09242017Κυρ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-Μάθηση / Σεπτέμβριος 2005 - φ.38

Άλλος ένας Σεπτέμβριος προ των πυλών. Νέα χρονιά, ετοιμασίες, ξεκίνημα, γενικά αναστάτωση…
 
Εκείνο που κυριαρχεί ως σκέψη, στο μυαλό μου, αυτές τις μέρες είναι το τι μέλλει γενέσθαι με το μάθημα της πληροφορικής στο σχολείο, μιας και οι ανακοινώσεις της νέας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (μέχρι τη συνταξιοδότησή μου, είμαι περίεργος πόσες τέτοιες θα μετρήσω…) αναμένονται, κι αυτές, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που ξεκινά. Σε ότι αφορά την πληροφορική υπάρχουν αρκετά σενάρια. Στις συζητήσεις που άκουσα στη Σύρο το Μάιο (στο συνέδριο που διοργάνωσε η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας Κυκλάδων)  ένα απ’ αυτά φάνηκε να συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος στις πιθανότητες υλοποίησής του.

Μάθηση e-Μάθηση / Ιούλιος-Αύγουστος 2005 - φ.37

Τον περασμένο μήνα (14/6/2005) στην Ελευθεροτυπία (www.enet.gr) δημοσιεύθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με μια έρευνα που κατέγραψε την άποψη φοιτητών της Νομικής σχολής για το φαινόμενο των hacker.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών, υπό τη Διεύθυνση του καθηγητή Νέστορα Κουράκη, εξ αφορμής των γραπτών εξετάσεων της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2005 στο μάθημα της Εγκληματολογίας του Τομέα Ποινικών Επιστημών της Σχολής Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών της Αθήνας.

Μάθηση e-μάθηση / Μάρτιος 2005 - φ.33

Το κείμενο που έστειλα στην "Πυξίδα" τον περασμένο μήνα, δημιούργησε κάποιες παρεξηγήσεις. Τουλάχιστο μεταξύ των φίλων μου, δεν ήταν λίγοι αυτοί που με ρώτησαν: "δηλαδή εσύ τι κάνεις; Δε χρησιμοποιείς το google;", φυσικά και το χρησιμοποιώ. Μάλιστα χρησιμοποιώ αποκλειστικά αυτό, πλην λίγων περιπτώσεων που δεν με ικανοποιούν τα αποτελέσματα της αναζήτησης και δοκιμάζω και σε ένα δύο άλλες μηχανές. Το θέμα στο προηγούμενο κείμενο δεν ήταν η αποτροπή από τη χρήση του google αλλά ο προβληματισμός σχετικά με ένα ακόμα μονοπώλιο στην αγορά της πληροφορικής και των επικοινωνιών.
Σε τούτο το κείμενο αποφάσισα να γράψω κάποιες συμβουλές για περισσότερο αποδοτική χρήση του google.

Μάθηση e-Μάθηση / Ιούνιος 2005 - φ.36

Σε μια συζήτηση που κάναμε με ένα συνάδελφο (και φίλο) που συμμετέχει στα τμήματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες χρήσης των Νέων τεχνολογιών, μου ετέθη ένα ερώτημα, που στηρίζονταν σε ένα υποθετικό παράδειγμα. "Ένας δάσκαλος κάνει με τον κλασσικό τρόπο το μάθημά του και το κάνει όσο καλύτερα μπορεί. Ένας άλλος δάσκαλος καταβάλει κι εκείνος το μέγιστο των δυνατοτήτων του, με τη διαφορά ότι εκείνος χρησιμοποιεί, τις περισσότερες φορές, υπολογιστές για το μάθημά του. Ποια πρακτική πλεονεκτεί έναντι της άλλης και ποια θα επιφέρει το βέλτιστο αποτέλεσμα σε ότι αφορά τα οφέλη για το μαθητή;"  

Μάθηση e-μάθηση - Φεβρουάριος 2005 / Φ.32

Σε αυτό το σχόλιο θα ασχοληθώ με το google. Σκόρπιες σκέψεις που αφορούν ένα εργαλείο, που κάνει ευκολότερη τη ζωή μας στο δίκτυο, εδώ και αρκετό καιρό.
Είναι όμως μόνο εργαλείο το google; Τον τελευταίο χρόνο έχω αποδελτιώσει μερικές ειδήσεις που με προβλημάτισαν ιδιαίτερα.
  1. To google θα δίνει δωρεάν mail 1 GB (το γνωστό gmail)
Το mail δεν θα είναι δωρεάν. Το αντίτιμο για τους χρήστες θα είναι η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων ανάλογα του περιεχομένου του mail τους. Όλα καλά, μόνο που αυτό σημαίνει άμεση άρση του απορρήτου της αλληλογραφίας….

Μάθηση e-Μάθηση / Μάΐος 2005 - φ.35

    Αυτό το μήνα ξεκίνησε – μετά από δύο χρόνια - άλλος ένας κύκλος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες χρήσης των Νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Στην πρώτη συνάντηση με τους επιμορφούμενους του τμήματος που διδάσκω, μια εξ’ αυτών μου έθεσε το ερώτημα: "Και πες ότι τα μαθαίνουμε, πέρα από την οργάνωση του υλικού διδασκαλίας που έχουμε και την γιγάντωση της βιβλιοθήκης μας μέσω του διαδικτύου, υπηρεσιακά που θα χρειασθούν αυτές οι γνώσεις;"

Μάθηση e-μάθηση - Ιανουάριος 2005 / Φ.31

Νέος χρόνος, νέο ξεκίνημα, νέοι στόχοι, νέες ελπίδες, έρχονται να δώσουν τη θέση τους σε όλα εκείνα που σχεδιάσαμε, φιλοσοφώντας, ένα ακριβώς χρόνο πίσω, και άλλα από αυτά υλοποιήσαμε, άλλα τα προσπαθήσαμε αλλά δεν "βγήκαν", και άλλα δεν τα ακουμπήσαμε καν. Εύχομαι σε όλους ο απολογισμός που θα κάνετε σε ένα χρόνο από τώρα να γέρνει προς το θετικό.
Οι φετινές γιορτές συνοδεύτηκαν, σε προσωπικό επίπεδο, από μια πολύ έντονη διάθεση για διασκέδαση και χαλαρή συζήτηση (σε αντίθεση με τα όσα επέβαλαν οι υποχρεώσεις- γι’ αυτό τώρα τρέχω και δε φτάνω).
 
Σε μια τέτοια χαλαρή συζήτηση ο φίλος μου ο Μάνθος, μου είπε πως στα σχόλια που δημοσιεύω στην "πυξίδα", τον τελευταίο καιρό, διακρίνει ένα πεσιμισμό και μια απογοήτευση. Γράφω, μου είπε, συχνά για καταστάσεις που φαντάζουν αδιέξοδες ενώ το νεαρό της ηλικίας των Νέων τεχνολογιών, καθώς και ο ενθουσιασμός που επικρατεί, σε όλους όσους έρχονται σε επαφή με αυτές, δεν δικαιολογούν αυτά τα αδιέξοδα.

Μάθηση e-Μάθηση / Απρίλιος 2005 - φ.34

Πολλές φορές θα έχετε ακούσει ότι η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της τεχνολογίας γενικότερα,  είναι κυρίως "ανδρική δουλειά". Ένα μεγάλο μέρος του γυναικείου πληθυσμού με διάφορες αιτιάσεις είναι αποκλεισμένο από τις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Οι αιτιάσεις αυτές αφορούν, στις περισσότερες των περιπτώσεων, στερεότυπα και στάσεις που δημιουργεί στις γυναίκες η διαδικασία κοινωνικοποίησής τους. Μια διαδικασία, που εκκινεί από τη βρεφική ηλικία και συνεχίζει για πολλά ακόμα χρόνια, και που ανατροφοδοτεί τις γυναίκες με όλα εκείνα τα πιστεύω και τις αντιλήψεις που άλλες γενιές –παλαιότερες- είχαν. Ακόμα και εκείνες οι γυναίκες που καταφέρνουν να υπερπηδήσουν από τα σχετικά με το φύλο και την τεχνολογία στερεότυπα, και χρησιμοποιούν την τεχνολογία, έχουν μεγαλώσει σε ένα κόσμο που – άκριτα - επιτάσσει καθημερινά, και σε πολλές εκφάνσεις της ζωής τους, την διαφορετικότητα μεταξύ άνδρα και γυναίκας.  

Μάθηση e-μάθηση - Δεκέμβριος 2004 / Φ.30

Με αφορμή το τελευταίο σχόλιο, ένας καλός μου φίλος, αρκετά μεγαλύτερος σε ηλικία από εμένα, μου άνοιξε κουβέντα για το ηλεκτρονικό έγκλημα (Δια ζώσης και όχι ηλεκτρονικά – άντε να δω πότε θα μου στείλετε mail με τις δικές σας απόψεις, διαφωνίες ή και απορίες σε όλα αυτά που γράφω).
Όταν λοιπόν ο φίλος μου, μέσα από την κουβέντα μας, συνειδητοποίησε την έκταση του προβλήματος αλλά και το μέγεθος του ποσού, που αποσπά η ηλεκτρονική απάτη, έπεσε από τα σύννεφα.