταν. Και μόνο με την είδηση του θανάτου του φάνηκε το πόσο διαφορετικό θα είναι το αύριο χωρίς την παρουσία του.

Καλοκαίρι…

 
 
"Καλοκαίρι, τη λαχτάρα του στον κόσμο περιφέρει,
στο χαμό του οδηγημένο και το ξέρει…καλοκαίρι"
                                                Διονύσης Σαββόπουλος
 
Το καλοκαίρι φέρνει φως. Αρχαία Ελληνικά: το αγαπημένο μου μάθημα, (μέχρι να γίνω Μαθηματικός). Μάθημα αρχαίων: έως = φως, άρα Εωσφόρος είναι αυτός που φέρει το φως, ήτοι, ο σατανάς κατά την εκκλησία, δηλαδή … από τη πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα. Τώρα, που είναι αρχές του καλοκαιριού, έρχονται οι παιδικές και εφηβικές μου θύμισες να μου στείλουν για άλλη μια φορά τα ερωτιάρικα φιλιά τους και να συνοδέψουν το μάθημά μου, την αγωνία μου, την αδημονία μου.

"Αρίων 2005": ποιός σκότωσε τη μουσική;

    "and the award goes to…"
 
Γράφει ο Γιώργος Μανουσέλης
 
    Η βιομηχανοποίηση της ελληνικής μουσικής καθυστέρησε αρκετά. Όχι οτι θα τη γλυτώναμε βέβαια, απλώς ενώ ο υπόλοιπος πλανήτης έδινε ήδη την προσοχή του στα charts, τους χρυσούς δίσκους, τα video clips και τις δημόσιες σχέσεις, εμείς εξακολουθούσαμε να γεμίζουμε τα στάδια και τις μπουάτγια να πάρουμε λίγο ακόμη από το νέκταρ μιας αξεπέραστης φουρνιάς συνθετών, στιχουργών κι ερμηνευτών. Ο κύριος λόγος για την καθυστέρηση αυτή ήταν πιθανότατα η μικρή χρονική απόσταση από κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και γεγονότα που κρατούσαν ζωντανή τη συλλογικότητακαι δημιουργούσαν στους έλληνες ευαισθησίες και άμυνες που άλλοι (αμερικάνοι κι ευρωπαίοι) είχαν εγκαταλείψει προ πολλού.