07252017Τρι
ΕνημέρωσηΣαβ, 13 Μαϊ 2017 10am

Αντίο Καιτούλα

Τα ξημερώματα της 24ης Οκτωβρίου 2010 την ημέρα που είχε γεννηθεί πριν από 64 χρόνια έφυγε από τη ζωή η «ιέρεια» του Νέου Κύματος Καίτη ,Κατερίνα, Χωματά.


Τι χειμώνας να μας έρχεται;

Φτάσαμε αισίως στο μήνα Οκτώβριο. Ένα μήνα με πολύ προετοιμασία από πλευράς μαγαζιών που πρόκειται να μας κρατήσουν  συντροφιά όλο το χειμώνα . Ένας χειμώνας  που μόνο εύκολος δεν θα μπορούσε να πει κανείς πως θα είναι και αυτό για πολλούς λόγους:
Α) Μετά από ένα παράξενο καλοκαίρι  με πτώση της τουριστικής κίνησης  λόγω πόλεμων , τιμών και καιρού σχετικά λίγοι θα είναι αυτοί  που θα ξεκινήσουν  να βγουν κάποιες φορές χωρίς να σκεφτούν την τσέπη τους και τι είναι μέσα.
Β) Οι έλληνες χρόνο με το χρόνο ανακαλύπτουν  ξανά την "σπιτική" διασκέδαση. Το να καλέσεις τρεις φίλους , να κουβεντιάσετε, να φάτε  κάτι, βλέποντας  κάποια ταινία  ή ένα ματς θα το ακούσουμε και θα το κάνουμε και εμείς αρκετά συχνά φέτος. Ας είναι και έτσι. Μέσα από τις ταινίες να γίνει η σύσφιξη των σχέσεων με κάποιους που είχαμε μόνο ένα γεια.

Αλλάζοντας Χρόνο στη Δουλειά

Όταν έχεις αποφασίσει  να δουλέψεις  σε ένα βραδινό μαγαζί  για κάποιο χρονικό  διάστημα, θα πρέπει  να συμβιβαστείς  με την ιδέα  πως τις μεγάλες γιορτές  και αργίες  θα τις περάσεις  στον χώρο της δουλειάς. Έτσι είναι φυσιολογικό  και τις μέρες  των Χριστουγέννων  να μην μπορείς να κάνεις αλλιώς .

Πειρατεία ή Όχι; (Μέρος Γ)

Σίγουρα πολλοί λίγοι είναι αυτοί που θα μπορούν να αγοράσουν σε cd όλες τις καινούργιες δουλειές των αγαπημένων τους καλλιτεχνών χωρίς να αναστενάξουν οικονομικά. Πρέπει να υπάρξει μια διαφορετική πολιτική από τις δισκογραφικές εταιρείες για να κρατήσουν τους αγοραστές. Ίσως το να προσφέρουν κάποια παραπάνω τραγούδια σε ένα cd single που κατά κανόνα περιέχει μόνο δυο με τρία κομμάτια. Γιατι και το cd single να μην γίνει mini cd που να περιέχει 8 τραγούδια και να περιοριστεί η τιμή του στα 8-9 ευρώ ; Αφού τα έξοδα για μια ολοκληρωμένη δουλειά είναι δυσβάστακτα με αποτέλεσμα να την πληρώνουν οι αγοραστές τότε να μειωθεί το κόστος παραγωγής βάζοντας αντί 12 – 14 τραγούδια μόνο 8. Εξάλλου όλοι ξέρουν πως κάποια κομμάτια που μπαίνουν στα cd είναι μόνο και μόνο για να συμπληρώσουν ένα αριθμό τραγουδιών σε μια δισκογραφική δουλειά. Όλοι μαζί αν προσπαθήσουν θα καταπολεμήσουν την πειρατεία αλλα όλοι πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους και να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις. Εγώ απλώς,μια ιδέα σκέφτηκα και την έγραψα. Μπορεί να είναι σωστή, μπορεί και λάθος. Αν όμως το σκεφτούν σοβαρά όλοι όσοι εμπλέκονται στην υπόθεση σίγουρα η λύση για τα πειρατικά cd είναι κοντά.

Μια Συλλογή από Διασκευές Αλλιώτικη από τις ’λλες

Πάντα με περιέργεια άκουγα τις διασκευές τραγουδιών. Ειδικότερα όταν αυτά τα κομμάτια είναι ελληνικά στην πρώτη τους μορφή και γνωστοί ξένοι τραγουδιστές δοκίμασαν να ερμηνεύσουν στην γλώσσα τους. Πολλά είναι τα παραδείγματα που μπορεί να θυμηθεί κανείς για συγκεκριμένους καλλιτέχνες που προσπάθησαν να διασκευάσουν τραγούδια με μεγάλη ή μικρότερη επιτυχία. Όταν λοιπόν έπεσε στα χέρια μου μέσα στο καλοκαίρι ένα cd γεμάτο τέτοια κομμάτια ξαφνιάστηκα καθώς θεωρούσα πολύ δύσκολο να μαζέψει κάποιος από όλο τον κόσμο τέτοια μικρά διαμάντια.

Πειρατεία ή Όχι; (Μέρος Β)

Πρόσφατη έρευνα Αθηναϊκής εφημερίδας έφερε στο φως το τι ακριβώς πληρώνουμε σε κάθε cd που τιμάται έως και 22 ευρώ εφόσον είναι νέα παραγωγή και όχι επανέκδοση. Ξεκινώντας από τα έξοδα κατασκευής ( αγορά άγραφου cd, πλαστικό κουτί και κατασκευή ενθέτου) η εταιρεία χρειάζεται περίπου 2 ευρώ. Υπολογίστε 1 ευρώ ακόμα για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών που εισπράττονται από την ΑΕΠΙ. Φτάνουμε στα 3 ευρώ + 18% ΦΠΑ. Α, ναι!!! Προσθέστε και 5% μεταφορικά ( κάτι που μόνο στην Ελλάδα ισχύει ) και είμαστε κοντά στα 5 ευρώ. Βάλτε τώρα στα έξοδα παραγωγής περίπου 12000 ευρώ που αφορούν πρόβες και εγγραφή του υλικού στο studio και βεβαίως τις αμοιβές των μουσικών όπως επίσης και 700 ευρώ για την κατασκευή της μήτρας του cd. Τέλος για την προβολή και προώθηση του cd όπως επίσης και για το βιντεοκλίπ (που θα βοηθήσει κάποιο τραγούδι να ξεχωρίσει ) οι τιμές παίζουν ανάλογα με το πόσο δημοφιλής είναι ο καλλιτέχνης ή το συγκρότημα. Να συμπληρώσουμε τα ποσοστά επί των πωλήσεων που παίρνει ο σύνθετης, ο στιχουργός και ο τραγουδιστής.( εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ 4/6/2003). Τα παραπάνω στοιχεία φτάνουν νομίζω για να δείξουν το τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτήν την υπόθεση των τόσο υψηλών τιμών στα cd. Γι ΄ αυτό καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο κάνουν μια πρώτη κίνηση καταθέτοντας πρόσφατα στην αρμοδία υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένα έγγραφο με το οποίο ζητάνε μείωση του ΦΠΑ στα cd ώστε να φτάνει στον τελικό αποδέκτη φθηνότερα. Είναι μια πρώτη κίνηση που δείχνει τον προβληματισμό και των καλλιτεχνών στην τόσο μεγάλη πτώση των πωλήσεων παγκοσμίως και στην αλματώδη αύξηση της μουσικοπειρατίας

Μέρες Ραδιοφώνου

Ήταν καλοκαίρι του 1989  όταν ένας πολύ  καλός φίλος  με συναντάει και μου λέει  κατενθουσιασμένος  κάτι  το οποίο θα μου σημάδευε  ευχάριστα  εκείνο  το καλοκαίρι. Ο Ανδρέας  (έτσι λέγεται ο φίλος μου ) μου είπε  για έναν ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό  που ήδη λειτουργούσε  και  στον οποίο θα ξεκινούσε  εκπομπές  σε λιγες μέρες  μαζί με ένα γνωστό του.
Το να κάνει κάποιος εκπομπή και να τον ακούν τόσοι άνθρωποι μου φαινόταν  εκπληκτικό. Το ραδιόφωνο  είναι το μέσο που δεν μπορούσες να συγκρίνεις με τα υπόλοιπα , ίσως  επειδή  είναι τόσο άμεσο, και γιατι υπάρχει μια δόση μυστηρίου  ανάμεσα στον παραγωγό  του ραδιοφώνου και στους ακροατές.
Χωρίς να έχω καμία σχέση με εκπομπές  μου δημιουργήθηκε  η επιθυμία  να  δοκιμάσω. Δεν ήξερα  τι θα έβγαινε αλλα εγώ ήθελα να προσπαθήσω.

Πειρατεία ή Όχι; (Μέρος Α)

Τόσα έχουν γραφτεί για τα γνωστά και μη εξαιρετέα πλαστά μουσικά cd. Εγώ δεν νομίζω πως θα μπορούσα να προσθέσω πολλά παραπάνω παραμόνο ένα σχόλιο. Αλήθεια ποιος δεν θέλει να έχει στη δισκοθήκη του γνήσια cd ; Ποιοτικά καλύτερα από "τα μαύρα", αλλά και αρκετά από αυτά με καλλιτεχνικά εξώφυλλα που πολλές φορές είναι από μόνα τους συλλεκτικά. Το οικονομικό μέρος της όλης ιστορίας νομίζω πως είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για αυτή την μεγάλη στροφή των περισσοτέρων ενδιαφερομένων αγοραστών προς τα αντιγραμμένα cd. Σίγουρα το να δώσεις 20 με 25 ευρώ για μια καινούργια δισκογραφική δουλειά ενός καλλιτέχνη δεν είναι και ότι καλύτερο για την τσέπη του καθενός. Είναι εξοντωτικό για κάποιον που προσπαθεί να αγοράσει κάποιες αξιόλογες μουσικές προσπάθειες σε σταθερή βάση. Θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα μισθό για cd και για τίποτα άλλο …

"Ταξιδεύοντας με νότες"

Φεύγοντας για διακοπές θα ήταν παράλειψη να μην πάρει κάποιος ένα Diskman ή ένα ραδιοφωνάκι.
Το να απαλλαγείς για λίγες μέρες από την τηλεόραση μόνο κακό δεν θα σου κάνει, αλλά το να μην έχεις τη δυνατότητα να ακούσεις μουσική είναι ότι χειρότερο.
Όταν είσαι διακοπές μαζεύεις πάρα πολλές εικόνες από τα μέρη που επισκέπτεσαι άρα η τηλεόραση δεν σου χρειάζεται ούτε λεπτό. Το να συνοδεύεις όμως όλα αυτά που βλέπεις με το κατάλληλο soundtrack, είναι το τέλειο αποτέλεσμα.
Μουσικές χαλαρές που μόνο απόλαυση σε κάνουν να νιώσεις.
Δεν θα ξεχωρίσω ξένα και ελληνικά κομμάτια, όλα λειτουργούν με τον κατάλληλο συνδυασμό. Πολύ εύκολα θα μπορούσα να ακούσω τις μελωδικές φωνές της Ελα Φιντζέραλντ και της Νταϊάνα Γουάσινγκτον να συναντούν τη μουσική που βγαίνει από ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο CD με τίτλο "Verve remixed". Το ίδιο εύκολα όμως θα άκουγα και τον "Cine Κεραμικό" της Χάρις Αλεξίου που δεν είναι άλλο από το χειμερινό πρόγραμμα της Χάρις που απόλαυσαν πολλοί Αθηναίοι σε γνωστό live χώρο, με παλαιότερα αλλά και πρόσφατα τραγούδια. Μπορεί αυτά τα δύο CD να απέχουν χιλιόμετρα το ένα απ’ το άλλο αλλά αυτό δεν τα εμποδίζει να συνυπάρχουν πολύ όμορφα μέσα από διαδρομές σε παραλίες, θάλασσες, μικρά χωριά και ποτάμια.
Τις ευχές μου για καλή ξεκούραση όπου κι αν πάτε με … μουσική όπως πάντα.

Συναυλίες στην Επαρχία

Το να διοργανωθεί μια συναυλία εκτός Αθηνών δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα που μπορεί να κάνει κάποιος ενδιαφερόμενος. Πολλά μικρά και μεγάλα προβλήματα θα παρουσιαστούν ( κάποια από τα οποία δεν προβλέπονται πχ οι καιρικές συνθήκες την ώρα της συναυλίας ή της μετακίνησης του συγκροτήματος ). Πολλές φορές και μόνο το ότι ο καιρός ήταν κακός έφτανε για να ματαιώσει μια συναυλία ή να την οδηγήσει σε οικονομική αποτυχία. Το συγκρότημα ή ο καλλιτέχνης που θέλει να κάνει αυτές τις ζωντανές εμφανίσεις βγάζει καταρχήν ένα ποσό ως αμοιβή και από εκεί και πέρα αφήνει τις άλλες υποχρεώσεις στον επιχειρηματία που τον προσκαλεί στην όποια επαρχιακή πόλη. Κακά τα ψέματα ο ίδιος καλλιτέχνης αν εμφανιζόταν μόνο στην Αθήνα, ούτε μεταφορικά, ούτε διαμονή θα ζητούσε και έτσι το κόστος της παράστασης θα ήταν μικρότερο και η πραγματοποίηση της ευκολότερη. Το να διοργανώσεις όμως μια ζωντανή εμφάνιση πέρα των χρημάτων σίγουρα θα πρέπει να διαθέτεις και μεράκι. Με μεγάλη μου χαρά μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα παρακολούθησα στην πόλη μας καταξιωμένους καλλιτέχνες που θαύμαζα και θαυμάζω. Ξέρουμε όλοι ότι η ατμόσφαιρα που έχει ένα live είναι απίθανη ειδικά όταν ο τραγουδιστής ή η τραγουδίστρια γίνεται ένα με το κοινό. Μακάρι τέτοιες στιγμές, ο καθένας που μένει εκτός Αθήνας να ζήσει όσες περισσότερες φορές γίνεται.

5 CD φτιάχνουν το soundtrack του Καλοκαιριού

Τα σχέδια για τα καλοκαιρινά ταξίδια έχουν ήδη πέσει στο τραπέζι. Χάρτες, ιστορικά βιβλία και φωτογραφίες θα βοηθήσουν για την τελική απόφαση του προορισμού.
Εγώ το μόνο που έχω να προτείνω είναι 5 CD, που θα σας κρατήσουν καλή παρέα καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών. Πιστεύω πως θα τα βρείτε μαγικά. Αυτά λοιπόν και καλή ακρόαση!!!
1) Buena Vista Social Club O.S.T.
Για τους Fun της Κούβας πέρα από μόδες. Γι’ αυτούς που πήγαν και γι’ αυτούς που θα πάνε. Σας προτείνω ανεπιφύλακτα και την ταινία. 

Δήμητρα Παπίου

"ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ ΤΡΑΓΟΥΔΑ"

Όταν πρωτάκουστα την Δήμητρα Παπίου πριν από 10 περίπου χρόνια να τραγουδάει "η νύχτα θέλει νιάτα" να πω την αλήθεια δεν μου έκανε κλικ. Θεώρησα πως ήταν μια ακόμη τραγουδίστρια του ενός (άντε των δυο) εμπορικών τραγουδιών και μετά τίποτα. Όμως ευτυχώς έκανα λάθος, όπως και αρκετοί άλλοι που νόμιζαν το ίδιο. Το 2001 η Δήμητρα Παπίου σε συνεργασία με το Σταμάτη Κραουνάκη παρουσιάζει την μουσική παράσταση "Νέα γυναίκα μόνη τραγουδά". Μια παράσταση για έναν ρόλο ( της μοιραίας γυναίκας) με τη συνοδεία ενός πιάνου και ενός μπουζουκιού. Ξαφνικά τα βραδιά της Δευτέρας στο House of Art της Αθήνας απέκτησαν ενδιαφέρον και πολύ κόσμο. Οι περισσότεροι από αυτούς που παρακολούθησαν την παράσταση ενθουσιάστηκαν και έστειλαν και άλλους να την δουν. Η επιτυχία συνεχίστηκε και στη μουσική σκηνή Αθηναίς το 2002 με την Δήμητρα Παπίου βασικό πρόσωπο της παράστασης και τον Σταμάτη Κραουνάκη να την καθοδηγεί μαεστρία. Ήταν φυσιολογικό λοιπόν να αποτυπωθεί αυτό το λαϊκό ρεσιτάλ σε ένα cd. Κάτω από το βαρύ όνομα του Σείριου (του Μάνου Χατζηδάκι) σε σενάριο, σκηνοθεσία και παραγωγή του Σταμάτη Κραουνάκη. Δεκατέσσερα ανεπάντεχα τραγούδια που θα τα ακούσετε και θα σας ενθουσιάσουν.

ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ: ΕΙΝΑΙ;

Τέλος της 10ετίας του ’40 και ο Γάλλος BAREZ για αρκετά χρόνια κάτοικος του Γαλλόφωνου τμήματος του Βελγίου, ήταν από τους πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής μουσικής, με τη σύνθεσή του DESERT 1949 - 1954 όπου και "καθιερώνεται" κατά κάποιο τρόπο.
Σ’ αυτή την δουλειά του ο BAREZ "βρίσκει" την ιδέα της μίξης ορχηστρικής μουσικής με συμβατικά όργανα με την "πλαστική" ηχητικής της μαγνητοταινίας και με αυτό το τρόπο η δημιουργία της πρώτης ιστορικά "Λούπας" είναι γεγονός, με τον ακροατή να έρχεται πρώτη φορά αντιμέτωπος με κάτι (ένα φαινόμενο) όχι οικείο του.

Θεοδοσία Τσάτσου Live

Ότι και αν έχεις ακούσει για αυτήν την γυναίκα είναι λίγο. Σίγουρα από την Ελλάδα δεν νομίζεις ότι κατάγεται. Λίγο από Βόρειο Δυτική Ευρώπη, λίγο από Ινδία … Σου δίνει την εντύπωση ότι έχει γυρίσει όλο τον κόσμο και έχει πάρει συγκεκριμένα πράγματα από κάθε τόπο. Η Θεοδοσία Τσάτσου ξεχώρισε με την πρώτη ματιά.Την είδαμε και την ακούσαμε για πρώτη φορά σα ν τραγουδίστρια των Μπλε κοντά στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Μια φοβερή φωνή που δεν είχε σε τίποτα να ζηλέψει τις φτασμένες συναδέλφους της.

Ψάχνοντας ένα τραγούδι

   Το να ψάχνεις σε εκατοντάδες μαγαζιά με βινύλια και cd  σ’ολη την Ελλάδα ένα  συγκεκριμένο τραγούδι, μια σπάνια εκτέλεση ή ένα αγαπημένο συγκρότημα, είναι ένα χόμπι που έχει πολλούς λάτρεις.
    Μέσα  σ'  αυτους  και εγώ, που δεν μπορούσα  να ηρεμήσω εάν δεν έβρισκα κάποιο τραγούδι που είχα ακούσει και είχα σταμπάρει μια νύχτα στο "Κανάλι" ή στην "Αγορά".
 

Βινύλιο μέχρι τέλους

Ήταν αρχές της δεκαετίας του 80 τότε που ξεκίνησα δειλά – δειλά να μαζεύω δίσκους βινυλίου. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι κασέτες γιατι δεν είχαν την ποιότητα, και την απόδοση του δίσκου, αφήστε που τις περισσότερες φορές το εξώφυλλο ήταν συλλεκτικό λόγω κάποιας δυσεύρετης φωτογραφίας ή ενός όμορφου σκίτσου.

Depeche Mode / Live in Athens 28/10/2001 (Σχόλια και παραλειπόμενα)

Όταν έμαθα ότι θα έρθουν  στην Αθήνα  με έπιασε κάτι που δεν  μπορώ  να εξηγήσω. Μια ανάγκη  να τους  δω και να τους ακούσω  ζωντανά, λες και να ΄ταν  το τελευταίο τους live!