05302017Τρι
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

100 Χρόνια από την Κρητική Επανάσταση του 1897

Συλλογή Φωτογραφιών

 
Η Κρήτη, από τα πρώτα χρόνια της Τουρκοκρατίας, συνταράχθηκε από πάρα πολλές επαναστάσεις και εξεγέρσεις ενάντια στον κατακτητή. Το 1830, η Κρήτη παραχωρείται στην Αίγυπτο, και το 1841 περιέρχεται ξανά στους Τούρκους. Ακολουθεί μια περίοδος αναταραχών με αιματηρές εξεγέρσεις του κρητικού λαού, με αποκορύφωμα την επανάσταση του 1895-96. Τον επόμενο χρόνο, το 1897, τμήματα του ελληνικού στρατού βοηθούν τους επαναστάτες στην απελευθέρωση αρκετών επαρχιών από τον τούρκικο ζυγό. Το νησί συγκλονίζεται από ενωτικά συνθήματα και, με παρέμβαση των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων, το 1898 η Κρήτη ανακηρύσσεται αυτόνομη "Κρητική Πολιτεία" με ύπατο αρμοστή τον πρίγκιπα Γεώργιο.
 

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ….

Γράφει η ΙΩ ΛΕΒΕΝΤΑΚΗ                     
 
                                                                                            
 Έφυγε χωρίς να ρωτήσει κανένα…Έφυγε, μαζί με μια κόκκινη πανσέληνο…
  Χτες το κατάλαβες …όταν οι ζεστές βραδιές του, αντικαταστάθηκαν από την ψύχρα του φθινοπώρου…
  Όταν σε πήρε ένας φίλος τηλέφωνο, να δεις ένα φεγγάρι που κοιμάται… "χαμόγελο της νύχτας" σκέφτηκες…
   Ήταν το ίδιο, σαν εκείνο το όμορφο βράδυ, που κλεισμένος στο αυτοκίνητο σου, άκουγες μουσικές πανέμορφες… μελωδίες όχι πια ξένες …μελωδίες που κρατούσαν την μοναξιά σου…

ΜΙΧΑΛΗ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ ΚΡΗΤΙΚΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ

Τ’ ΑΙ ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΥ ΜΕΘΥΣΤΗ
ΧΑΡΟΚΟΠΟΥΝ ΩΣ ΤΟ ΠΡΩΙ.


Ένα βιβλίο γεμάτο από χρώματα, μυρουδιές, προλήψεις, σιγουριά, αλλα
και την αβεβαιότητα του χρόνου ένα βιβλίο με τους δώδεκα μήνες και τις παραξενιές τους.
Μέσα σε ένα βράδυ έζησα τους μήνες του χρόνου, Τους μήνες της Κρήτης,
τους μήνες της Ελλάδας.

ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ...

Ένα ταξίδι αναμνήσεων με οδηγό την Κερασία Σαμαρά από το Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου
Γράφει η ’ννα Λεούτση – Γαβριλάκη,

Τα σκηνικά περίσσευαν...
Σκηνικό είναι... ο ίδιος ο χώρος! Το Μεγάλο Αρσενάλι: Μαγευτικό, συναρπαστικό!
Το δέσιμο της πέτρας με το γυαλί, του ξύλου με το μέταλλο, του παλιού, της παράδοσης, της πολιτιστικής κληρονομιάς με το σήμερα, με τη φαντασία, τη σύλληψη, τη γνώση, το μεράκι...
Σκηνικά ήταν... η συμμετοχή των θεατών που τους συνεπήρε η παράσταση. Είναι αλήθεια ότι το κοινό των Χανίων διψάει για ποιότητα, για κάθε τί το διαφορετικό, που συντελεί στο ξεδίπλωμα της μνήμης του, για κάθε τί που τον αγγίζει...
Η προσήλωση, τα χειροκροτήματα, η συγκίνηση, το βλέμμα όλων, όταν άναψαν τα φώτα, αδιάψευστοι μάρτυρες.
Σκηνικά ήταν... ο φωτισμός που συμμετείχε με εκπληκτικό τρόπο στην ένταση των συναισθημάτων...
Σκηνικά ήταν... το δέσιμο της μουσικής, ο ήχος του πιάνου...
Και μέσα σ’όλη αυτή τη μαγεία ξεπηδάει η μορφή της Κερασίας Σαμαρά.
Τα λόγια περισσεύουν... Μιλά η γλώσσα του ταλέντου, η γλώσσα του σώματος, το έμφυτο κελάηδισμα της φωνής.
Η εναλλαγή των αντιθέσεων σε όλο της το μεγαλείο!
Μας καταθέτει πραγματικά την ψυχή της. Μόνο που αυτή η ψυχή έχει χίλια πρόσωπα.
Είναι τραγούδι, είναι χορός, είναι κωμωδία, είναι τραγωδία, κίνηση, φαντασία, έμφυτο ταλέντο; Είναι σίγουρα ένα κράμα απ’όλα αυτά.

ΤΗΛΕΠΑΡΑΘΥΡΙΣΜΟΣ

Η σκηνή εκτυλίσσεται σε κεντρική καφετέρια, σε συνεργείο αυτοκινήτων...
Μπορούμε να διαλέξουμε το σαλόνι ενός διαμερίσματος.
Ή μια αίθουσα ενός νεοκλασικού με τους βελούδινους κόκκινους  καναπέδες
και τα απαραίτητα αξεσουάρ για την παρασκευή τσαγιού ή καφέ.
Οι ειδήσεις αρχίζουν.....

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ!!!!

Αν περιορίζαμε ολόκληρη την ανθρωπότητα σε ένα χωριό εκατό κατοίκων, αλλά
διατηρούσαμε τις αναλογίες όλων των λαών τότε αυτό το χωριό θα αποτελείτο
από:

57 Aσιάτες
21 Ευρωπαίους
14 Αμερικανούς
8 Αφρικανούς

52 γυναίκες
48 άνδρες
70 μη άσπρους
30 άσπρους
70 μη Χριστιανούς
30 Χριστιανούς

89 ετεροφυλόφιλους
11 ομοφυλόφιλους

6 πρόσωπα θα κατείχαν το 59% του παγκόσμιου πλούτου. Και τα έξι θα
προέρχονταν από την Αμερική.

80 θα είχαν μη ικανοποιητικές συνθήκες κατοικίας.
70 θα ήταν αναλφάβητοι.
50 θα ήταν υποσιτισμένοι.

1 θα πέθαινε.

2 θα γεννιόνταν.
1 θα είχε κομπιούτερ.

1 (μόνο ένας) θα είχε πτυχίο Πανεπιστημίου.

Για τα Αλμυρίκια …

Αγαπητέ κ. Φραντζεσκάκη,
 
Διάβασα στην Πυξίδα (4ο τεύχος) το σημείωμά σας σχετικά με το θόρυβο: αλμυρίκια-φοίνικες. Επειδή δεν ζω στα Χανιά, αλλά στην Αθήνα, επιτρέψετέ μου να έχω μία άλλη θεώρηση για το θέμα.
1.        Τα αλμυρίκια είναι ανθεκτικά δέντρα με ελάχιστες αξιώσεις για νερό, καλό χώμα κλπ. Αντίθετα, οι φοίνικες θέλουν άφθονο νερό.
2.        Τα αλμυρίκια μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, ενώ όλα τα είδη των φοινίκων –εκτός από την ποικιλία Ουασιγκτόνια- αργούν.
3.        Οι φοίνικες στα φυτώρια είναι ακριβοί/υπερτιμημένοι. Έτσι μία Δημοτική Αρχή και το ονόρε της κάνει, αλλά και το μπεζαχτά του φυτωριούχου φροντίζει.
4.        (Απίστευτο και όμως αληθινό) οι φοίνικες έχουν ιδεολογικό φορτίο, πέρα από το -κατά τεκμήριο- συμπαθές σχήμα τους. Ήδη από την εποχή του νεοκλασικισμού σηματοδοτούσε το status των κτηρίων και των κήπων στην Αθήνα.
5.        Μόνο ο βασιλιάς Γεώργιος Α’ αντέδρασε στους φοίνικες, γιατί του θύμιζαν Αφρική, κάτι ενοχλητικό για ένα ευρωπαίο εστεμμένο.
Επομένως, προτείνω: την υφαρπαγή του νοήματος που έχουν τα έρημα τα δεντράκια. Έτσι, αν κλαδεύουμε και συμμαζεύουμε τα αλμυρίκια, θα γίνουν λιγότερα παρακατιανά και θα υπερτιμηθούν (η χαρά του φυτωριούχου) και ταυτόχρονα να προβάλουμε μανιωδώς το ιστορικό παραλειπόμενο με το βασιλιά Γεώργιο Α’ μπας και τον συμπαθήσει η αριστερά και δι’ αυτού να αποκαθάρουμε τις ενοχές για τους φοίνικες.
 
Με πολλές ευχαριστίες,
Κωνσταντίνος Μπάσιος 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Νέα Υόρκη - Μπαλί – Μόσχα

Η μουσική είναι μια λεωφόρος που πάνω της ταξιδεύει ο νους, ταξιδεύει η ψυχή, η καρδιά. Οι στίχοι πολλές φορές προτείνουν ταξίδια σε μέρη του κόσμου μετατρέποντάς μας σε εικονικούς κοσμοπολίτες. "Λονδίνο, ’μστερνταμ ή Βερολίνο" πρότειναν οι αιρετικές "Τρύπες" πριν μερικά χρόνια. "Παρίσι, Τέξας, Δραπετσώνα" τραγουδούσε η Κατερίνα Κούκα εδώ και πάνω μια δεκαετία. Δεν έχει νόημα να συνεχίσω να αναφέρομαι σε τέτοια τραγούδια αφού ήδη κάποια άρχισαν να χαϊδεύουν ίσως τη μνήμη σας.

-ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ- ΜΙΚΥ

ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΜΑΓΟΣ
ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΤΗΣ ΚΛΟΠΗΣ
ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΝΤΙΣΝΕΥ
COPY RIGHT: ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ WALT DISNEY


MΠΡΑΒΟ ΛΟΙΠΟΝ.. ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ Ο ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΜΑΛΙΣΤΑ
ΜΑΣ ΞΑΝΑΛΕΝΕ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ.....ΣΕ ΠΑΡΑΛΑΓΗ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ.....
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΟΥΛΗ ΗΡΩΑ ΜΙΚΥ
Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΠΛΗ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΒΑΖΟΥΜΕ ΓΚΕΣΤ ΣΤΑΡ ΤΟΝ ΜΙΚΥ ΚΑΙ ΝΑ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ
ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΝΑ...
ΒΑΛΤΕ ΡΕ ΚΑΛΟΠΑΙΔΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΤΟΣΟΔΑ ΥΠΟΤΙΤΛΟ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ
ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ........ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ 125-192 ΜΧ ΣΟΦΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΑΜΟΣΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑ ΤΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ -ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ -
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ- ΕΞΑΝΤΑ- ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 125-ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΙΛΟΨΕΥΔΗΣ 34-36
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.


Υ.Γ.
ΠΕΡΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΘΕΩΡΩ ΜΙΚΡΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ 2000 ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΜΑΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Ο ΕΓΓΑΣΤΡΙΜΥΘΟΣ