07242017Δευ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση - e-Μάθηση / Ιούνιος 2006 - φ.47

  Μάιος και Ιούνιος.

Τέλος άνοιξης αρχή καλοκαιριού. Χελιδόνια παντού, μέλισσες πάνω σε λουλούδια, ζευγάρια σε τρυφερές περιπτύξεις, μαθητές σε εξετάσεις, συνάδελφοι με χάρτες διακοπών ανά χείρας, τουρίστες με βλέμμα απορίας και εξερεύνησης. Όταν είμαι κακοδιάθετος την εποχή αυτή του χρόνου, νιώθω σα να είμαι στριμωγμένος σε μια γωνία, σχεδόν αόρατος και να παρατηρώ όλα όσα συμβαίνουν γύρω μου, χωρίς καμία κριτική διάθεση, χωρίς ίχνος θέλησης ή δύναμης να συμμετέχω ή να είμαι μέρος αυτών.


Μάθηση - e-Μάθηση / Μάιος 2006 - φ.46

    Τους τελευταίους μήνες όλο και πιο συχνά ακούω για το HDL PC (Hundred dollar laptop – ο φορητός υπολογιστής των 100 δολαρίων) ή αλλιώς olpc (One Laptop Per Child) που σχεδιάζει το ΜΙΤ για τις αναπτυσσόμενες χώρες (παλαιότερα τις λέγανε χώρες του τρίτου κόσμου). Στόχος είναι σε λίγα χρόνια, κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της γής, να έχει ένα laptop ώστε να μπορεί να αντλεί πληροφορίες, να προβάλει και να επεξεργάζεται στοιχεία πολυμέσων και γενικότερα να είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας της πληροφορίας. Αρχικά το πλάνο προβλέπει πιλοτική εφαρμογή στην Βραζιλία, Αργεντινή, Ταϊλάνδη, Κίνα, Ινδία, Νηγιρία και Αίγυπτο, και επέκταση αργότερα σε όποια χώρα επιδείξει ενδιαφέρον μέσω του Υπουργείου Παιδείας της (που θα αναλάβει το κόστος και τη διανομή στους μαθητές του).

Μάθηση e-μάθηση / Ιανουάριος 2005 - φ42

Πριν λίγο καιρό έφτασε στο email του σχολείου που υπηρετώ το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού  Χανίων της 29ης Νοεμβρίου 2005 σχετικά με τις  πιστοποιήσεις δεξιοτήτων χρήσης Νέων τεχνολογιών από μαθητές αλλά και ενήλικες. Το ψήφισμα αναφέρει:
"Σήμερα η πληροφορική διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και τυχόν απαίτηση χωριστών πιστοποιήσεων  καταργεί την ενότητα του απολυτηρίου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μάθηση e-Μάθηση / Απρίλιος 2006 - φ45

Πριν λίγες μέρες έλαβα ένα mail από ένα φίλο που διδάσκει Πληροφορική στην Αθήνα. Μόλις είχε παρακολουθήσει μια ημερίδα για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Του είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση  αρκετά από όσα είχε ακούσει εκεί, και τα παρέθετε σε μια ομάδα συναδέλφων (ένας εκ των οποίων και εγώ) για σχολιασμό.

Μάθηση e-μάθηση / Δεκέμβριος 2005 - φ 41

Παρακολουθούσα στις 15 Νοέμβρη στο κρατικό κανάλι της τηλεόρασης τις ειδήσεις και ως κεραυνό εν αιθρία άκουσα την είδηση: "Ακριβαίνει η χρήση του αργού Internet"! Στο ρεπορτάζ η δημοσιογράφος, ούτε λίγο ούτε πολύ, είπε πως ακριβαίνουν τα τέλη χρήσης των PSTN και ISDN συνδέσεων έτσι ώστε οι χρήστες να επιλέξουν το ADSL!!! Με άλλα λόγια: "Ακριβαίνουμε το ψωμί για να φάτε παντεσπάνι!"

Μάθηση e-μάθηση / Μάρτιος 2006 - φ44

Είναι Δευτέρα πρωί. Όπως όλες τις Δευτέρες πρωί, η διάθεσή μου είναι χάλια. Το μπλοκάκι είναι γεμάτο δουλειές που έχουν μείνει σε εκκρεμότητα από την Παρασκευή και ο καφές αργεί να ετοιμαστεί. Έως ότου γίνει ο καφές, ανοίγω τον υπολογιστή του γραφείου μου για να τσεκάρω το mail του Σαββατοκύριακου. Μάταια όμως. Ο υπολογιστής με ειδοποιεί ότι και πάλι σήμερα (όπως και όλη την περασμένη εβδομάδα) η σύνδεση με το διακομιστή απέτυχε…  Χωρίς χάσιμο χρόνου και έχοντας τη διάθεση που έχουν οι Γαλάτες όταν παρατάσσονται απέναντι στους Ρωμαίους, παίρνω τηλέφωνο στην Τεχνική στήριξη του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου. Ένας υπάλληλος που προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μου λέει: "ο κόμβος κάηκε και είναι στην Αθήνα για αποκατάσταση, συμβαίνουν αυτά, και σεις αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητό σας το πρωί, δεν θα έχετε αυτοκίνητο!!!"

Μάθηση e-Μάθηση / Νοέμβριος 2005 - φ40

Πριν λίγες μέρες βρέθηκα να εργάζομαι σε ένα δίκτυο με υψηλή ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο (2 MBps). Η ώρα ήταν τέτοια, που κανείς άλλος δεν είχε ανοιχτό τερματικό, κι έτσι ολόκληρο το εύρος της σύνδεσης ήταν στη διάθεσή μας. Σε ένα διάλειμμα της δουλειάς προσπαθήσαμε να δούμε πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μια τέτοια ταχύτητα σύνδεσης σήμερα, σε έναν οικιακό υπολογιστή, πέραν της δυνατότητας γρήγορης ανάκτησης αρχείων ήχου και video. (που μεταξύ μας... τις περισσότερες φορές είναι παράνομη).

Μάθηση e-Μάθηση / Φεβρουάριος 2006 - φ43

Πριν λίγο καιρό στη διεύθυνση  http://www.ktpae.gr/diav_more.php?diav_id=49 εντόπισα τη Δημόσια Διαβούλευση και το σχέδιο Διακήρυξης για το έργο 'Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Υποδομών & Προηγμένων Υπηρεσιών για την Υλοποίηση του e-SCHOOL'. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι για το e-School, είχα ακούσει την πρώτη ανακοίνωση σε συνέδριο πριν 3 χρόνια  (από το βήμα και όχι στα πηγαδάκια των διαδρόμων.

Μάθηση e-Μάθηση / Οκτώβριος 2005 - φ.39

Με αφορμή το κείμενο του προηγούμενου μήνα, ένας φίλος, μου έκανε συζήτηση σχετικά με τη χρησιμότητα των Η/Υ στο σχολείο. Υποστήριζε λοιπόν, ότι δεν μπορούσε να εντοπίσει πραγματικά οφέλη από τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με υπολογιστές, σε ότι αφορά τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος (πλην φυσικά της πληροφορικής), αλλά και τη δομή και οργάνωση της σχολικής μονάδας.