09232017Σαβ
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Μάθηση e-Μάθηση - Ιούλιος, Αύγουστος 2003 / Φ.16

Τον προηγούμενο μήνα είχα γράψει ότι σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθώ με τα tablet PCs και τα ασύρματα δίκτυα και με τη σύνδεση αυτών με την εκπαίδευση.
Τα tablet PC λοιπόν, που παρουσίασε το τελευταίο εξάμηνο η Microsoft σε συνεργασία με μεγάλους κατασκευαστές hardware (http://www.microsoft.com/windowsxp/tabletpc) έρχονται να δώσουν λύση εκεί που υστερούσαν οι φορητοί υπολογιστές (laptop) ή οι υπολογιστές παλάμης (Palm) σχετικά με τη χρήση τους από μαθητές στο μάθημα.
Είναι συσκευές με μέγεθος σχεδόν ίσο με ένα μεγάλο σπιράλ τετράδιο, και ενσωματώνουν τεχνολογίες αναγνώρισης φωνής καθώς επίσης και ειδικό "στυλό" με τον οποίο μπορεί κάποιος να γράψει στην οθόνη (και φυσικά, αμέσως μετά, να αρχειοθετήσει ηλεκτρονικά τα όσα έγραψε).

Επιτέλους καλοκαίρι!!!

Καιρός για ξεκούραση, ανασύνταξη, χαλάρωση, χαβαλέ, και πολλά άλλα, ωραία τέτοια.
Δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε εσάς αλλά εγώ όταν χαλαρώνω προσπαθώ αρχικά να μην σκέφτομαι τίποτα. Είναι όμως δύσκολο το τίποτα...έτσι, όταν πια ΔΕΝ το καταφέρνω, πολλές φορές κάνω προσπάθεια να σκεφτώ τη ζωή στο μέλλον, ξέρετε, ακίνδυνες και χαλαρές σκέψεις που δεν σε γεμίζουν με άγχη και υπενθυμίσεις υποχρεώσεων. Έχω βρει και ονομασία για ένα σύνολο τέτοιων μικρών απολαύσεων: "Ταβανοθεραπεία" (ψιλοάσχετο, αλλά μ’ αρέσει)
Στα πλαίσια λοιπόν της καλοκαιρινής ταβανοθεραπείας η στήλη θα ασχοληθεί με το μέλλον. Το μέλλον των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Τον μήνα Σεπτέμβριο η στήλη είχε ασχοληθεί με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες. Ξεκινούσε τότε η δεύτερη φάση της επιμόρφωσης (πρώτη για τα Χανιά – η πρώτη-πιλοτική φάση, είχε προηγηθεί σε κάποιους άλλους νομούς).
Τώρα, το Φεβρουάριο, ξεκινά η τρίτη και τελευταία φάση της επιμόρφωσης.
Είναι λοιπόν ευκαιρία να παραθέσω κάποιες σκέψεις – συμπεράσματα από την επιμόρφωση αυτή.

Η πληροφορική και η κοινωνία της πληροφορίας στην εκπαίδευση

 Στις 10 και 11 Απριλίου διοργανώθηκε στα Χανιά από την Ε.Π.Υ. και τον Σύλλογο Καθηγητών Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης, διημερίδα με θέμα "Η πληροφορική και η κοινωνία της πληροφορίας στην εκπαίδευση". Από τις εισηγήσεις της διημερίδας αυτής, αλλά και από τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους εισηγητές, βγήκαν αρκετές ειδήσεις σχετικά με το μέλλον της εισαγωγής των Νέων τεχνολογιών στη σχολική κοινότητα.
Θα σας μεταφέρω τις ειδήσεις αυτές χωρίς σχολιασμό, περιμένοντας τις δικές σας απόψεις να τις συζητήσουμε μέσω αυτής της στήλης..

ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο

Τον περασμένο μήνα έγινε μεγάλη συζήτηση στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο. Παρουσιάσθηκαν αρκετοί από τους κινδύνους που διατρέχει ένα παιδί που "σερφάρει" ελεύθερα στο διαδίκτυο, και αυτοί δεν είναι άλλοι από δικτυακούς τόπους που έχουν για περιεχόμενο πορνογραφικό υλικό, τυχερά παιχνίδια, εικόνες ωμής βίας, σατανιστών κτλπ.. Φυσικό είναι ένας γονιός να ανησυχεί με την ενασχόληση του παιδιού του με το διαδίκτυο είτε στον οικιακό υπολογιστή είτε στους υπολογιστές του σχολείου. Υπάρχει άραγε προστασία; Μπορούν τα παιδικά μάτια να προφυλαχθούν από τη θέαση τέτοιου είδους δικτυακών τόπων;

Η μάθηση και e-μάθηση

Πριν από μερικές ημέρες έλαβα ένα e-mail από το Ηράκλειο και από τη συνάδελφο καθηγήτρια Πληροφορικής Μαίρη Τσαγκαράκη που μεταξύ άλλων έγραφε ότι "μπορεί στα σχολεία, από τους καθηγητές πληροφορικής, να γίνετε η ενημέρωση των παιδιών για τους κινδύνους που διατρέχουν  στο διαδίκτυο, αλλά αυτό δεν πιστεύω ότι αρκεί. Πρέπει και στο σπίτι, οι γονείς να επιτηρούν και να συμβουλεύουν τα παιδιά τους σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου".
Η Μαίρη έχει δίκιο. Πολλοί γονείς βλέπουν τον υπολογιστή ως άλλο ένα baby parking μετά την τηλεόραση και τις παιχνιδομηχανές. Όταν όμως ο υπολογιστής διαθέτει σύνδεση με το διαδίκτυο, τα πράγματα θέλουν προσοχή. Το να αφήσει κάποιος ελεύθερο ένα ανήλικο παιδί στο διαδίκτυο, χωρίς ενημέρωση, προστασία και επίβλεψη είναι σαν να το αφήνει ελεύθερο σε μια πλατεία γεμάτη κόσμο, να περιηγηθεί και να συνομιλήσει με τον οποιοδήποτε. Και μπορεί στην πλατεία να συναντήσει και τον σοφό γέροντα αλλά μπορεί να συναντήσει και κάποιον τουλάχιστο επικίνδυνο τύπο, που μπορεί να κάνει τη ζημιά.

Η Μάθηση ή e-Μάθηση

Δεκέμβριος. Γιορτές – δώρα – διακοπές ένα τρίπτυχο που κάνει αυτό το Μήνα εκπληκτικά δημοφιλή σε μικρούς και μεγάλους.
Οι μικρότεροι ονειρεύονται τα δώρα - παιχνίδια που θα τους φέρουν ενώ οι μεγαλύτεροι προβληματίζονται για την επιλογή του κατάλληλου παιχνιδιού. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς – τους μεγαλύτερους – προτιμούν ένα κλασσικό παιχνίδι με εκπαιδευτικές διαστάσεις, ενώ "αφορίζουν" τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μη θεωρώντας τα ότι συμβάλουν στην παιδαγωγική – εκπαιδευτική δραστηριότητα που μπορεί να αναπτύξει με το παιχνίδι το παιδί. Είναι όμως έτσι;

Δικτυακός τόπος των Καθηγητών Πληροφορικής Β/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Κρήτης

Αυτό το μήνα (Μάρτιος 2003) παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά στο Διαδίκτυο ο δικτυακός τόπος των Καθηγητών Πληροφορικής Β/θμιας εκπαίδευσης Δυτικής Κρήτης στην διεύθυνση http://www.ict-teachers.gr. Είναι μια πολύ όμορφη δημιουργία από τον Καθηγητή Πληροφορικής Κοσμά Μαλανδράκη. Ο δικτυακός τόπος του συλλόγου, δημιουργήθηκε από την ανάγκη ενημέρωσης σχετικά με την 7η Παγκρήτια & Δωδεκανήσων, διημερίδα "Η Πληροφορική στην εκπαίδευση", που διοργανώνει ο σύλλογος (σε συνεργασία με την Ε.Π.Υ.) στις 11 και 12 Απριλίου στη Γαλλική σχολή στα Χανιά. Έχει δε την προοπτική, στο μέλλον να αποτελέσει βήμα ενημέρωσης, διαλόγου, συγχρονισμού, και γιατί όχι, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης των μελών του και όχι μόνο.

Η Μάθηση ή e-Μάθηση

Παγκοσμίως τα κράτη έχουν φροντίσει, πριν ακόμα η επανάσταση της πληροφορίας αρχίσει, να προστατεύσουν την πνευματική ιδιοκτησία με νόμους, και δομές ελέγχου. Στα περισσότερα οι νόμοι αυτοί είναι σεβαστοί και οι δομές ελέγχου λειτουργούν. Σε πολύ λίγα κανείς δεν ενδιαφέρεται για αυτούς.
Στην Ελλάδα, αν και υπάρχει νομοθεσία σχετική με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, το ποσοστό της πειρατείας της ψηφιακής πληροφορίας αγγίζει το 95%. Οι άλλες χώρες που μαζί με την Ελλάδα βρίσκονται στην κορυφή της μαύρης αυτής λίστας είναι η Κίνα, η Ρωσία, και η Βουλγαρία.
(Ψηφιακή πληροφορία μπορεί να είναι ένα πρόγραμμα Η/Υ, ένα τραγούδι, μια ταινία, ένα βιβλίο και γενικά οτιδήποτε μπορεί να γραφεί σε έναν Η/Υ)