11242017Παρ
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

Φύλλο 126 Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2015

“Παντελή, καφέ και σβέλτα… έχουμε και δουλειές…” Ο νευριασμένος τόνος στη φωνή του Γιάννη δεν άφηνε περιθώρια αργοπορίας. Βιαζόταν και ήταν φως φανάρι! Παρήγγειλε πριν ακόμα καθίσει, στην καρέκλα που του πρότεινε ο Κωστής


Μάθηση e-Μάθηση / Σεπτέμβριος 2007-φ.60

    Καλοκαίρι κι αυτό! Από την αρχή του μέχρι το 15αύγουστο σενάρια επί σεναρίων και αξιολόγηση υποθετικών ειδήσεων για να αποφασίσεις και να καταστρώσεις θεωρητικά τις επαγγελματικές κινήσεις της επόμενης χρονιάς.

Μάθηση e-Μάθηση / Οκτώβριος 2006 -φ.50

    Με αφορμή το σχόλιο του προηγούμενου μήνα, σχετικά με την επιμόρφωση στα νέα βιβλία, φίλοι που δραστηριοποιούνται έξω από το χώρο της εκπαίδευσης, μου παραπονέθηκαν. "Δεν παίζεστε εσείς οι εκπαιδευτικοί... σε ότι κι αν γίνει παράπονα έχετε...". Όχι! Απλά όταν βλέπουμε κάτι στραβό το τονίζουμε.

Μάθηση e-Μάθηση/Ιούλιος-Αύγουστος 2007-φ.59

        
Γελάσαμε πολύ με τη γυναίκα μου όταν είδαμε την τελευταία διαφήμιση συνδέσεων ADSL, που δείχνει μια κόρη να εξομολογείται στον πατέρα της τα προβλήματα (σύνδεσης) που την κρατούν στεναχωρημένη στο κρεβάτι. Η ατάκα του μεσήλικα πατέρα "στη μάνα σου το ‘πες;" είναι απίστευτη! Φανερώνει σε όλο του το μεγαλείο το σημερινό χάσμα των γενεών σε ότι αφορά την τεχνολογία.
"Ευτυχώς που η σχέση μας με τους υπολογιστές είναι αρκετά καλή", ξεκίνησα να λέω στη γυναίκα μου, "και δεν θα έχουμε τέτοια προβλήματα με τους γιούς μας. Βέβαια είναι ακόμη στην πρώτη δημοτικού αλλά δεν έχει να κάνει, πόσο θα αλλάξουν τα πράγματα σε δέκα χρόνια από τώρα; Λίγο ως πολύ τα ίδια θα είναι."

Μάθηση e-μάθηση/Σεπτέμβριος 2006-φ.49

    Είναι παράξενο αυτό που συμβαίνει κάθε Αύγουστο. Σε ότι κι αν κάνω, ότι κι αν σκεφτώ, υπάρχει πάντα μια σκιά. Ο Σεπτέμβριος. Η προσμονή της αρχής, της συνάντησης, της ετοιμασίας για τη νέα χρονιά. Όπως ο αθλητής στην εκκίνηση της κούρσας που περιμένει τον πυροβολισμό του αφέτη, ή ο μαθητής πριν την πρώτη σχολική μέρα που αγωνιά για το ποιούς από τους φίλους του θα συναντήσει ξανά, ή τέλος ο ταξιδιώτης που μια μέρα πριν το ταξίδι δεν σκέφτεται τίποτε άλλο παρά το περιεχόμενο της βαλίτσας του.

Μάθηση e-Μάθηση / Ιούνιος 2007 - φ.58

    Θέλω να σας πω μια ιστορία. Πριν περίπου 18 χρόνια, το 1989 νομίζω, Οκτώβριος, μόλις που είχε τελειώσει η Infosystem στη Θεσσαλονίκη. Ο φίλος μου ο Δάνος (και μετέπειτα κουμπάρος μου –Κουμπάρος και Θεσσαλονίκη επικίνδυνος συνδιασμός) έρχεται στη σχολή με ένα υπερ-υπεροπτικό ύφος και μας ανακοινώνει: "Μάγκες αγόρασα ΤΟ μηχάνημα. Ένα tulip 286 με 20 ΜΒ δίσκο. ΠΩΣ θα γεμίσει αυτός ο δίσκος; μου λέτε; Δε θα γεμίσει ΠΟΤΕ!".

Μάθηση - e-Μάθηση / Ιούλιος-Αύγουστος 2006-φ.48

    
Είναι ωραία η θάλασσα! Όχι μόνο "γιατί κινείται πάντα" αλλά και γιατί με μια βουτιά σε κάνει να νιώθεις ότι όλα αρχίζουν απ’ την αρχή! Σε ελαφρώνει, και  σε καθαρίζει από σκοτούρες και άγχη. Σε ετοιμάζει, θαρρείς, για όλες εκείνες τις χαλαρές κουβέντες της παρέας στην παραλία, αμέσως μετά τη βουτιά.
Αμέσως μετά τη βουτιά λοιπόν, φίλος που διάβαζε στην εφημερίδα τα χάλια των "Νέων Τεχνολογιών" στην Ελλάδα, δυσανασχέτησε:

Μάθηση e-μάθηση / Μάιος 2007-φ.57

        
Πριν λίγες μέρες, σε μια Κυριακάτικη εξόρμηση βρέθηκα με την οικογένειά μου και τους φίλους μου στο χωριό "Σαμωνάς" στα βουνά του Αποκώρωνα. Φιλόξενοι άνθρωποι, καταπληκτική θέα, περίσσια φυσική ομορφιά, άσβεστη παράδοση, και καλό κρασί συνθέτουν ένα μίγμα που σε κάνει να νιώθεις ακόμα μεγαλύτερη λύπη για τη Δευτέρα που έπεται, και που θα σε αναγκάσει να επιστρέψεις στην γκρίζα και τρελή καθημερινότητα.

Μάθηση - e-Μάθηση / Ιούνιος 2006 - φ.47

  Μάιος και Ιούνιος.

Τέλος άνοιξης αρχή καλοκαιριού. Χελιδόνια παντού, μέλισσες πάνω σε λουλούδια, ζευγάρια σε τρυφερές περιπτύξεις, μαθητές σε εξετάσεις, συνάδελφοι με χάρτες διακοπών ανά χείρας, τουρίστες με βλέμμα απορίας και εξερεύνησης. Όταν είμαι κακοδιάθετος την εποχή αυτή του χρόνου, νιώθω σα να είμαι στριμωγμένος σε μια γωνία, σχεδόν αόρατος και να παρατηρώ όλα όσα συμβαίνουν γύρω μου, χωρίς καμία κριτική διάθεση, χωρίς ίχνος θέλησης ή δύναμης να συμμετέχω ή να είμαι μέρος αυτών.

Μάθηση e-Μάθηση / Απρίλιος 2007-φ.56

    Δεν γράφω συχνά για ταξιδιωτικές εμπειρίες αλλά στο πρόσφατο  ταξίδι στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, συνέβησαν πράγματα που δημιούργησαν σκέψεις τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.
Η μητέρα μου, λοιπόν, είχε ένα επεισόδιο με την καρδιά της και αναγκάστηκε να νοσηλευτεί για τρεις μέρες στο Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. της περιοχής Με την έξοδό της, της δόθηκε νέα φαρμακευτική αγωγή και της ζητήθηκε να επισκεφθεί ξανά τον θεράπων ιατρό μετά από δεκαπέντε ημέρες.

Μάθηση - e-Μάθηση / Μάιος 2006 - φ.46

    Τους τελευταίους μήνες όλο και πιο συχνά ακούω για το HDL PC (Hundred dollar laptop – ο φορητός υπολογιστής των 100 δολαρίων) ή αλλιώς olpc (One Laptop Per Child) που σχεδιάζει το ΜΙΤ για τις αναπτυσσόμενες χώρες (παλαιότερα τις λέγανε χώρες του τρίτου κόσμου). Στόχος είναι σε λίγα χρόνια, κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της γής, να έχει ένα laptop ώστε να μπορεί να αντλεί πληροφορίες, να προβάλει και να επεξεργάζεται στοιχεία πολυμέσων και γενικότερα να είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας της πληροφορίας. Αρχικά το πλάνο προβλέπει πιλοτική εφαρμογή στην Βραζιλία, Αργεντινή, Ταϊλάνδη, Κίνα, Ινδία, Νηγιρία και Αίγυπτο, και επέκταση αργότερα σε όποια χώρα επιδείξει ενδιαφέρον μέσω του Υπουργείου Παιδείας της (που θα αναλάβει το κόστος και τη διανομή στους μαθητές του).

Μάθηση e-Μάθηση / Μάρτιος 2007-φ.55

    
"Το 20% του κόστους παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών (έως τρία εκατομμύρια ευρώ το χρόνο) προτίθεται να αναλάβει το Υπουργείο πολιτισμού της Γαλλίας, προκειμένου να ενισχύσει την παραγωγή τους στη χώρα, αναγνωρίζοντας την πολιτισμική τους αξία. Δεκαπέντε εκατομμύρια Γάλλοι παίζουν συχνά βιντεοπαιχνίδια, για τη δημιουργία των οποίων αξιοποιούν το ταλέντο τους στη συγγραφή, στη σκηνοθεσία, στα γραφικά και στη μουσική πολλοί καλλιτέχνες. Η πρόταση του Υπουργείου που περιλαμβάνει και εκπτώσεις φόρου στις εταιρίες ανάπτυξης μελετάται ήδη από την Ευρωπαϊκή Ένωση."
RAM,τ. 121(σελ. 24), Μάρτιος 2007

Μάθηση e-Μάθηση / Απρίλιος 2006 - φ45

Πριν λίγες μέρες έλαβα ένα mail από ένα φίλο που διδάσκει Πληροφορική στην Αθήνα. Μόλις είχε παρακολουθήσει μια ημερίδα για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Του είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση  αρκετά από όσα είχε ακούσει εκεί, και τα παρέθετε σε μια ομάδα συναδέλφων (ένας εκ των οποίων και εγώ) για σχολιασμό.

Μάθηση e-Μάθηση / Φεβρουάριος 2007 - φ.54

    Η είδηση που απασχολεί όλους όσους χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες των προσωπικών υπολογιστών είναι η κυκλοφορία των νέων windows. Vista το όνομά τους και ήδη βρίσκονται στις προθήκες των καταστημάτων.

Μάθηση e-μάθηση / Μάρτιος 2006 - φ44

Είναι Δευτέρα πρωί. Όπως όλες τις Δευτέρες πρωί, η διάθεσή μου είναι χάλια. Το μπλοκάκι είναι γεμάτο δουλειές που έχουν μείνει σε εκκρεμότητα από την Παρασκευή και ο καφές αργεί να ετοιμαστεί. Έως ότου γίνει ο καφές, ανοίγω τον υπολογιστή του γραφείου μου για να τσεκάρω το mail του Σαββατοκύριακου. Μάταια όμως. Ο υπολογιστής με ειδοποιεί ότι και πάλι σήμερα (όπως και όλη την περασμένη εβδομάδα) η σύνδεση με το διακομιστή απέτυχε…  Χωρίς χάσιμο χρόνου και έχοντας τη διάθεση που έχουν οι Γαλάτες όταν παρατάσσονται απέναντι στους Ρωμαίους, παίρνω τηλέφωνο στην Τεχνική στήριξη του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου. Ένας υπάλληλος που προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μου λέει: "ο κόμβος κάηκε και είναι στην Αθήνα για αποκατάσταση, συμβαίνουν αυτά, και σεις αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητό σας το πρωί, δεν θα έχετε αυτοκίνητο!!!"

Μάθηση e-Μάθηση / Ιανουάριος 2007-φ.53

        Τον τελευταίο καιρό πολλές συζητήσεις έχουν γίνει γύρω από τη χρήση κάμερας βιντεοσκόπησης στο χώρο του σχολείου. Η μη οριοθέτηση με νομικό πλαίσιο της χρήσης είτε από μαθητές είτε από εκπαιδευτικούς είτε από τη διεύθυνση του σχολείου δημιουργεί προβλήματα. Η χωρίς όρια χρήση από τους μαθητές έφερε αποτελέσματα που τρομάζουν τον καθ’ ένα, δείγμα των οποίων παρακολουθήσαμε στην περίπτωση της Αμάρυνθου Ευβοίας.

Μάθηση e-Μάθηση / Φεβρουάριος 2006 - φ43

Πριν λίγο καιρό στη διεύθυνση  http://www.ktpae.gr/diav_more.php?diav_id=49 εντόπισα τη Δημόσια Διαβούλευση και το σχέδιο Διακήρυξης για το έργο 'Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Υποδομών & Προηγμένων Υπηρεσιών για την Υλοποίηση του e-SCHOOL'. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι για το e-School, είχα ακούσει την πρώτη ανακοίνωση σε συνέδριο πριν 3 χρόνια  (από το βήμα και όχι στα πηγαδάκια των διαδρόμων.

Μάθηση e-Μάθηση / Δεκέμβριος 2006 - φ.52

    Τα πακέτα ADSL έχουν γίνει αρκετά προσιτά σε τιμές (όχι φυσικά όσο θα έπρεπε ή καλύτερα όχι όσο στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες) και όλοι λίγο ως πολύ σκέφτονται την μετατροπή της τηλεφωνικής τους γραμμής σε γραμμή "γρήγορου διαδικτύου".

Μάθηση e-μάθηση / Ιανουάριος 2005 - φ42

Πριν λίγο καιρό έφτασε στο email του σχολείου που υπηρετώ το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού  Χανίων της 29ης Νοεμβρίου 2005 σχετικά με τις  πιστοποιήσεις δεξιοτήτων χρήσης Νέων τεχνολογιών από μαθητές αλλά και ενήλικες. Το ψήφισμα αναφέρει:
"Σήμερα η πληροφορική διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και τυχόν απαίτηση χωριστών πιστοποιήσεων  καταργεί την ενότητα του απολυτηρίου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μάθηση e-Μάθηση / Νοέμβριος 2006-φ.51

    Μόλις τέλειωσε στην τηλεόραση η ταινία High Fidelity. Την έχω δει 15 φορές, από την πρώτη φορά που την είδα στον κινηματογράφο και κάθε φορά που την βλέπω ξανά, η απόλαυση λίγο απέχει από την πρώτη... Κάθε φορά βρίσκω και ένα λόγο να τη συνδέσω με τη ζωή μου και όλα όσα με απασχολούν εκείνη την περίοδο. Αυτή τη φορά ίσως ήταν η ανάγκη να αλλάξει στο μυαλό μου η σκέψη από διάφορα σοβαρά που συμβαίνουν τις μέρες αυτές. Απεργίες εκπαιδευτικών, αναθεώρηση συντάγματος, εκλογές και άλλα τέτοια.

Μάθηση e-μάθηση / Δεκέμβριος 2005 - φ 41

Παρακολουθούσα στις 15 Νοέμβρη στο κρατικό κανάλι της τηλεόρασης τις ειδήσεις και ως κεραυνό εν αιθρία άκουσα την είδηση: "Ακριβαίνει η χρήση του αργού Internet"! Στο ρεπορτάζ η δημοσιογράφος, ούτε λίγο ούτε πολύ, είπε πως ακριβαίνουν τα τέλη χρήσης των PSTN και ISDN συνδέσεων έτσι ώστε οι χρήστες να επιλέξουν το ADSL!!! Με άλλα λόγια: "Ακριβαίνουμε το ψωμί για να φάτε παντεσπάνι!"